Toetsenbord tegen RSI?

Pagina: 1
Acties:

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoi, ik heb heel erge last van m'n polsen met tikken. muisen gaat vrij goed, nog nooit last gehad,

maar ik tiep heel erg veel, wat is nou een goed teotsenbord,

Ik heb nu een oude van m'n 468. Was beter dan m'n dell-toetsenbordje...

Máár na dit alles tikken heb ik al last van m'n polsen.......

Ik gaan binnenkort ook een TFT scherm kopen zodat ik een meter ipv 60 cm van m'n scherm af zit.

Dus wat is het best toetsenbord om zó min mogelijk last/problemen te krijgen

alsvast bedankt

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• furby_nl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 09:56

furby_nl

(\/)/\(\)|/\C

Misschien zo'n MS Natural toetsenbord o.i.d. ?

http://www.microsoft.com/...s/naturalmultimediakb.asp

// Asus P4P800 SE // Pentium 4 2.8 GHz // 512 Mb DDR PC3200 // 200 Gb WD2000JB 7200 RPM // 80 Gb WD800BB // Asus V9520 Geforce FX // 17" NEC MultiSync 75F // Logitech Z-640 5.1 //

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 12:27

Sorki

world wide wubbish

Ik dacht dat het belangrijk was een zo plat mogelijk keyb te hebben (kwestie van je polsen in een zo natuurlijk mogelijke houding te laten rusten) + zo een opzetstukje onderaan, ook weer om je polsen te ondersteunen

Sorki#2242

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 13:11
Ik heb zelf erg last gehad van RSI en heb nu een logitech internet navigator, die is lekker plat. Weinig problemen meer eigenlijk

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 22:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb zelf net een MS Natural keyboard Pro gehaald, super fijn dingetje! Als je blind kan typen levert dat veel minder spanning op je polsen op. Hij heeft ook een polssteun (niet verwijderbaar) en de toetsen lopen een beetje schuin naar achteren af (beide kanten op). Zeker een aanrader!! Er zitten ook een hele zooi extra knoppen op zodat je als de software geïnstalleerd is je browser en mediaplayer kan besturen (in mijn geval Phoenix en winamp, hoeft geen MS zooi te zijn)
review: http://dansdata.com/nkpro.htm

Verwijderd

Het is al reeds bekend dat die toetsenborden ook niet veel verschil maken. Ook zo scheinheilig dat een toetsenbord die juist rsi zou moeten verhelpen toch nog een stikkertje heeft met daarop HEALTH WARNING en dan verder bla bla bla ...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2002 18:15 . Reden: duh moederbord moest toetsenbord zijn ]

• furby_nl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 09:56

furby_nl

(\/)/\(\)|/\C

Ohw..dat wist ik dus ook niet :) Gebruik namelijk zelf gewoon zo'n IBM RapidAcces toetsenplankje....

// Asus P4P800 SE // Pentium 4 2.8 GHz // 512 Mb DDR PC3200 // 200 Gb WD2000JB 7200 RPM // 80 Gb WD800BB // Asus V9520 Geforce FX // 17" NEC MultiSync 75F // Logitech Z-640 5.1 //

Verwijderd

kijk eens even op backshop.nl zij leveren een "gebroken" fujitsu siemens toetsenbord. Echt een toppertje. Wel even zelf van te voren proberen. Wat bij de ene goed werkt werkt bij de ander niet.

Verwijderd

Mn vader had ook last van RSI klachten, toen heb ik een MS Natural Pro toetsenbord voor hem gekocht. Dat scheelde al heel veel. Zelf ben ik het eigenlijk ook plezieriger gaan vinden, dan zo'n normaal toetsenbord :P Je handen hebben een veel natuurlijkere houding bij zo'n toetsenbord...

Verwijderd

gwystyl schreef op 20 november 2002 @ 14:15:
Ik heb zelf net een MS Natural keyboard Pro gehaald, super fijn dingetje! Als je blind kan typen levert dat veel minder spanning op je polsen op. Hij heeft ook een polssteun (niet verwijderbaar) en de toetsen lopen een beetje schuin naar achteren af (beide kanten op). Zeker een aanrader!! Er zitten ook een hele zooi extra knoppen op zodat je als de software geïnstalleerd is je browser en mediaplayer kan besturen (in mijn geval Phoenix en winamp, hoeft geen MS zooi te zijn)
review: http://dansdata.com/nkpro.htm
Kan ik me ook bij aansluiten. Ik heb ook de verhalen gehoord dat dit toetsenbord niet veel zou helpen, maar in praktijk merk ik toch het tegendeel...

Maar als jij al zo erge last van RSI heb dan vraag ik me af of het nog veel uit gaat maken...had je eerder aan moeten denken, nu is het eigenlijk al te laat. Maar dat zal je wel vaker gehoord hebben. Suc6 ermee.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36

MBV

Begin eens met het erafslopen van polssteunen (volgens de arbodienst bij mijn vader is dat de pest voor je handen, door mindere doorbloeding). Voor sommige mensen is Natural het beste, voor andere is het de pest. koop hem dus bij een winkel waar je hem na 2 weken nog kan ruilen. Ook belangrijk is de werkhoogte, scheelde bij mij al heel veel. Een andere optie is je computer het huis uit sturen :+
Pagina: 1