Ik draai knoppix 3.1 alleen zit ik met een probleem dat mijn Soundblaster Audigy niet werkt onder knoppix. Hij herkent hem wel maar geef een fout bij het laden van de module. Hoe kan ik er voor zorgen dat ie gaat werken?
Het zou wel handig zijn, als je zou vertellen welke error hij precies geeft
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dit probleem heb ik ook met mijn Avance AC 97 6 Channel On-Board Audio op mijn 8K3A+ ik weet niet hoe je dit kan verhelpen, want Knoppix 3.1 draait immers vanaf CD dus drivers installeren gaat moeilijk worden...
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Verwijderd
Ik heb onlangs een Knoppix-CD besteld bij munnikes.nl, en ik heb hetzelfde probleem. Google levert niet veel bruikbaars op, hoewel ik zou verwachten dat hier ondertussen (sinds november 2002) wel een oplossig voor zou zijn gekomen...
En omdat ik van de search maar 1 (onopgelost) topic terug vind, kick ik deze even omhoog... met uw welbehagen. *)
Ben verder dus pas net begonnen met het hele Linux-gebeuren, dus dit is mijn eerste uitdaging!
En omdat ik van de search maar 1 (onopgelost) topic terug vind, kick ik deze even omhoog... met uw welbehagen. *)
"Module not found"... (staat die driver dan misschien niet op de CD?)moto-moi schreef op 20 november 2002 @ 14:33:
Het zou wel handig zijn, als je zou vertellen welke error hij precies geeft
Ben verder dus pas net begonnen met het hele Linux-gebeuren, dus dit is mijn eerste uitdaging!
Verwijderd
Kan ik dat binnen Knoppix ergens opvragen?
De bestanden op de CD zijn allemaal van 18 januari 2003.
PS: Is dat niet de nieuwste? Dan moet ik mijn verkoper even daarop aanspreken! Heb 'm afgelopen zaterdag besteld, en op de site stond dat je altijd de laatste versie krijgt...
PS: Is dat niet de nieuwste? Dan moet ik mijn verkoper even daarop aanspreken! Heb 'm afgelopen zaterdag besteld, en op de site stond dat je altijd de laatste versie krijgt...
ten 1e; besteld?Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 23:57:
Kan ik dat binnen Knoppix ergens opvragen?
ten 2e; ik heb de nieuwste versie & audigy sb, en nee, hij werkt niet, en nee, hier is niets aan te doen (op een 'volwaardig' linux besturingssysteem instaleren na dan)
misschien in de volgende release
weet iemand toevallig offie wel de ac'97 (bij mij onboard) soundchip ondersteunt?
edit:
*ohja*
hij geeft bij mij aan (als ik hem toch probeer te detecteren/configureren)
dat de soundcard goed gedetecteerd is alleen dat hij er niet mee overweg kan.
*ohja*
hij geeft bij mij aan (als ik hem toch probeer te detecteren/configureren)
dat de soundcard goed gedetecteerd is alleen dat hij er niet mee overweg kan.
[ Voor 13% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 05-03-2003 00:03 ]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Verwijderd
ten 1e: ik heb *slechts* een ISDN verbinding 
ten 2e: hij detecteert 'm bij mij inderdaad ook, maar "Module not found"... heb ik er dus nog niks aan.
ten 2e: hij detecteert 'm bij mij inderdaad ook, maar "Module not found"... heb ik er dus nog niks aan.
1; tja... dan zit er niet veel anders op. (nieuwschierig, hoeveel moest je betalen)Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 00:04:
ten 1e: ik heb *slechts* een ISDN verbinding
ik heb een mogelijke oplossing gevonden (nog niet zelf geprobeerd, maar al 2x gelezen @ knoppix forum):
check to make sure that your Bios option: Plug n' Play OS, is set to NO.
offtopic:
mocht blijken dat je niet de nieuwste versie hebt gekregen, dan wil ik je die best via de post opsturen voor de prijs van 1 cd + verzenkosten
mocht blijken dat je niet de nieuwste versie hebt gekregen, dan wil ik je die best via de post opsturen voor de prijs van 1 cd + verzenkosten
edit:
ok; bij mij werkt het niet; audigy werkt nog niet als het uit staat...
ok; bij mij werkt het niet; audigy werkt nog niet als het uit staat...
[ Voor 9% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 05-03-2003 00:24 ]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Verwijderd
Wederom 1
- 4 euro, dus dat valt wel mee.
Ik heb de verkoper gemaild of hij een CD wil samenstellen met mijn specs (dus incl. Audigy), eventueel voor een iets hogere prijs (want: meer werk). Kijken wat 'ie zegt...
Ik probeer ff zonder Plug'n'Play te rebooten... lijkt me sterk ("Module not found" gekoppeld aan PnP), maarja... baat het niet, dan schaadt het niet...
edit: okay, dan zal ik 't ook maar niet proberen
Ik ga maar ff slapen... morgen weer fris verder, heheh
Ik heb de verkoper gemaild of hij een CD wil samenstellen met mijn specs (dus incl. Audigy), eventueel voor een iets hogere prijs (want: meer werk). Kijken wat 'ie zegt...
Ik probeer ff zonder Plug'n'Play te rebooten... lijkt me sterk ("Module not found" gekoppeld aan PnP), maarja... baat het niet, dan schaadt het niet...
edit: okay, dan zal ik 't ook maar niet proberen
Ik ga maar ff slapen... morgen weer fris verder, heheh
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 00:26 ]
Verwijderd
Goeiemorgen... ik heb de complete lijst met meldingen tijdens 't booten genoteerd:
Is d'r iemand die hier wat mee kan?modprobe: can't locate module audigy
soundcard:modprobe: modprobe: can't locate module sound-slot-0
modprobe: modprobe: can't locate module sound-service-0-0
Creative Labs|SB Audigy, driver=Audigy
Pagina: 1