kabelmodem overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Topicstarter
Misschien een rare vraag voor jullie, maar is heb een kabel modem van casema. Deze werkt op de com poort met een max snelheid van 115200 kbits/s. Ik kan downloaden met een snelheid van 8 kbite/s. Dus in theorie kan ik nog hoger komen, weet iemand hoe ik mijn modem hoger krijg. Kan ik in mijn modem gaan sleutelen ofzo???

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Verwijderd

kan je er geen netwerk kaart in zetten en dan met utp kabel verbinden ??? wat voor modem heb je Com 21??

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
casema heeft geen com21... Hij zegt net al dat zijn modem serieel is.

Voor zover ik weet is je casema modem overclocken niet mogelijk

• The-Force
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Casema heeft wel Com21 modems. Ze komen er donderdag eentje installeren bij mij.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

ik denk dat het niet zozeer overclocken is, maar eerder uncappen.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 00:04
Het is een modem van het demos 1 netwerk, kebbem ook.

Steam

Verwijderd

Die dingen kunnen niet sneller. Dat je 8k/s is al HEEL netjes. Anyway, je kan com21 aanvragen als dat beschikbaar is in je gemeente.
Enige wat ik kan bedenken (maar nog nooit heb geprobeerd) is zo'n high-speed serial port ding erin zetten en die aansluiten, maar kweenie of dat zelfde kabel enzo gebruikt, laat staan of casema dat pikt.
Tenslotte heb je toch een soort handshake waaar vermoedelijk ook de snelheid in wordt vastgesteld.
Daarnaast mag't van Casema natuurlijk niet :)
DLN

• asusk7m550

asusk7m550

Athlon 550@500

Topicstarter
Ik heb ook een high speed er in zitten, maar sneller wil ie niet. Ik denk dus dat het gewoon door casema wordt gekort op mijn snelheid. Dat is niet fijn.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jij kunt wel een high-speed seriële poort in je comp zetten, maar dat modem heeft nog gewoon een normale 115k2 interface, dus die kan gewoon niet sneller.

• flipjevandejam
  • Laatst online: 20:15
compoort kan toch ook maar iets van 9kB/s max ofzo....of 12 .....zoiets

Verwijderd

Waar heeft de poster van deze post gezeten de afgelopen paar maanden?

CASEMA SUCKS!!!!

Verwijderd

8k/s vind ik echt niet snel hoor. ik heb zo'n com 21 die kan 400 kb/s download halen. das echt wel ff wat sneller.

betaal je voor dat casema gebeuren ook 89,- ?

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Hoe zit dat met dan uncappen ??

Ik zie het overal "aangegeven" staan, maar hoe werkt het, wat doet het, wat levert het op en hoe moet het ???

Help please...

]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• DaOverclocker
  • Laatst online: 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

nee 60,-

systeem specs

Verwijderd

"8k/s vind ik echt niet snel hoor. ik heb zo'n com 21 die kan 400 kb/s download halen. das echt wel ff wat sneller.
betaal je voor dat casema gebeuren ook 89,- ?"

JA jij hebt mooi lullen, bij ons kan dat helemaal niet!!! En 8kb voor Casema is ECHT WEL TOPPIE!! Ik haal niet eens de 3kb 's avonds!

Verwijderd

Overclocken? Kijk eens op www.speedguide.net

Verwijderd

chello bij mij was ook naatje had gemiddelde van 8 kb/s met kabel :(

maar nu zijn er betere tijden aangebroken :)

haal nu eindelijk weer de 150 kb/s wel een verschilletje, en dat puur door nieuwe modum en een kleine correctie bij de binnenkomst van de kabel bij ons thuis(dat leverde het meeste voordeel op.

ik dacht laat ik het maar ff zeggen wordt er ook een keer iets possitiefs over UPC gezegt ook al is het maar een enkel geval.

Verwijderd

ja wat houd dat uncappen nou in ????

