Ik ben op het moment bezig met Relational Normalization Theory, en in deze theorie zit een stukje dat ik helaas niet begrijp, en ik hoop dat iemand dit voor mij iets duidelijker kan maken. Het gaat om een klein stukje dat waarschijnlijk heel makkelijk is voor iemand die het snapt.
Heb op google gezocht, en hetgene dat erover staat:
zover weet ik (duh) dat F dus een set FD's is, en f een enkele, en het het enige wat mij maar niet duidelijk wil worden is wat de precieze betekenis is van entails
heb het opgezocht in engels woordenboek, maar daar word ik niet echt wijzer van.
stel F = {A -> B, B-> C} en f is A -> C
betekend entails dan dat f een deelverzameling is van F ?
Excuses als het hier niet helemaal hoort, wordt er een beetje gek van, en dit is de basis die verondersteld wordt voor de rest, beetje moeilijk om hier door te komen zonder begrip hiervan.

edit:
If F entails f , then f can be derived from F using the axioms
dan zou dat moeten betekenen dat F bevat f, alleen bevat F f niet letterlijk
maar kan deze dus afgeleid worden
en uit de andere zin afleidend:
As a result, to determine if F entails f, use the axioms in all possible ways to generate F+ (the set of possible FD’s is finite so this can be done) and see if f is in F+
F+ zijn alle mogelijke f, als je een F+ van F maakt zou als F entails f, de f in de F+ moeten zitten.
Zit ik in de buurt?
Heb op google gezocht, en hetgene dat erover staat:
Source: http://www.cs.wayne.edu/C.../normalization_theory.pptDefinition:
If F is a set of Functional Dependancies on schema R
and f is another FD on R, then F entails f if every
instance r of R that satisfies F also satisfies f
Ex:
F = {A -> B, B-> C} and f is A -> C
If Streetaddr -> Town and Town -> Zip
then Streetaddr -> Zip
Def:
The closure of F, denoted F+, is the set of all FDs entailed by F
zover weet ik (duh) dat F dus een set FD's is, en f een enkele, en het het enige wat mij maar niet duidelijk wil worden is wat de precieze betekenis is van entails
heb het opgezocht in engels woordenboek, maar daar word ik niet echt wijzer van.
stel F = {A -> B, B-> C} en f is A -> C
betekend entails dan dat f een deelverzameling is van F ?
Excuses als het hier niet helemaal hoort, wordt er een beetje gek van, en dit is de basis die verondersteld wordt voor de rest, beetje moeilijk om hier door te komen zonder begrip hiervan.
edit:
stel dat ik deze regel aanhoudtAxioms are complete: If F entails f , then f can be derived from F using the axioms
As a result, to determine if F entails f, use the axioms in all possible ways to generate F+ (the set of possible FD’s is finite so this can be done) and see if f is in F+
If F entails f , then f can be derived from F using the axioms
dan zou dat moeten betekenen dat F bevat f, alleen bevat F f niet letterlijk
maar kan deze dus afgeleid worden
en uit de andere zin afleidend:
F+ zijn alle mogelijke f, als je een F+ van F maakt zou als F entails f, de f in de F+ moeten zitten.
Zit ik in de buurt?
But I don't care, I'm in a hurry going nowhere