Ik ben bezig met een heel gecopliceerde website, en nu komt het vaak voor dat ik een veld in een tabel moet updaten. Dit updaten houdt in dat ik de waarde uit de tabel moet verhogen met 1.
Ik doe dit nu als volgt:
En vraag me niet waarom, maar ik heb ongelofelijk het idee dat dit way-to omslachtig is, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen.. Dit is juist mijn vraag:
Weet iemand hoe ik bovenstaande code kan versimpelen?! Zou top zijn, aangezien ik bovenstaand veelvuldig gebruik in de website.
Ik doe dit nu als volgt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| // db.php is het inloggebeuren voor de database include ("db.php"); $query = "SELECT nummer FROM volgorde"; $result = mysql_query($query) or die ("Fout."); while (list($nummer) = mysql_fetch_row($result)) { $nummer_new = $nummer + 1; $query = "UPDATE volgorde SET nummer='$nummer_new'"; mysql_query($query) or die ("Fout"); } |
En vraag me niet waarom, maar ik heb ongelofelijk het idee dat dit way-to omslachtig is, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen.. Dit is juist mijn vraag:
Weet iemand hoe ik bovenstaande code kan versimpelen?! Zou top zijn, aangezien ik bovenstaand veelvuldig gebruik in de website.