Casema kabel te kort

Pagina: 1
Acties:

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb een probleempje met een te korte casema kabel die uit de muur komt. (In de woonkamer)
Daardoor kan ik het kastje dat daarop aangesloten moet worden niet op de muur monteren. Ik wilde daar een soort van een koppelstuk op aansluiten. Wat voor een? en moet daar verder nog een extra dikke kabel op aangesloten worden?

Hieronder een (on)handige tekening van de situatie.

|||
|||
|||
|||
|||-----te korte kabel------{Koppelstuk}------verlengkabel-------[kastje]-------TV
Muur

Verder komt er maar 1 kabel uit de muur. Kan ik daar zowel TV als FM op ontvangen, of mis ik een kabel?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jazeker,

je hebt een Male en Female coax, connector, wijst voor zich

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

nee, er zit een soort splitter in het kastje dat via een weerstand de scheiding tussen tv en fm regelt

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Verwijderd

Gewoon bij de gamma ofzo 2 van die schroef connectors kopen en een stuk goede kwaliteit coax. Niet overdrijven, maar een paar meter kun je er best aanzetten. Ikzelf heb een kabel van 4 meter gemaakt om zo'n beetje dezelfde reden als jij noemt en dat werkt perfect.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan heb je toch 2 uitgangen (op dat kastje zitten)?

Eentje voor TV en eentje voor Radio. De verlengkabel kan (naar mijn weten) gewoon coax zijn.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Eh, sorry ik heb verkeerd gelezen, dacht dat je het over cable internet had.

TV/Radio coax kun je zeker tot een meter of 15 verlengen.
FM zit in een andere band dan het TV signaal en voor het nette hoort dit gesplitst te zijn.
Ze verkopen hier speciale splitters voor waar een filtertje in zit.

• Vavoom
Er zitten 2 uitgangen op het kastje. Ik heb het kastje open geschroefd en er zitten 2 aansluitpunten in. De kabel was aangesloten op een van deze uitsluitpunten. Is dat voldoende? Moet die verlengkabel nog een bepaalde Ohm zijn?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
haal gewoon bij de electroboer stevig stug coax voor installatiedoeleinden (redelijk dik en meestal grijs), dit heeft de beste afscherming en minste verlies per meter qua signaal. er zijn knel-schroef koppelingen te koop van massief metaal, die zijn wel aardig. ik zou niet aanraden van die standaard plastic koppeldingen te gebruiken trouwens, dat betekent al snel signaalverlies.

edit: de radio en tv gaan over dezelfde kabel, het kastje dient als filter/splitter. je kunt de tvkabel ook gebruiken voor radiontvangst en vice-versa in de meeste gevallen, moet je wel de juiste stekkers nemen. tv kabels zijn 75 ohm als het goed is. netwerk (coax) 50 ohm.

• Vavoom
Ok, dan weet ik wat me te doen staat

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Loop even binnen bij de lokale electronia boer (geen Gamma) of ma's service en leg je probleem uit. Hij/Zij kan je dan precies vertellen wat je nodig hebt. Het beste is als je Hirschman spullen gebruikt. Voor de kabel moet je kiezen voor dubbel afgeschermde kabel (met zilverpapier en koperdraad in de buitenmantel verwerkt) Op dit moment kun je nog de goedkope kabel gebruiken maar dat veranderd wel als die wireless toestanden opgestart worden. Dan moet je dubbel afgeschermd spul gebruiken anders is het winter op je scherm.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
mooi woord is dat ŽelectronicaboerŽ :) :) wie heeft dat ooit bedacht
Pagina: 1