Beveiligen en beheren van bandbreedte via WiFi *

Pagina: 1
Acties:

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:02

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Ik hoop dat ik dit op de juiste plek post :)

Het geval is het volgende:
Ik wil hier bij ons thuis een 8mbit/0.5mbit Adsl verbinding nemen om die vervolgens Wireles te verdelen over zo'n 20 mensen. nu begrijpt iedereen dat dat wireles netwerkje beveiligt moet worden tegen niet 'leden' en dat de bandbreedte ingeperkt moet worden.

Nu zoek ik Netwerk software/hardware waarop ik mijn wireles access point kan aansluiten (een hardware router of een pc met software) waarmee ik de verbindingen op MAC adres kan toelaten en de verbindingen kan 'knijpen' op 64kbit up en 1mbit down (resp 8kb/s / 128kb/s)

welke (goedkope) hardware routers kunnen dit?
of welke software kan dit? (liefst onder een Windows omgeving maar linux is niet uigesloten)

het budget is zo'n 250€ tot 400€ voor een pc met software of een 'echte' router.

bvd

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een aantal trafficshapers:
[rml][ Windows 2000] Traffic Shaping[/rml]

Het toelaten c.q. weigeren op MAC adres is iets wat IMHO gewoon in je AP zit.

Titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

wat verder ook nog van belang is, is dat je niet alleen vertrouwt op de ingebouwde wep encryptie, deze is namelijk (vrij gemakkelijk) te kraken. Wat een hoop problemen voorkomt is het opzetten van een vpn tunnel (oid) over de wireless connectie...

Voor de rest zal iedere willekeurige pc met daarop 1 van de open os's prima voldoen (en binnen budget, al tel ik de kosten van de implementer/maintainer niet mee)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:32

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

zie r3b00t
Via VPN is ook veel veiliger dan via MAC adres + op je linux/unix router via de firewall enkel die VPN doorlaten.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs