Zelf simpele game maken: tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Hi,

Voor Sinterklaas wil ik eigenlijk een spelletje maken als surprise. Ik denk aan een Shockwave-achtig iets en dan een variant op 'whack a mole' of een schietspelletje.

Ik kan niet proggen (behalve wat Perl, dat schiet niet op) en ben ook geen wizard met Flash, maar ik hoopte dat er iets was als een standaardspel wat je makkelijk kunt personaliseren, of desnoods een template voor Shockwave, Director of wat dan ook, waarmee een niet te stom persoon in een paar dagen toch een point-and-click schietspelletje kan maken. Plaatjes en geluidseffecten zijn het probleem niet, het spelsysteem wel.

Wie heeft er tips?

By the way, een mod voor Quake ofzo is wat hoog gegrepen voor degene die het spel moet gaan spelen.

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:18
binnen 15 dagen een spelletje maken?
koop maar zo een pakket met een standaard 3d engine ofzo.
Of je moet een beetje prommeerwerk kunnen als je er zelf eentje wilt schrijven

of je jat de code vond pong ofzo..

Verwijderd

Je kunt programma's zoals Klik & Play of Multi Media Fusion gebruiken. Hiermee kun je zonder te kunnen programmeren zelf games en applicaties maken.

Zie www.clickteam.com

Verwijderd

Het is misschien een beetje overdone (zeker in 15 dagen), en ik weet niet hoe goed je bent met 3d, maar met blender schijnt (ik heb er nog niet mee gewerkt) het ook goed te gaan.
Blender is freeware, en er zijn plenty tutorials te vinden.

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Zelf een game maken.. waar begin je?
Kijk hier eens is een topic van vorige week met ongeveer dezelfde vraag :)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

flash is niet moeilijk. Begin er eens aan dan heb je later ook wat.
post dan maar eens in Webdesign & Graphics wat je niet weet. Ik denk dat je het leukste resultaat krijgt als je er echt zelf aan gewerkt heb, en niet wat klicks met de muis bij een vaag programma.

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:42
Bij flash heb je heel snel de basics onder de knie, en het ziet er nog grappig uit ook (afhankelijk van hoe crea je bent, maar toch). Ik zou zeggen dat je gewoon een projectortje maakt met flash

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-01 20:54
Lees het topic wat DarK_M eerst even goed door, en als je dan nog vragen hebt, post ze daar dan. :)

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.