Toon posts:

tv tuner kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een tv kaart gaan kopen maar twijfel nog tussen de verschillende kaarten. Momenteel is de videokaart een Gforce 11 MX met dual display. Daarnaast wil ik dus een tv kaart kopen:
Teratec cynergie 400
Pinnacle PCTV Pro
Hercules smart tv
Of een alles in één oplossing zoals ATI All in WONDER 8500 DV?
Spellen speel ik niet veel.

Voornamelijk wil ik deze kaart om realtime op te nemen van tv maar ook van mijn analoge camera. Vervolgens wil ik het op een CDR zetten of misschien binnenkort wel op DVD. Ook wil ik van mijn videorecorder alle vhs beelden omzetten naar svcd of dvd. Ook snapshots moeten mooi gedaan kunnen worden.
Het beeld dat opgenomen is, is dus het belangrijkste.

Kan iemand advies geven wat het beste is? Heeft iemand ervaring met deze kaarten.

• xenobia12345
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 14:52
Ik heb de Pinnacle PCTV Pro en ben er sinds de laatste driverupdate erg tevreden over. De andere kaarten ken ik niet maar ik heb deze toendertijd gekozen nav een test in de C!T.

Voor realtime opnemen is deze kaart best geschikt alleen met de bijgeleverde software kan je niet op hogere resoluties opnemen dan 350x 200 (oid)....

Succes met je keuze

Prometeia cooled P4 2,4B@3,15 Ghz, Abit IT7MAX2 v2.0, Corsair 3500C2 512 mb, 2x WD800JB RAID 0 striping

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Gebruik zelf de PCTV Pro. Ook om realtime te cappen. Dit lukt prima met de juiste tools.
DScaler voor TV kijken.
VirtualDub voor cappen.

Ben zeer tevreden met deze kaart.

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Bestaan er trouwens ook kaart met
en TV-IN en met DUAL Display ineen...
en nog voldoende MB's voor 3Dkaart zelf
of is dit af te raden en beter 2 apparte kopen?
Wil zelf tv-in kaart kopen die hoge resolutie beeld heeft
en goed te capturen is naar divx vcd etc.

(Zou iemand een screenshot van zijn/haar tv-in kaart kunnen posten en welk merk/type het dan is dan weet ik welke kwaliteit ik kan verwachten)

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11
Ik wou net een screenie voor een ander topic maken (eerder gesloten dan ik kon reageren :( ), maar plak ik hem in fotosoep dan is het gedeelte helemaal zwart.. dus ik kan er niet zomaar een screenie van maken..

ik heb een Pinncacle PCTV/RADIO PRO (iets van 119 euro geloof ik) en ik kan je zeggen dat ik er tevreden mee ben (ondanks dat ik nog een versterkertje ertussen moet doen omdat iedereen hier in huis kabel aftapt... :) )

zoals het quitter3 wel lukt op DScaler werkend te maken lukt het mij niet :(

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Ik heb een simpele e-tech kaart die alleen maar dienst doet als TV kaart zodat ik tv kan kijken op mijn pc. Meer heb je toch ook niet nodig,.

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Iemand pic's van de kwaliteit van de kaarten (screenshots??)

Verwijderd

Nou, ik heb een PCTV Studio (-pro), maar die drivers zuigen echt aars, je kunt beter voor een AIW gaan, want die heeft hardwarematige MPEG2 encoder, kost dus ook wat minder van je CPU. Of een Hauppauge WINTV/PVR
Pagina: 1