[NT4] insufficient system resources exist ..

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Als ik usrmgr.exe wil opstarten (hetzij lokaal of remote) krijg ik de volgende foutmelding:
insufficient system resources exist to complete the request services.
Do you want to select another domain to administer?
De server is in dit geval een NT4 met Sp6 server.

In de eventvwr is geen enkele error te vinden die er iets mee te maken heeft.
Een reboot lost het probleem op, echter voor zeer tijdelijke aard.

Als ik dan meteen de usrmgr op een client open, kan ik deze wel 'oneindig' gebruiken, echter als ik 'm een dag later sluit en meteen opstart krijg ik die foutmelding.

Als ik via google zoek, kom ik o.a. het volgende tegen:
To identify the problem, start Task Manager. At the bottom of the Performance tab, inspect the Kernel Memory section for the Paged pool value. If this value approaches 80% of the physical memory, one of the above causes is the likely culprit.
Echter ik zit IMHO niet tegen die 80% aan:

Physical Memory
Total : 261304
Available : 172800
File Cache: 43460

Kernel Memory
Total : 42948
Paged : 34904
NonPaged : 8040

Ik kan het nu niet meer vinden met google, maar ik viond van de week ook iets dat deze melding veroorzaakt werd door 255 simultane requests op de SAM.
In ons geval lijkt me dat stug.
We hebben een stuk of 100 users, en als ik puur naar de DHCP server kijk, dan heb ik 157 uitstaande IP leases.

Op maximaal 5 werkstations na, zijn alle clients Windows2000 met SP2.
Dat handje vol van 5 clients zal bestaand uit 1 Win95 client en de rest NT4 workstation.

Dankzij het feit dat deze PDC ook nog eens file server is voor alle denkbare shares op het LAN, is rebooten GEEN optie tijdens kantoortijd :(

Wie o Wie heeft enig idee wat er loos is ?
Dit probleem is pas van de laatste week, en er is niets op de server gewijzigd (als in extra software geinstalleerd of wat dan ook).

Tijd voor een nieuwe sig..

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:30
dit soort gekke dingen heb ik wel eens gezien doordathet max aantal windows licenses gebruikt was.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Uiteraard heb ik google geraadpleegd ... maareuh, hoe kom ik er ook alweer achter hoeveel user license ik van NT4 draai :? :X

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:30
op je server, administrative tools: klinkt als "license manager"

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Inmiddels collega aan de lijn, de "License Logging Services" worden biuj ons default gesopt en op disabled gezet.

Echter hebben we hier corporate licenses dus ik kan me absoluut niet voorstellen dat er een te laag license getal gekozen is.

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 13:06
Als je een BDC hebt laat dan eens de BDC promoten tot PDC en kijk eens in je eventlog. meschien zit er een fout in de SAM.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
* Koffie heeft een stuk of 8 BDC's ,

Echter vind ik deze optie een beetje trikkie. Voorhetzelfde geld is er idd flink wat loos, en kan ik de PDC gaan rebuilden.
Ik weet nu al dat er zut in zit die ik niet in gelijke staat kan restoren/nabouwen vanwege het geweldige gebrek aan documentatie hier :/

Het rare is nog, via een "net user ..... /domain" kan ik wel users op de SAM 'beheren' :?

=[EDIT]=

Ik kan natuurlijk wel een nieuwe BDC inrichten, en deze offline trekken.
Vervolgens een restore doen van de PDC op een 'server' , en die 2 machine's in een gesloten ring plaatsen.
Vervolgens idd de BDC laaten promoten :7

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Koffie schreef op 20 november 2002 @ 11:36:
Als ik usrmgr.exe wil opstarten (hetzij lokaal of remote) krijg ik de volgende foutmelding:

[...]

Echter ik zit IMHO niet tegen die 80% aan:
Volgens mij bedoelen ze in die quote toch 80% van je kernel memory. Je kernel memory zit op 81,3 % ;) ( (34904*100)/42948) ) .

Hier staat in ieder geval iets. Misschien sp6a reapplyen? Draai je 16 bit applicaties of Norton Antivirus op dat ding? Nog een hele stomme misschien, maar: hoeveel ruimte heb je nog vrij op je harde schijven?

At any rate is de snelste oplossing zonder de PDC down te brengen inderdaad een verse BDC-install doen.