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:58

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier bij Kabelfoon gebruiken we ook demos1, maar kan je er een 2e kabelmodem bij gebruiken van 3com. Daardoor kan je ook 200 k/s halen...
Maar Kabelfoon heeft deze maand de overschakeling gemaakt naar 3e generatie kabelmodems van Terayon
:)

Systeem specs

Verwijderd

kijk hier maar eens:
www.tweakfiles.com

Verwijderd

die nieuwe modum van chello is ook een Terayon, maar dat leverde bij ons niet echt veel winst op ging van 15 k'b/s naar 18 gemiddeld ofzo dat kan ook aan de site gelegen hebben.

het grote verschil zat hem in de aanpassing bij de binnen komst van de kabel, ik weet niet wat ze gedaan hebben maar het scheelde echt super veel :)

Verwijderd

hiero ook Kabelfoon met demos1 modems en ik ben zeker NIET tevreden..

kabelfoon = veel storing (echt erg veel)
ZEER traag
ZEER slechte klantenservice
kortom slechter dan alles..

ik heb 2 jaar casema gehad en daar had ik minder problemen mee (in Delft)

ik ga nu over op ADSL bij XS4ALL

alles is beter als kabelfoon !!!

Verwijderd

Uhm, Download je toevallig niet met 8KByte per seconde?? 115200 bits per seconde is 14400 bytes per seconde. Als je dus een snelheid van 14400 byts per seconde hebt, zit je op de maximum snelheid. Geef me het type nummer van jouw kabel modem en ik kijk of je hem kunt overklokken.

Mzzl..

• asusk7m550

asusk7m550

Athlon 550@500

Topicstarter
Waar vind ik een type nummer?

Achterop de modem staat de volgende dingen:
Deltakabel telecom - The Netherlands
Cablemodem 004 73.5/22.8 MHz CE
Streepjes Artnr: 040004030010
Code RF output 113 dB
12 VAC 500mA 7W
01062929 SW v3.16 060398

Is het dan versie 3.16??
En ik download met 8 KBytes/s Dat klopt maar dat had ik al eerder verteld.
Ik kan in theorie 14.4 KBps halen x 8/10 = ruim 10 KBps

Verwijderd

Zijn jullie stom of wat sjeee..
Chello leerd oook van zijn fouten ook al zijn er mensen die er anders over denken..
Ja kan je kabelmodem zover oppompen als e wilt ..maar je gaat eerst de de chello server heen...hun ftp server en raad eens
daar zit een limiet op duuh...
natuurlijke kan je piekpunten halen ..maar condtant haal toch nooit hoger dan 200 kb/s
dan bedoel ik altijd niet af en toe
duh

Verwijderd

het gaat hier geloof ik over een casemamodem, zo'n deltakabel geval. Dat ding sluit je op je serieele port aan, je poort heeft ook een limiet, maar dat niet alleen je modem haalt geloof ik maximaal 115:8=14 (zoiets) en dit in het gunstigste geval dus....

Correct me if i'm talkin' bs

www.deltakabel.nl

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 01-08 13:30
Met demos1 van casema is 8 KB/sec echt heel goed.. meer dan 9 KB/sec haal je _nooit_.

en daar valt niks aan te uncappen.

Verwijderd

oja ik heb trouwens pas geleden met twee downloads samen 14k gehaald

Verwijderd

yo hoe overclock ik dan m'n com21 modem.. en kom aub niet met van die vage tweakfiles.net aanzetten want die zogenaamde boost progjes neem ik echt niet serieus

Verwijderd

die doet ut ook zo goed ;)

maare... zou ik de upload snelheid van mijn com21 bij @home ook kunnen vergroten? iemand had het over 'uncappen' maar wat is dit? en hoe werkt het?

Mzzls,

Jasper

Verwijderd

Haalt Casema maar 8kB/s???

