[Delphi 5] TServer-/TClientSocket niet tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Topicstarter
Is er iemand die weet of het toegestaan is om een TServerSocket en een TClientSocket tegelijk in één programma te gebruiken?

De TClientSocket connect naar Local host op poort 1201 en de TServerSocket luistert op poort 1500. Uiteraard is het niet de bedoeling dat ik intern in de applicatie variablen via tcp doorgeef... hoewel dat natuurlijk wel 1337 zou zijn... :? 8)

Any way, ik heb daarnaast een server draaien (op de zelfde computer) die met twee TServerSockets luistert op poorten 1201 en 1202. Er wordt wel een verbinding gemaakt, maar als ik een bericht verstuur, wordt de SocketClientRead niet getriggerd...

Als ik snel even een kale app in elkaar draai en vervolgens een TClientSocket toevoeg, en deze een berichtje laat sturen naar de eerder genoemde server, gaat het gewoon goed... :?

Wat o wat doe ik fout?

In times of war the law falls silent

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Het antwoord op je initiele vraag is: ja.

Van de rest van je verhaal kan ik geen chocola maken.

Verwijderd

zo te lezen send er niks op poort 1201, en luisteren ze alleen ,als ik je verhaal begrijp tenminste.

• Skimmer

Skimmer

Topicstarter
Waarschijnlijk ben ik al met al niet erg duidelijk gewees... :D

Maar ik ben er inmiddels uit, ik had dus twee applicaties, de een luistert, de ander send. Echter, ik maakte een verbinding, en stuurde meteen daarna een bericht weg. Dan was de verbinding nog niet volledig opgebouwd, en kwam het bericht dus niet aan...

Bedankt voor jullie tijd :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Les 1 over networking en datacommunicatie:
Buffering.
Les 2
Error en flow control.

>:)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Skimmer

Skimmer

Topicstarter
Aetje schreef op 21 November 2002 @ 09:10:
Les 1 over networking en datacommunicatie:
Buffering.
Les 2
Error en flow control.

>:)
Buffering? wasda?

Enig idee waar ik hier misschien meer info over kan vinden, heb namelijk nog wel wat meer problemen (errors i.d.d.), en de oplossing die ik had bedacht werkt ook niet helemaal :(

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 15:54
Heb je al naar de chat-demo gekeken? Staat in Demos\Internet\Chat. Misschien heb je er wat aan.

Let wel op met die demo, want hij is eigenlijk niet bedoeld om 2x op een machine te draaien (2x server-poort openen). Het kan wel als je de eerste start en dan 'listen' uit zet in het menu en dan pas de 2e start.

Ik heb nog wel een uitgebreider voorbeeld voor je, alleen dat is rechtstreeks op de Win32 API's geprogd (schoolopdracht, incl broadcasting enzo)

• Skimmer

Skimmer

Topicstarter
Elissen schreef op 21 november 2002 @ 10:42:
Heb je al naar de chat-demo gekeken? Staat in Demos\Internet\Chat. Misschien heb je er wat aan.

Let wel op met die demo, want hij is eigenlijk niet bedoeld om 2x op een machine te draaien (2x server-poort openen). Het kan wel als je de eerste start en dan 'listen' uit zet in het menu en dan pas de 2e start.

Ik heb nog wel een uitgebreider voorbeeld voor je, alleen dat is rechtstreeks op de Win32 API's geprogd (schoolopdracht, incl broadcasting enzo)
Ik zal me vandaag in eerste instantie eens buigen over die chat demo. Hier had ik wel al naar gekeken, maar was er verder niet zo diep op in gegaan...

Pagina: 1