• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:26

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Wel leuk om te zien hoe ze bij Philips omgaan met problemen. Waar die koreaanse merken echt luisteren naar consumenten en snel met veranderingen/verbeteringen komen werkt het hier heel anders.
Ze hebben geen interesse in een CD met probleem MP3's, in plaats daarvan mag ik hem naar de expert storingsdienst brengen (die amper in staat zijn een doodgewone radio te repareren, laat staan van een MP3 speler de firmware te ontleden)

Als ik een TMS320Cxx developer kit bestel en de DSP uit de MP3 speler daarop aansluit dan kan ik het zelf onderhand 8)7
Geachte heer ,

Als er problemen zijn met het apparaat, dan dient u het apparaat mét het schijfje aan te bieden bij uw handelaar/reparateur. Wij bieden geen mogelijkheid de schijf naar ons toe te sturen voor een eventueel onderzoek, daarvoor zijn reparatiediensten.

Met vriendelijke groet,

Glenn Hopman
Philips Consumentenlijn

-----Original Message-----
From:
Sent: Tuesday, November 19, 2002 4:52 PM
To: PHILIPS
Subject: Re: audio - NETHERLANDS - TECHSUP*NL1-497947

Vorige week heb ik onderstaand verhaal naar jullie gemaild en kreeg daarop het advies de speler terug te brengen naar de winkel. Ik heb echter een veel beter idee, en dat is dat ik de probleem-MP3's op een CDR zet en naar jullie toe stuur. Dan hebben jullie iets om mee te werken, als ze het op een andere 511 (of misschien wel een ander model) ook niet doen dan kan je gaan onderzoeken waarom.

Dat lijkt me een stuk verstandiger dan terug gaan naar de winkel, de speler kwijt te zijn, evt. onderzoekskosten te moeten betalen en afgescheept te worden met de mededeling dat hij het met hun CD's wel goed doet.

De manier waarop het zich openbaart geeft al aan dat het niet exemplarisch kan zijn. Als hij steeds bij hetzelfde stukje van een bepaald nummer blijft steken dan betekent dat dat de software in de MP3 speler dat block niet kan decoden. Die firmware is in elke 511 hetzelfde, en als er een 'exemplarisch foutje' in firmware code zit dan crasht het hele ding resoluut.

Idee?

m.v.g,

----- Original Message -----
From
To: PHILIPS <mailto:PHILIPS@SITEL-BE.com>
Cc:
Sent: Thursday, November 14, 2002 11:12 AM
Subject: Re: audio - NETHERLANDS - TECHSUP*NL1-497947

Het is me na een paar dagen gebruik trouwens opgevallen dat de speler (Expanium 511) een behoorlijke fout bevat. Bij bepaalde MP3's blijft hij gewoon ergens steken. tijd loopt niet verder, geluid stopt en spindle motor blijft draaien.

Terugspoelen kan dan nog wel maar hij blijft gewoon weer op hetzelfde punt steken. Dit ligt puur aan het apparaat, hij doet het bij bepaalde MP3's altijd op hetzelfde punt ongeacht de CD waar het bestand op staat.

Het zijn tot nu toe MP3's met een bitrate van meer dan 130kbit zowel VBR als CBR, en ze zijn vrij groot >50mb (MP3's van 50 tot 120minuten) Ook zijn er MP3's bij die door anderen zijn gemaakt.

Gewone 128kbit MP3tjes van losse nummers doen het goed tot nu toe.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:27
Inderdaad een beetje erg kortzichtig van Philips ...

-

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Hmm,

Heb je al dat cdtje al geprobeerd in een andere expanium in een winkel? Als daar ook de fout inzit dan weet je het helemaal 100 % zeker.
Misschien is er vlak na het uitkomen van die Expanium wel die fout ontdekt en hebben ze er een andere firmware ingebakken en als jij nu die Expanium opstuurt zetten ze die nieuwere firmware er bij jou ook in.
tis maar een idee.

Het blijft zeker jammer dat je met een onprettig gevoel achterblijft

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!