Ik ga morgenavond men nieuwe P4 2.66 ophalen en kan iemand mij zeggen hoe je kan zien of het er een is met C1 stepping ?
Helaas niet Inderdaad; kijk maar op http://processorfinder.intel.com - daar de juiste proc selecteren, en dan de verschillende SSpecs aanklikken. Er staan een aantal b-cores bij ook. Schrijf de SSpecs met C1 stepping op en neem mee naar de shop (SSpec staat op de box.
[ Voor 0% gewijzigd door John_Glenn op 20-11-2002 13:10 . Reden: Leesfoutje; ik las 2,26GHz ]
zucht...... prometeiaVerwijderd schreef op 20 november 2002 @ 13:21:
Dit is goed nieuws. Krijg morgen ook men prometia dus dat gaat leuk worden.
Kon toevallig redelijk goedkoop (300,-) een 2e hands bemachtigen. Ikben benieuwd. Ik post in ieder geval de scores.
TheGreatCornholio schreef op 20 November 2002 @ 13:33:
[...]
zucht...... prometeiaDie wil ik ook wel
Verwijderd
Ik wil op de HCC ook een C1 core op de kop tikken, maar waarschijnlijk een 2.4ghz, dus dat wordt goed zoeken vrees ik....Hoe kun je het nou zien? Op het doosje van de boxed versie staan deze nummers? En als het een tray versie is, hoe zie ik het dan?
Verwijderd
op de boxed versie staan een aantal nummers ongeveer zo:
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| <- barcode
PROD code: XXXXXXXXXXXXXXXXXXX waarbij de laatste cijfer letter combo de nummers van de intel site
||||||||||||||| ||||||||||||||||||| <--- nog meer barcodes
XX # XXXXXX <--- nog meer nummers
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| ||||||||||| <--- nog meer barcodes ^^
FPO/BATCH#: XXXXXXXX
version#: XX met wat nummers...
ik gok er een beetje op dat die laatste regel met version #: xx de core betreft... zijnde bij mijn 2,4b c1. (dat klopt trouwens met de intel site. nog maals ik weet het niet zeker maar het zou best kunnen.
edit --> ik moet minder gokken
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| <- barcode
PROD code: XXXXXXXXXXXXXXXXXXX waarbij de laatste cijfer letter combo de nummers van de intel site
||||||||||||||| ||||||||||||||||||| <--- nog meer barcodes
XX # XXXXXX <--- nog meer nummers
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| ||||||||||| <--- nog meer barcodes ^^
FPO/BATCH#: XXXXXXXX
version#: XX met wat nummers...
ik gok er een beetje op dat die laatste regel met version #: xx de core betreft... zijnde bij mijn 2,4b c1. (dat klopt trouwens met de intel site. nog maals ik weet het niet zeker maar het zou best kunnen.
edit --> ik moet minder gokken
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2002 18:12 . Reden: toch geen gelijk ]
Die laatste regel zegt niets over je core, ik heb een 2,53 B0 stepping. Bij version staat : C1......
Je moet echt naar prod.code kijken wil je zeker weten of jouw 2,4 een c1 is.
Je moet echt naar prod.code kijken wil je zeker weten of jouw 2,4 een c1 is.
Allebei is toch goedkoop.
Zal wel de PROMETEIA zijn wat hij bedoeld.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G
dus ?????Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 23:16:
Eerst zoeken dan posten!
Een 2ehands 2.66 ghz cpu vind je niet zo snel hoor
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
De eerste bevindingen van de Prometia op de P4 2.66 zijn erg goed. Ging vannacht zonder problemen naar de 3.6Ghz (20*180). Dit alles op maar 1.55v ! Hij kwam zonder problemen in Windows 98. Temps heb ik nog niet, aangezien het bios geen temp aan geeft. Alleen een - ! De temp op de prometia is op dit moment -45 ! Ga vanavond met mijn nieuwe geheugen kijken of ik nog wat hoger kan komen.
Mooie overclock, dat op 1.55vVerwijderd schreef op 22 November 2002 @ 11:36:
De eerste bevindingen van de Prometia op de P4 2.66 zijn erg goed. Ging vannacht zonder problemen naar de 3.6Ghz (20*180). Dit alles op maar 1.55v ! Hij kwam zonder problemen in Windows 98. Temps heb ik nog niet, aangezien het bios geen temp aan geeft. Alleen een - ! De temp op de prometia is op dit moment -45 ! Ga vanavond met mijn nieuwe geheugen kijken of ik nog wat hoger kan komen.