Ik heb ook kabelinternet thuis en ik haal: Down: max 200 KB/s
Up: max 19 KB/s

Ja kiloBytes en geen bits. Omgerekend dus 1600 kilobits/s max. Mijn provider is de universiteit maastricht. Dusseh mijn tip is: als je nog student bent, vraag dan aan de informatica afdeling van je uni naar de mogelijkheid van een kabelaansluiting via hun netwerk :7

• Floep
  • Laatst online: 20-12-2025
De modem die casema levert is inderdaad een deltakabel modempie, wil je hogere snelheden halen dan moet je een ethernet kaart en modem van deltakabel zien te krijgen, iets anders gaat niest werken omdat casema als enige ter WERELD een ander protocol gebruikt dan de andere kabelproviders. Deltakabel is een onderdeel van Lucent Technologies, en die leveren zulke ethernet kitjes niet aan retailers, eigenlijk aan niets of niemand, alleen aan casema. In breda hebben ze wel van die modempies, omdat casema die daar levert. Daarvooor betaal je dan ook nog eens 89 piek abo, of 79.... maare, als iemand zo'n ethernet kit van casema heeft, ikkke ga hem van je kopen!!!!!!!!!!!

* Floep thinks he won't get higher ping with casema then with zonnet ISDN EVER :(

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 01-08 13:30
floep: het is maar zeer de vraag of een DEMOS 30 modempie (waar je het dan over hebt) zonder meer werkt in een stad waar in principe alleen DEMOS 1 wordt aangeboden. DEMOS 30 heeft namelijk ook upgrades van FEPs nodig, en de achterliggende glasvezel moet dan ook meer capaciteit krijgen (hele FEP heeft meestal 2 Mbit, met daaraan 10 DCMs die ieder een stuk wijk verzorgen met daaaraan een stuk of honderd modems, totaal gelimit op 156 kbit/per DCM..

het is echt huilen huilen huilen, casema's netwerk.. zowel van eindgebruiker perspectief als van network-engineer standpunt.

Verwijderd

Ik zal je vertellen dat Kaasma echt niet de enigste ter wereld is die de Demos-modems gebruikt. (Jammer genoeg :( ).
Ik zit hiero in gemeente Albrandswaard en die hebben zelf de kabel geexploiteerd met behulp van provider IGR.
(die heeft dus het exclusieve recht op het doorgeven van kabelinternet hiero)

En ja zo'n demos-1 modem is natuurlijk verre van fijn. Het is onmogelijk om eens een keertje counterstrike en gelijken te spelen :( Daarvoor gebruik ik nog steeds m'n goede oude 56k6.
Max. snelheid die ik ooit heb gehaald is iets nabij de 12 tot 14 KB/s inderdaad, maar meestal (met flashget) iets van 6 tot 8 KB/s max. Maar zeer vaak ook trager :( .
En wij hiero in dit "kabelinternetparadijs-genaamd-Albrandswaard" hebben een heerlijk download limiet van 650mb, daarna word je afgesloten |:( .
Maar het gemeente huis hier (m'n pa werkt daar) hebben de demos-30 en dat is echt stukken beter. Ja, je kan er zelfs internetten daaro :)
Misschien dat ze die ooit eens hiero nog ingaan voeren, voordat ik in een bejaardentehuis zit ;) .
kortom Igr-kabel -> Slechte service, datalimiet en totaal niet snel!
Je kan hier overstappen op een heavy user account (hebben ze me al meerder malen aangeraden) maar het enigste dat dan veranderd is dat je 1 gb mag downen. Daar betaal je dan 100 piek per maand voor!!

Zo m'n ergenis is eruit, :) Dank u
Grtz. Karrde aka Kullun

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Hmm bij ons draaid er nu al een maand multikabel het modem is UTP:-)
Ennuh voorlopig mag ik nog niet klagen met een downstream die niet onder de 32KB komt en regelatig op de volle 64KB of hoger zit :P
mijn upstream is ook niet verkeerd met 20KB al dipt die nog wel eens naar 12KB ;)
btw vindt ik gewoon dat seriele kabelmodems verboden moetten worden :(
Ik wil of een netwerk kaart of USB.
Serial ports zijn uit de tijd :)
En bovendien vraag ik me ook af of dat onder linux wel zo lekker draaid (USB-ISDN is volgens een vriend van mij iniedergeval zwaar ruk onder linux)

Powered bij meergranenbrood.

Pagina: 1