Als ik usrmgr.exe wil opstarten (hetzij lokaal of remote) krijg ik de volgende foutmelding:
In de eventvwr is geen enkele error te vinden die er iets mee te maken heeft.
Een reboot lost het probleem op, echter voor zeer tijdelijke aard.
Als ik dan meteen de usrmgr op een client open, kan ik deze wel 'oneindig' gebruiken, echter als ik 'm een dag later sluit en meteen opstart krijg ik die foutmelding.
Als ik via google zoek, kom ik o.a. het volgende tegen:
Physical Memory
Total : 261304
Available : 172800
File Cache: 43460
Kernel Memory
Total : 42948
Paged : 34904
NonPaged : 8040
Ik kan het nu niet meer vinden met google, maar ik viond van de week ook iets dat deze melding veroorzaakt werd door 255 simultane requests op de SAM.
In ons geval lijkt me dat stug.
We hebben een stuk of 100 users, en als ik puur naar de DHCP server kijk, dan heb ik 157 uitstaande IP leases.
Op maximaal 5 werkstations na, zijn alle clients Windows2000 met SP2.
Dat handje vol van 5 clients zal bestaand uit 1 Win95 client en de rest NT4 workstation.
Dankzij het feit dat deze PDC ook nog eens file server is voor alle denkbare shares op het LAN, is rebooten GEEN optie tijdens kantoortijd
Wie o Wie heeft enig idee wat er loos is ?
Dit probleem is pas van de laatste week, en er is niets op de server gewijzigd (als in extra software geinstalleerd of wat dan ook).
De server is in dit geval een NT4 met Sp6 server.insufficient system resources exist to complete the request services.
Do you want to select another domain to administer?
In de eventvwr is geen enkele error te vinden die er iets mee te maken heeft.
Een reboot lost het probleem op, echter voor zeer tijdelijke aard.
Als ik dan meteen de usrmgr op een client open, kan ik deze wel 'oneindig' gebruiken, echter als ik 'm een dag later sluit en meteen opstart krijg ik die foutmelding.
Als ik via google zoek, kom ik o.a. het volgende tegen:
Echter ik zit IMHO niet tegen die 80% aan:To identify the problem, start Task Manager. At the bottom of the Performance tab, inspect the Kernel Memory section for the Paged pool value. If this value approaches 80% of the physical memory, one of the above causes is the likely culprit.
Physical Memory
Total : 261304
Available : 172800
File Cache: 43460
Kernel Memory
Total : 42948
Paged : 34904
NonPaged : 8040
Ik kan het nu niet meer vinden met google, maar ik viond van de week ook iets dat deze melding veroorzaakt werd door 255 simultane requests op de SAM.
In ons geval lijkt me dat stug.
We hebben een stuk of 100 users, en als ik puur naar de DHCP server kijk, dan heb ik 157 uitstaande IP leases.
Op maximaal 5 werkstations na, zijn alle clients Windows2000 met SP2.
Dat handje vol van 5 clients zal bestaand uit 1 Win95 client en de rest NT4 workstation.
Dankzij het feit dat deze PDC ook nog eens file server is voor alle denkbare shares op het LAN, is rebooten GEEN optie tijdens kantoortijd
Wie o Wie heeft enig idee wat er loos is ?
Dit probleem is pas van de laatste week, en er is niets op de server gewijzigd (als in extra software geinstalleerd of wat dan ook).
Tijd voor een nieuwe sig..