Denk dat hij nog een stuk verder kan, er zat op dit moment seitec PC2700 in. Mijn eigen Samsung PC2700 module is vandaag omgeruild voor een reepje van Corsair PC3200. Dus denk dat hewt nog wel iets beter kan. Heb trouwens ook de Gigabyte 8PE667 Ultra, fijn bordje. Ga eerst mijn sig ff aanpassen
Verwijderd
Nog iemand hier die weet hoe je aan een tray ('bulk') P4 kunt zien welke stepping het is?
Op de CPU zelf staat toch ook de S-spec
Zoek die op in het lijstje van FreeRider of op de site van Intel.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
Dit is een overbodig, tijd en serverruimte verspillend topic? Is dat zo moeilijk om zelf te concluderen?
Iemand die ff wat kan verduidelijken ?
ik heb net met die link naar Intel alle C1´s tussen de 1,8 en 2,4 opgezocht en daaruit het onderstaande lijstje gemaakt.
Maar nou lees ik op het overclockers forum hier http://forum.oc-forums.co...1&perpage=30&pagenumber=1 dat die kerel een SL6LA zou hebben alsdus iemand anders
die zegt Wow!!! P4 1.8A (C1) SL6LA right? almost 90% overclock? Can you tell me the VCore and the temp. of the chip? Are you using standard Intel HSF? Congrats maann....
Definetely I want this SL6LA for christmas!!!
maar bij mijn lijstje staat niet één C1 met die code
hier mijn lijstje
2,4GHz 400Mhz FSB SO478
SL6GS
SL6E9
----------------------------------------------
2,4B 533MHz FSB SO478
SL6EF
SL6DV
1,8GHz 400MHz FSB
SL5UV
SL5UT
---------------------------------------------
2,2GHz 400MHz SO478
SL6GR
SL6E8
2,26GHz 400MHz SO478
SL6EE
SL6DU
------------------------------------------
ik heb net met die link naar Intel alle C1´s tussen de 1,8 en 2,4 opgezocht en daaruit het onderstaande lijstje gemaakt.
Maar nou lees ik op het overclockers forum hier http://forum.oc-forums.co...1&perpage=30&pagenumber=1 dat die kerel een SL6LA zou hebben alsdus iemand anders
die zegt Wow!!! P4 1.8A (C1) SL6LA right? almost 90% overclock? Can you tell me the VCore and the temp. of the chip? Are you using standard Intel HSF? Congrats maann....
Definetely I want this SL6LA for christmas!!!
maar bij mijn lijstje staat niet één C1 met die code
hier mijn lijstje
2,4GHz 400Mhz FSB SO478
SL6GS
SL6E9
2,4B 533MHz FSB SO478
SL6EF
SL6DV
1,8GHz 400MHz FSB
SL5UV
SL5UT
2,2GHz 400MHz SO478
SL6GR
SL6E8
2,26GHz 400MHz SO478
SL6EE
SL6DU
------------------------------------------
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
ik heb vandaag op de HCC een Pentium4 2,533 Ghz gekocht en ben ff met de proc finder van intel aan de slag gegaan, maar als ik de Sspec code intyp of de product order code dan krijg ik te lezen dat hij niet in de database te vinden is...
de Product Order Code is:
BX80532PE2533DSL6EV
dus dan lijkt SL6EV mij de S-Specs code omdat dat dezelfde opbouw en 1e 3 tekens is...
Nummers van de verpakking:
Prod. Code: BX80532PE2533DSL6EV
MM#: 848888
FPO/Batch: #7236A384
Version#: A99825-001
Pack Date: 10/16/2002
Core:
SL6EV Philippines
7236A384-0462
en op de intel site staan alleen deze keuzen bij de 2533mhz procs:
SL6EG 2.53 GHz 533 MHz FC-PGA2 478-pin
SL6DW 2.53 GHz 533 MHz FC-PGA2 478-pin
SL685 2.53 GHz 533 MHz FC-PGA2 478-pin
SL682 2.53 GHz 533 MHz FC-PGA2 478-pin
Mijn theorie:
hij is nieuwer dan degenen die op de site staan, zal dus een nieuwe stepping zijn, of een nieuwere versie van de C1 stepping, of in ieder geval geen oudere stepping dan C1...
