Als niemand zin heeft het even uit te leggen neem ik ook wel genoegen met een guide.(Ik kon er zo snel even geen vinden)
Verwijderd
instelling van je videokaart kan je aan of uitzetten voor het afspelen moet je het aanzetten
DMA = Direct Memory Access, zorgt ervoor dat alles schneller draait (hdd, cdrom).
DMA = Direct Memory Access oftewel direct het geheugen aanspreken zonder tussebkomst van de processor. Het levert bij HD's dus snelheod op.
volgens mij heeft een videokaart geen DMA hoor..die heeft zelf z'n geheugen.
Inderdaad, bij harde schijven, cd/dvd-rom spelers enzo. Ook scsi kaarten in de pci bus en nog wat kaarten hebben dus Direct Memory Acces. Ze kunnen dus rechtstreeks iets in het hoofdgeheugen van de computer zetten zonder tussenkomst van de processor, zodat deze zich weer met andere taken kan bezig houden.
Inderdaad, bij harde schijven, cd/dvd-rom spelers enzo. Ook scsi kaarten in de pci bus en nog wat kaarten hebben dus Direct Memory Acces. Ze kunnen dus rechtstreeks iets in het hoofdgeheugen van de computer zetten zonder tussenkomst van de processor, zodat deze zich weer met andere taken kan bezig houden.
Ook geluidskaarten.
Oude Soundblaster kaarten gebruikten geloof ik ook al DMA.. bij de GUS was het me pas echt voor het eerst opgevallen. (Gravis Ultrasound)..
Wat een brute kaart was dat..*zucht*.. jammer dat ze zo erg slecht waren met drivers. Met goede Win9x en DirectX drivers had ik um nog wel gehad.. die GUS was de Live! van toen!
Oude Soundblaster kaarten gebruikten geloof ik ook al DMA.. bij de GUS was het me pas echt voor het eerst opgevallen. (Gravis Ultrasound)..
Wat een brute kaart was dat..*zucht*.. jammer dat ze zo erg slecht waren met drivers. Met goede Win9x en DirectX drivers had ik um nog wel gehad.. die GUS was de Live! van toen!
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Pagina: 1