Een klasse Artikel:
Een klasse ArtikelenLijst:
Nu heb ik een JTable die de Artikelen moet weergeven. De bijbehorende TableModel haalt de gegevens uit de ArtikelenLijst. Nu wil ik echter dat als bijv. de prijs van een artikel verandert dat direkt zichtbaar is in de JTable. Hoe doe ik dit op een nette manier? Moet ik de ArtikelenLijst laten luisteren naar elk Artikel en vervolgens de ArtikelenLijst een event laten genereren die wordt opgevangen door het TableModel, die vervolgens een fireTableDataChanged() spuugt?
A.u.b. geen gezeur over vriendelijke functies want de code is een beknopt overzicht.
Zo nu eerst ff wat eten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| public class Artikel {
private String _naam = "";
private float _prijs = 0;
public Artikel() {
}
public void setNaam(String nieuweNaam) {
this._naam = nieuweNaam;
}
public void setPrijs(float nieuwePrijs) {
this._prijs = nieuwePrijs;
}
public String getNaam() {
return this._naam;
}
public float getPrijs() {
return this._prijs;
}
} |
Een klasse ArtikelenLijst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| public class ArtikelenLijst {
private Vector _artikelen = new Vector();
public ArtikelenLijst() {
}
public void addArtikel(Artikel artikel) {
_artikelen.addElement(artikel);
}
public void removeArtikel(int positie) {
_artikelen.removeElementAt(positie);
}
public Artikel getArtikel(int positie) {
return (Artikel) _artikelen.elementAt(positie);
}
} |
Nu heb ik een JTable die de Artikelen moet weergeven. De bijbehorende TableModel haalt de gegevens uit de ArtikelenLijst. Nu wil ik echter dat als bijv. de prijs van een artikel verandert dat direkt zichtbaar is in de JTable. Hoe doe ik dit op een nette manier? Moet ik de ArtikelenLijst laten luisteren naar elk Artikel en vervolgens de ArtikelenLijst een event laten genereren die wordt opgevangen door het TableModel, die vervolgens een fireTableDataChanged() spuugt?
A.u.b. geen gezeur over vriendelijke functies want de code is een beknopt overzicht.
Zo nu eerst ff wat eten.