Wat denken jullie?
de Product Order Code is:
BX80532PE2533DSL6EV
dus dan lijkt SL6EV mij de S-Specs code omdat dat dezelfde opbouw en 1e 3 tekens is...
Core:
SL6EV Philippines
7236A384-0462
en op de intel site staan alleen deze keuzen bij de 2533mhz procs:
SL6EG 2.53 GHz 533 MHz FC-PGA2 478-pin
SL6DW 2.53 GHz 533 MHz FC-PGA2 478-pin
SL685 2.53 GHz 533 MHz FC-PGA2 478-pin
SL682 2.53 GHz 533 MHz FC-PGA2 478-pin
Mijn theorie:
hij is nieuwer dan degenen die op de site staan, zal dus een nieuwe stepping zijn, of een nieuwere versie van de C1 stepping, of in ieder geval geen oudere stepping dan C1...
Wat denken jullie?
[ Voor 19% gewijzigd door jjwa op 23-11-2002 20:06 . Reden: Core gevens erbij ]
Verwijderd
Vandaag een P4 2.4B boxed gehaald; SL6EF, C1 stepping dus. 
SL6EF staat niet alleen op de doos maar ook op de proc zelf, dus als iemand nog wilde weten hoe je een tray versie moet herkennen....
SL6EF staat niet alleen op de doos maar ook op de proc zelf, dus als iemand nog wilde weten hoe je een tray versie moet herkennen....
gve: ff uit de FAQ:
Geen slotje en UTFS geroep
Merk je een topic op wat volgens jou niet aan de standaard voldoet, ga dan niet in het topic posten met kreten als: "slotje", "UTFS" of "RTFM" etc.
Post dan gewoon een topic in ''.$this->get_forumname(26).'', en wacht rustig totdat er een moderator langskomt die ernaar kijkt.
Als iemand toevallig een bepaald topic niet heeft gevonden met de search, en jij hebt dat bepaalde topic wel gevonden, post dan gewoon vriendelijk een linkje.
In feiten ben je met hetzelfde bezig denk je ook ni??
Eerst zoeken dan posten! = hetzelfde als UTFS
Dit is een overbodig, tijd en serverruimte verspillend topic? Is dat zo moeilijk om zelf te concluderen? = nog niet echt vriendelijk of een nuttige bijdragen aan de discussie..
Als je vindt dat een topic nergens over gaat ga dan naar Schop een modje maar ga je frustratie niet hier uiten AUB...
Dit is ook ni echt een nuttige bijdragen aan de discussie maar ik vondt het ni echt leuk lezen met die rotopmerkingen in het topic...
Geen slotje en UTFS geroep
Merk je een topic op wat volgens jou niet aan de standaard voldoet, ga dan niet in het topic posten met kreten als: "slotje", "UTFS" of "RTFM" etc.
Post dan gewoon een topic in ''.$this->get_forumname(26).'', en wacht rustig totdat er een moderator langskomt die ernaar kijkt.
Als iemand toevallig een bepaald topic niet heeft gevonden met de search, en jij hebt dat bepaalde topic wel gevonden, post dan gewoon vriendelijk een linkje.
In feiten ben je met hetzelfde bezig denk je ook ni??
Eerst zoeken dan posten! = hetzelfde als UTFS
Dit is een overbodig, tijd en serverruimte verspillend topic? Is dat zo moeilijk om zelf te concluderen? = nog niet echt vriendelijk of een nuttige bijdragen aan de discussie..
Als je vindt dat een topic nergens over gaat ga dan naar Schop een modje maar ga je frustratie niet hier uiten AUB...
Dit is ook ni echt een nuttige bijdragen aan de discussie maar ik vondt het ni echt leuk lezen met die rotopmerkingen in het topic...
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Verwijderd
[quote]apen-nootjes schreef op 23 November 2002 @ 20:09:
- Een vast goed bedoelde post -
[quote]
// offtopic
Thanks voor je opbouwende kritiek. Ik heb zelf al meerdere malen gepost hoe een je kan zien wat voor P4 core je hebt. Dus als ik weer een keer dezelfde vraag zie, wordt ik er wel een beetje moe van ja. Ik moet de laatste tijd per dag minimaal 2 keer een modje schoppen of een topic dicht mag.
