Alcatel poorten naar meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 15:55

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om met NAT in een getweakt Alcatel modem poortjes te forwarden naar iedere pc die in het netwerk achter deze modem hangt?
Bijvoorbeeld: create protocol=tcp inside_addr=0.0.0.0:poortnr outside_addr=81.x.x.x:poortnr.
Oftwel is 0.0.0.0 aan de interne kant van het modem alles en iedereen die daar aan hangt?
:? :/

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je heb maar 1 extern ip adres neem ik aan ?
Dan kan je een poort namelijk ook maar 1x weg geven.

Dit kan je vergelijken dat jij voor een muur staat waar 2 deuren zijn maar dan wordt je door die muur naar allebei die deuren getrokken, oftewel dat kan niet.

Het is wel mogelijk als je meerdere externe ip-adressen heb, maar ik neem aan dat je een standaard mxstream kpn-adsl abbo heb.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eigenlijk nooit geprobeert en tot nu toe voor onmogelijk gehouden
maar als je bijv naar a.b.c.255 mapt ?..

btw een ping 10.0.1.255 geeft al reply maar dat adres bestaat mooi niet bij mij (wel het subnet), een ping naar 255 buiten het subnet doet niks

intresrting

Iperf

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Ik ben helaas niet thuis, maar het zit zo:
Ik heb samen met mn buurman de ADSL gedeeld. Nu wil ik vanaf meerdere systemen
bijvoorbeeld via MSN messenger kunnen video-conferencen. Normaal zou het zo zijn
dat als ik dat op 1 pc wil doen de betreffend poorten map naar die pc. Ook is het zo dat als je
0.0.0.0 op het externe adres geeft met een bepaalde poortmap, dat dat geldt als alles en ieder IP-adres. Dus nu dacht ik dat dat ook eventueel voor het interne adres zou kunnen gelden.
Weet iemand dit misschien al of zou dit uit willen proberen?
Ik denk dat poortmapppen naar x.x.x.255 niet gaat werken aangezien dat een broadcast adres is.
B) 8)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Zoals ik hierboven al zeg (met uitleg) gaat dat niet werken.
Als je meerdere externe ip's heb dan kan dat wel.

Dan kan je bijvoorbeeld het volgende doen:
code:
1
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:poortnr outside_addr=80.126.278.256:80

en:
code:
1
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:poortnr outside_addr=80.126.278.257:80

(Externe ip's zijn dus niet echt he. :P)

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Ok, ik snap het nu. Helaas weer een illusie armer. Dan map ik alles maar door naar 1 systeem.
Thanx ya'll voor het meedenken.
Pagina: 1