It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.
Verwijderd
Voor zover ik weet is je casema modem overclocken niet mogelijk
https://www.youtube.com/@MashupMasterKing
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
Enige wat ik kan bedenken (maar nog nooit heb geprobeerd) is zo'n high-speed serial port ding erin zetten en die aansluiten, maar kweenie of dat zelfde kabel enzo gebruikt, laat staan of casema dat pikt.
Tenslotte heb je toch een soort handshake waaar vermoedelijk ook de snelheid in wordt vastgesteld.
Daarnaast mag't van Casema natuurlijk niet
DLN
It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.
Verwijderd
betaal je voor dat casema gebeuren ook 89,- ?
Ik zie het overal "aangegeven" staan, maar hoe werkt het, wat doet het, wat levert het op en hoe moet het ???
Help please...
]-[enk..
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Verwijderd
betaal je voor dat casema gebeuren ook 89,- ?"
JA jij hebt mooi lullen, bij ons kan dat helemaal niet!!! En 8kb voor Casema is ECHT WEL TOPPIE!! Ik haal niet eens de 3kb 's avonds!
Verwijderd
maar nu zijn er betere tijden aangebroken
haal nu eindelijk weer de 150 kb/s wel een verschilletje, en dat puur door nieuwe modum en een kleine correctie bij de binnenkomst van de kabel bij ons thuis(dat leverde het meeste voordeel op.
ik dacht laat ik het maar ff zeggen wordt er ook een keer iets possitiefs over UPC gezegt ook al is het maar een enkel geval.
Maar Kabelfoon heeft deze maand de overschakeling gemaakt naar 3e generatie kabelmodems van Terayon
Verwijderd
het grote verschil zat hem in de aanpassing bij de binnen komst van de kabel, ik weet niet wat ze gedaan hebben maar het scheelde echt super veel
Verwijderd
kabelfoon = veel storing (echt erg veel)
ZEER traag
ZEER slechte klantenservice
kortom slechter dan alles..
ik heb 2 jaar casema gehad en daar had ik minder problemen mee (in Delft)
ik ga nu over op ADSL bij XS4ALL
alles is beter als kabelfoon !!!
Verwijderd
Mzzl..
Achterop de modem staat de volgende dingen:
Deltakabel telecom - The Netherlands
Cablemodem 004 73.5/22.8 MHz CE
Streepjes Artnr: 040004030010
Code RF output 113 dB
12 VAC 500mA 7W
01062929 SW v3.16 060398
Is het dan versie 3.16??
En ik download met 8 KBytes/s Dat klopt maar dat had ik al eerder verteld.
Ik kan in theorie 14.4 KBps halen x 8/10 = ruim 10 KBps
Verwijderd
Chello leerd oook van zijn fouten ook al zijn er mensen die er anders over denken..
Ja kan je kabelmodem zover oppompen als e wilt ..maar je gaat eerst de de chello server heen...hun ftp server en raad eens
daar zit een limiet op duuh...
natuurlijke kan je piekpunten halen ..maar condtant haal toch nooit hoger dan 200 kb/s
dan bedoel ik altijd niet af en toe
duh
Verwijderd
Correct me if i'm talkin' bs
www.deltakabel.nl
en daar valt niks aan te uncappen.
Verwijderd
Verwijderd
maare... zou ik de upload snelheid van mijn com21 bij @home ook kunnen vergroten? iemand had het over 'uncappen' maar wat is dit? en hoe werkt het?
Mzzls,
Jasper
Verwijderd
Ik heb ook kabelinternet thuis en ik haal: Down: max 200 KB/s
Up: max 19 KB/s
Ja kiloBytes en geen bits. Omgerekend dus 1600 kilobits/s max. Mijn provider is de universiteit maastricht. Dusseh mijn tip is: als je nog student bent, vraag dan aan de informatica afdeling van je uni naar de mogelijkheid van een kabelaansluiting via hun netwerk
* Floep thinks he won't get higher ping with casema then with zonnet ISDN EVER
het is echt huilen huilen huilen, casema's netwerk.. zowel van eindgebruiker perspectief als van network-engineer standpunt.
Verwijderd
Ik zit hiero in gemeente Albrandswaard en die hebben zelf de kabel geexploiteerd met behulp van provider IGR.
(die heeft dus het exclusieve recht op het doorgeven van kabelinternet hiero)
En ja zo'n demos-1 modem is natuurlijk verre van fijn. Het is onmogelijk om eens een keertje counterstrike en gelijken te spelen
Max. snelheid die ik ooit heb gehaald is iets nabij de 12 tot 14 KB/s inderdaad, maar meestal (met flashget) iets van 6 tot 8 KB/s max. Maar zeer vaak ook trager
En wij hiero in dit "kabelinternetparadijs-genaamd-Albrandswaard" hebben een heerlijk download limiet van 650mb, daarna word je afgesloten
Maar het gemeente huis hier (m'n pa werkt daar) hebben de demos-30 en dat is echt stukken beter. Ja, je kan er zelfs internetten daaro
Misschien dat ze die ooit eens hiero nog ingaan voeren, voordat ik in een bejaardentehuis zit
kortom Igr-kabel -> Slechte service, datalimiet en totaal niet snel!
Je kan hier overstappen op een heavy user account (hebben ze me al meerder malen aangeraden) maar het enigste dat dan veranderd is dat je 1 gb mag downen. Daar betaal je dan 100 piek per maand voor!!
Zo m'n ergenis is eruit,
Grtz. Karrde aka Kullun
Ennuh voorlopig mag ik nog niet klagen met een downstream die niet onder de 32KB komt en regelatig op de volle 64KB of hoger zit
mijn upstream is ook niet verkeerd met 20KB al dipt die nog wel eens naar 12KB
btw vindt ik gewoon dat seriele kabelmodems verboden moetten worden
Ik wil of een netwerk kaart of USB.
Serial ports zijn uit de tijd
En bovendien vraag ik me ook af of dat onder linux wel zo lekker draaid (USB-ISDN is volgens een vriend van mij iniedergeval zwaar ruk onder linux)
Powered bij meergranenbrood.