[PHP] adres uit adresbalk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Stel: ik heb een php script dat wordt uitgevoerd in een frame, maar hij moet weten wat de URL is die in de adresbalk staat (die dus anders is). Hoe krijg ik deze te pakken?

PHP_SELF en REQUEST_URL geven gewoon het adres van het script... en niet van de frameset (wat ik dus in m'n adresbar heb staan)

Putting the bit in Biton since 1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Niet.

Een phpscript heeft geen noties van de context waarin ie in een browser getoond wordt.
Als je die perse (waarom :? ) moet hebben kan je het met javascript proberen op te lossen, maar ik zou eerst es kijken waarom je het moet weten en of dat wel zo nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online
Hij moet de URL die in de adresbalk staan weten, want hij mag zich alleen in dat venster draaien als hij vanaf die URL wordt opgeroepen. Ik weet dat dit ook met Javascript is op te lossen, maar ik wilde het met PHP doen, maar dat is dus niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nee, vanwege de contextloosheid op het moment dat het php-script op de server wordt uitgevoerd. Het heeft totaal geen idee hoe de browser het gaat tonen en/of wat voor browser het is. (ja, er kan een user_agent mee gegeven zijn, maar dat boeit niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Nope. als het alleen vanaf die url mag aangeroepen worden zou ik als ik jou was een cookie setten ofzo, of een referer url aan het php scriptje meeplakken

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online
Ja... maar iemand zou die refferer URL ook zelf kunnen definieren in de URL... het is dus de bedoeling dat een frame alleen als frame geladen kan worden.
Ik ga wel op zoek naar een Javascript, of heeft iemand nog een beter advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

javascript:

code:
1
2
3
4
// als het bovenste frame (window) dit frame (window) is
if ( top == self ) {    
   top.location.href = 'frameset.html';
}

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1