Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
Verwijderd
.Close en = Nothing ... je verliest er geen performance mee, want het RecorSet object wordt niet herbruikt, alleen de variabele die een reference is. Expliciet het object te sluiten en verwijderen is netter en kan wat performance winst opleveren.
HTH
Edit:
Een kleine nuancering na nogeens nagedacht te hebben. Het hang inderdaad een beetje af van hoe je code gebruikt. Als je de RecordSet eerst creert en dan de opent met de .Open methode (met de SQL query als parameter), dan kan je de = Nothing weglaten. In dat geval spaar je namelijk het creeren van het object.
Wel pleit ik voor een expliciete .Close om daarmee de geheugenruimte die de gevonden records innemen expliciet vrj te geven.
HTH
Edit:
Een kleine nuancering na nogeens nagedacht te hebben. Het hang inderdaad een beetje af van hoe je code gebruikt. Als je de RecordSet eerst creert en dan de opent met de .Open methode (met de SQL query als parameter), dan kan je de = Nothing weglaten. In dat geval spaar je namelijk het creeren van het object.
Wel pleit ik voor een expliciete .Close om daarmee de geheugenruimte die de gevonden records innemen expliciet vrj te geven.
Als je .Close in de loop zet duurt het langer, je moet dan namelijk ook steets weer .Open doen (wat je ook buiten de loop doet..)
En de = Nothing zou ik er ook buiten zetten, want dat wil je ook maar een keer doen
En de = Nothing zou ik er ook buiten zetten, want dat wil je ook maar een keer doen
Verwijderd
Als je nu iets meer code neerzet dan is het mogelijk handiger om een zinnig antwoord te geven. Maar de de twee statements die jij overweegt om in de loop te zetten zou ik niet doen, omdat je dan per iteration ook weer het recordset object moet aanmaken. <- Maar wat ik al zei: Als je een helder antwoord wilt stel dan ook een heldere vraag 
edit:
Het is nog voor 12en! :-)
Het is nog voor 12en! :-)
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2002 11:36 . Reden: ja ]