Sundown Circus

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lijkt wel heel erg op 145583 Err Msg: Insufficient System Resources Exist to Complete... is't nie? Alleen dat artikel is voor NT 3.5 :? Kan het zijn dat er een of andere applikatie als een gek tegen de SAM van die machine aan staat te kletsen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Die link naar de MS site is idd EXACT het probleem wat ik heb.
Er draait NAV op de server , te weten: "NAV Corporate edition 7.61.935 (client versie).
Dit was tot vorige week dinsdag de server versie (een iets oudere versie).

Echter de problemen zijn later in die week opgetreden (als in: niet meteen de woensdag erop).

NAV neemt op dit moment zo'n 2 Mb mem in gebruik voor de realtime scan.
Dankzij de geweldige manier van de NAV-Tree hierarchie heb ik geen rechten om NAV te killen.

Net discussie met chefke gehad. Mag er geen tijd aan spenderen omdat er anders overigen dingen blijven liggen.
Meneer wil liever een externe partij inhuren (hallo .... ik zit hier verd*mme gedetacheerd voor jullie. ik ben een externe partij met kennis).

Het neerzetten van een gesloten test omgeving mag dus niet. Ook al heeft dat dus als gevolgg/konsekwentie dat ik een gedeelte van mijn werkzaamheden niet kan uitvoeren :r

Het re-applyen van 6a zou alleen buiten kantoortijd kunnen.

Vrije ruimte op server:

C: 197 Mb van de 1 Gb
D: 83 Mb van de 4,5 Gb
E: 4.6 Gb van de 10 Gb

(I know, server is zwaar kut ingericht |:( )

* Koffie heeft bijna niet eens meer zin om dit probleem op te lossen, gewoon alle mailtjes/telefoontjes die betrekking op user-beheer hebben doorsturen.
Brahiewahiewa schreef op 20 November 2002 @ 13:19:
Lijkt wel heel erg op 145583 Err Msg: Insufficient System Resources Exist to Complete... is't nie? Alleen dat artikel is voor NT 3.5 :? Kan het zijn dat er een of andere applikatie als een gek tegen de SAM van die machine aan staat te kletsen?
En dat is dus datgene wat ik bedoelde, maar niet meer kon vinden:
This problem occurs if the number of simultaneous active contexts to the SAM database in a domain has reached the maximum limit. The maximum number of simultaneous active contexts is 256. This is hard-coded and is not configurable.
Ik denk overigens dat dat verhaal ongeveer op hetzelfde neerkomt als die MS link van RedRose

Overigens kan in in de srvrmgr geen enkele open connectie naar PIPE\samr vinden :?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Post SP6a fix; microsoft bellen om 'm te krijgen
286179 Server May Leak Samr Handles If an Error Path Is Hit in Client

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Koffie schreef op 20 November 2002 @ 13:20:
Die link naar de MS site is idd EXACT het probleem wat ik heb.
Er draait NAV op de server , te weten: "NAV Corporate edition 7.61.935 (client versie).
Dit was tot vorige week dinsdag de server versie (een iets oudere versie).

Echter de problemen zijn later in die week opgetreden (als in: niet meteen de woensdag erop).

NAV neemt op dit moment zo'n 2 Mb mem in gebruik voor de realtime scan.
Dankzij de geweldige manier van de NAV-Tree hierarchie heb ik geen rechten om NAV te killen.
Niet echt hetzelfde, maar toch maar even hier kijken en eventueel op de symantec site.
Net discussie met chefke gehad. Mag er geen tijd aan spenderen omdat er anders overigen dingen blijven liggen.
Meneer wil liever een externe partij inhuren (hallo .... ik zit hier verd*mme gedetacheerd voor jullie. ik ben een externe partij met kennis).
Das k*t.
Het neerzetten van een gesloten test omgeving mag dus niet. Ook al heeft dat dus als gevolgg/konsekwentie dat ik een gedeelte van mijn werkzaamheden niet kan uitvoeren :r Het re-applyen van 6a zou alleen buiten kantoortijd kunnen.
Buiten kantoortijd dingen doen zit je toch aan vast vrees ik, want je 197MB vrije ruimte op je C-schijf is veel te weinig. 1 Gb voor de totale C partitie!
Overigens kan in in de srvrmgr geen enkele open connectie naar PIPE\samr vinden :?
Dat kan kloppen, omdat:
Server Manager and User Manager for Domains require a connection to the PDC for domain administration. Their failure to make this connection results in the preceding error message.
je daar waarschijnlijk niet meer bij komt omdat je die error krijgt.