Maar dit topic brengt na een aantal postings toch iets meer, eigenlijk had het geen bestaansrecht. (heb er een modje naar laten kijken, ja)
Kijk ff naar jezelf aub, want jou post is zoals je zelf zegt hier niet op zijn plaats. Ik heb tenminste nog iets ontopic ingebracht hier. Meer problemen? Mail/Msn me maar.
- Een vast goed bedoelde post -
[quote]
// offtopic
Thanks voor je opbouwende kritiek. Ik heb zelf al meerdere malen gepost hoe een je kan zien wat voor P4 core je hebt. Dus als ik weer een keer dezelfde vraag zie, wordt ik er wel een beetje moe van ja. Ik moet de laatste tijd per dag minimaal 2 keer een modje schoppen of een topic dicht mag.
Maar dit topic brengt na een aantal postings toch iets meer, eigenlijk had het geen bestaansrecht. (heb er een modje naar laten kijken, ja)
Kijk ff naar jezelf aub, want jou post is zoals je zelf zegt hier niet op zijn plaats. Ik heb tenminste nog iets ontopic ingebracht hier. Meer problemen? Mail/Msn me maar.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 01:37 . Reden: typo ]
m8 leg ff uit wat je pcies bedoeld ben er niet meer helemaal bij... ('t is Za avond heh...)Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 16:40:
Ik zie hem toch duidelijk in het plaatje hierboven staanTijd voor een
?
Mijn vraag is dus heel simpel
Hoe weet ik dat ik een goeie C1 heb en welke moet/wilik hebben op volgorde van OCbaarheid graag
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
ik heb op de hcc vandaag (uhh zaterdag) een P4 2.40b gehaald bij norrod. zelfde code... SL6EF.
Verwijderd
Dat is een C1unfor schreef op 24 november 2002 @ 02:10:
ik heb op de hcc vandaag (uhh zaterdag) een P4 2.40b gehaald bij norrod. zelfde code... SL6EF.
Verwijderd
ik moet gaan slapen.... dubbelpost
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 02:52 ]
Verwijderd
Tray versie heet SL6DVVerwijderd schreef op 23 november 2002 @ 20:04:
Vandaag een P4 2.4B boxed gehaald; SL6EF, C1 stepping dus.
OK gve, wat heb ik dan voor stepping?
mijn S-Spec en/of product order code komt namelijk niet eens voor in de database van Intel (als je via de Processor Finder gaat zoeken) en als ik een lijst laat geven van alle P4 2,53Ghz cpu's dan staat hij er ook niet tussen (logisch gevolg).
zie eerdere post in dit topic voor uitgebreide nummers.
oh, en nog een vraagje:
er staat bij bijvoorbeeld de database van Overclockers.com altijd een weeknummer bij, hoe filter ik die uit de code?
als dit allemaal allang besproken is in andere topics (o.a. dus het feest van een onbekende core), geef dan aub ff wat linkjes want met de search kon ik er geen vinden.
mijn S-Spec en/of product order code komt namelijk niet eens voor in de database van Intel (als je via de Processor Finder gaat zoeken) en als ik een lijst laat geven van alle P4 2,53Ghz cpu's dan staat hij er ook niet tussen (logisch gevolg).
oh, en nog een vraagje:
er staat bij bijvoorbeeld de database van Overclockers.com altijd een weeknummer bij, hoe filter ik die uit de code?
als dit allemaal allang besproken is in andere topics (o.a. dus het feest van een onbekende core), geef dan aub ff wat linkjes want met de search kon ik er geen vinden.
jjwa, Jij hebt een C1 stepping, moet wel toch ? Er is nog geen nieuwere stepping uit en het is zeker geen B0. Als je kijkt dan zijn de laatste 2 letters hoger dan alle genoemde steppingcodes, dus het is zeker weten een C1.
Ik heb een andere vraag... Waar o waar haal ik een 2,2 Ghz C1 vandaan ? Deze is wel genoemd (wordt dus gemaakt), maar nergens te krijgen. Ik heb al een stuk of vijf winkels gemaild, maar allen geven aan dat deze CPU niet te koop is. Ik wil deze hebben !!!
