Vreemd geval MSI K7T pro2 (MS-6330)

Pagina: 1
Acties:

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 15:39
Mijn inmiddels 2 jaar oud moederboard MSI K7T turbo2 (MS-6330) draait op bios 3.6 en begint sinds een tijdje rare kuren te vertonen!
Het betreft hier een mainboard dat kan praten via pc speaker en dat naast de smart D-leds ook vertelt wat er mis is....
De pc (duron 1200) start 50% van de gevallen zonder problemen op, maar in de andere gevallen blijft hij chinees kletsen, piepen, of het woordje system (afgebroken melding "system available") onafgebroken herhalen. :(
Systeem werkt verder wel gewoon helemaal normaal... Is er misschien iemand die hier een oplossing voor kan aandragen?

*Slash*

Verwijderd

Hmm, je kan haar ('t is een vrouwenstem) zowieso in het engels laten l*llen, da's een jumpertje op je moederbord, zal je even in het boekje moeten kijken welke.

Ik heb een soort gelijk probleem gehad met een MSI K&T pro2. Moederbord kwam op een gegeven moment met random foutmeldingen (van irq problemen tot en met de VGA-kaart die niet oke zou zijn). Na het installeren van een goeie/zwaardere voeding deed alles het weer prima. Maar ik weet niet of dat bij jou ook het probleem is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of het moederbord is gewoon gaar aan het worden.. Dat is onderhand wel bekend van de MSI K7T series. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ (CTRL+F eens op K7T) :)

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 15:39
Het jumpertje staat zowieso in het engels! Dat heeft hij ook altijd goed gedaan. De voeding heb ik ook al vervangen van 250 watt naar 350 watt. Dat mag dus ook geen probleem meer zijn. Het bord zal dus idd wel aan vervanging toe zijn! :'(

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
is je pc geaard???

ik had dit bord ooit ook en heb inmiddels een Abit KT7A raid en ben er erg tevreden over aangezien ik met dit bord NOOIt problemen heb gehad...