Win2k problemen met Ati Rage :(

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
OK, hier dus Win2k geinstalleerd, alles perfect, behalve het beeld :(
Hij draait nu op 640x480 en gaat niet hoger... hij vindt de videokaart niet.

Volgens mij zou die m dus wel moeten vinden, het is een Ati Rage Pro Turbo AGP 2x, en op de Win2k CD staan er ook drivers voor.
De Ati website heeft ook geen downloads omdat de meest recente drivers bij Win2k zitten.
Er is dus nog een apparaat waar een (!) bijstaat, en dat is jammer genoeg de Intel 82443BX Pentium(r) II Processor to AGP Controller.
Hierbij staat het volgende:

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

De probleemoplosser lult er een end op los en komt tot de conclusie dat er nix aan de hand is zolang er in het tabblad bronnen bij lijst met conflicterende apparaten 'geen conflicten' staat. Nou dat staat er :)

Alleen die @#)(*&#@Kaart wil dus niet aan de gang...
Multimedia-video controller:
Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

En oja :( De huidige videokaart driver (standaarding ofzo) VgaSave ijlt over
Geheugenbereik 000A0000 - 000BFFFF wordt gebruikt door:
Systeemkaart

Kortom... deze PC is ruk :r
Iemand een idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Hhmmm ok :)
Ik zal de vraag anders stellen.

Wil ie de videokaart niet zien omdat ie de Rage Pro niet kent of omdat die Intel 82443BX Pentium(r) II Processor to AGP Controller niet goed werkt...

De videokaart forceren op Ati Rage Pro wil ook niet... dan zegt ie dat ie het apparaat niet werkt. Iemand een idee hoe ik die controller genoeg vrije bronnen geef?