Ik heb een andere vraag... Waar o waar haal ik een 2,2 Ghz C1 vandaan ? Deze is wel genoemd (wordt dus gemaakt), maar nergens te krijgen. Ik heb al een stuk of vijf winkels gemaild, maar allen geven aan dat deze CPU niet te koop is. Ik wil deze hebben !!!
Concrete Loop Watercooling
Verwijderd
Jiwa:jjwa schreef op 24 November 2002 @ 09:18:
OK gve, wat heb ik dan voor stepping?
oh, en nog een vraagje:
Core:
SL6EV Philippines
7236A384-0462
2,53 Mhz
Ik heb werkelijk geen idee wat dit voor chip is.
B stepping heb ik niet op me lijstje staan, moet je ff bij intel kijken.
Ik heb al een paar keer eerder dat lijstje gepost maar ik kan het ook niet terugvinden
De codes:
C steppings: Eerste code is boxed, tweede is tray.
B0 shrink steppings : Lijst lijkt me niet compleet, boxed of tray weet ik niet meer kon ik niet vinden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Alle codes beginnen met SL6.. Ghz C: step B0 shrink 1,8A: E6 / LA 6Q en 8Q 2,0 : E7 / GQ 6R 2,2 : E8 / GR 6S 2,26: EE / DU D6 2,4 : E9 / GS 6T 2,4B: EF / DV D7 2,53: EG / DW D8 |
Ik weet niet meer waar ik dit allemaal vandaan had en ik geef natuurlijk geen garantie.
// als iemand fouten ziet of wat aan kan vullen: graag natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 01:21 ]
Ik heb een antwoord van iemand gekregen, en die kwam met een lijstje aan van steppings die niet in deze pdf ( ftp://download.intel.com/...um4/specupdt/24919929.pdf ) stonden, een of andere update van deze maand ofzo, hoe hij er aan kwam, geen idee, maar die van mij stond er tussen....Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 01:20:
Ik heb werkelijk geen idee wat dit voor chip is.
B stepping heb ik niet op me lijstje staan, moet je ff bij intel kijken.
Ik heb al een paar keer eerder dat lijstje gepost maar ik kan het ook niet terugvindenDit staat er op een oud lijstje dat ik toevallig nog op mijn bureau heb liggen.
De codes:
C steppings: Eerste code is boxed, tweede is tray.
B0 shrink steppings : Lijst lijkt me niet compleet, boxed of tray weet ik niet meer kon ik niet vinden.
Ik weet niet meer waar ik dit allemaal vandaan had en ik geef natuurlijk geen garantie.
// als iemand fouten ziet of wat aan kan vullen: graag natuurlijk.
als een B0
maar ik kreeg ook een reactie van iemand die dezelfde stepping had en zijn OC-resultaat was:
3.06Ghz met 1.55vcore en 3.2Ghz met 1.65vcore, hij gebruikte waterkoeling, had een crap-
PSU en een slecht OC-mobo (MSI 845e).
Verwijderd
Tuurlijk zijn er altijd uitschieter, kijk naar de 1,6a@3,1 van Smokey.
Kan je dat lijstje hier ook posten?
I got the data from Intel's site. I think I downloaded it last month or so. These Product Change notifications are updated almost every month.Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 13:36:
On the data from last month, I got following list :
B0 steppings :
S-Spec MM#
SL685 845289
SL682 846276
SL6EV 848888
SL6D8 850135
C1 steppings :
S-Spec MM#
SL6EG 848416
SL6DW 849843
Verwijderd
'k heb net voor twee systemen twee proccessors gehaalt met
MM# SL6EV
weet je zeker dat dit B0 stepping is ?
MM# SL6EV
weet je zeker dat dit B0 stepping is ?
ik weet het niet zeker, maar ik denk wel dat het klopt, want waarom zou diegene die mij die info gaf mij de verkeerde info geven, komt hij toch niks verder mee?
hier het draadje waarin het allemaal staat:
http://www.xtremesystems....read.php?s=&threadid=5324
hier het draadje waarin het allemaal staat:
http://www.xtremesystems....read.php?s=&threadid=5324
Pagina: 1