Sundown Circus

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik kan de srvrmgr nog wel opstarten, en ook de open shares bekijken.
Wat bijvoorbeeld niet lukt, is het 'managen' van de replication settings vanuit de srvrmgr.

Ik ga op m'n gemakkie nog even de door jou genoemde links bekijken.

En die 197 Mb vrije ruimte ... ach, de 'D:' partitie is hier de partitie voor homedirs/afdelingshares/profiles/noem maar op , en deze staat regelmatig op LETTERLIJK 0 Mb, zonder dat er ook maar geld in uitbreiding gestoken word :/

* Koffie zal maar weer eens kijken wat er nou nog te deleten valt op de C: schijf :Z

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Koffie schreef op 20 november 2002 @ 13:37:Ik ga op m'n gemakkie nog even de door jou genoemde links bekijken.* Koffie zal maar weer eens kijken wat er nou nog te deleten valt op de C: schijf :Z
Check ook en ik denk met name, maar dat weet ik niet zeker, de link van Brahiewahiewa (what's in a name ;) ) over de post sp6a-fix.

Sundown Circus

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

RedRose schreef op 20 November 2002 @ 13:39:
[...]

Check ook en ik denk met name, maar dat weet ik niet zeker, de link van Brahiewahiewa (what's in a name ;) ) over de post sp6a-fix.
Alstie daarvoor maar genoeg vrije ruimte heeft op z'n c:-schijf :X
offtopic:
wat is er mis met die naam?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Brahiewahiewa schreef op 20 November 2002 @ 13:42:
[...]
offtopic:
wat is er mis met die naam?
offtopic:
Zo lang typen en checken ;)

Sundown Circus

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Is dit probleem client specificiek of verhuist het met jou mee?
  • Als je eerst handmatig een connectie maakt naar \\pdc\ipc$ doet het probleem zich ook voor?
  • Hoeveel registry quota heb je nog vrij op die machine?
  • In srvmgr, hoeveel connecties heeft jouw machine daar met ipc$ ?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
elevator schreef op 20 november 2002 @ 23:03:
  • Is dit probleem client specificiek of verhuist het met jou mee?
  • Als je eerst handmatig een connectie maakt naar \\pdc\ipc$ doet het probleem zich ook voor?
  • Hoeveel registry quota heb je nog vrij op die machine?
  • In srvmgr, hoeveel connecties heeft jouw machine daar met ipc$ ?

• Probleem is domain gebonden. Of ik usrmgr nou opstart vanaf een client, vanaf de PDC of een willekeurige BDC. Probleem blijft.

• Nog niet geprobeerd. Gister server gereboot, en nu werkt het (tijdelijk) weer.

• De reg mag iets van 30 Mb worden, en is nu 11 Mb

• 3 connecties naar de IPC$

* Koffie denkt erover maar eens SP6a erover heen te gooien, op dit moment 250 Mb vrij, eens even kijken wat er nu nog weg kan ;)

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03-2025
Het probleem is idd volgens mij dit:

Running Server Manager or User Manager for Domains results in the following error message:

Insufficient system resources exist to complete the requested service.
Do you want to select another domain to administer?

The primary domain controller (PDC) shows \PIPE\samr connections in excess of 2,048. Rebooting the PDC temporarily alleviates the problem.
CAUSE
When a user logs on to a domain in which group policies are implemented, a \PIPE\samr connection is established with the PDC to verify group membership for this user. After the verification process, the \PIPE\samr connection is not released. These \PIPE\samr connections eventually exceed the limit of 2,048.

After this limit is reached, no new processes requiring security account manager (SAM) access can connect to the PDC until you restart the computer. Server Manager and User Manager for Domains require a connection to the PDC for domain administration. Their failure to make this connection results in the preceding error message.

RESOLUTION
To resolve this problem, obtain the latest service pack for Windows NT 4.0 or Windows NT Server 4.0, Terminal Server Edition. For additional information, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:

152734 How to Obtain the Latest Windows NT 4.0 Service Pack

Apply the file, Userenv.dll, to each workstation.

Misschien is dat laatste zinnetje nog wel het belangrijkst..

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Pagina: 1