[js] include js wil niet laden via inet, lokaal wel ?

Pagina: 1
Acties:

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:01
Ik ben bezig met een homepage die casemod en watercooling plaatjes moet gaan laten zien. Ik heb hiervoor een plaatjes browser gemaakt ik jscript. Deze bestaat uit een aantal jscriptjes.

* index.html -> hier wordt alles opgestart

in de picviewer map:
* vars.jscript -> declaratie van alle variablen en instellingen
* piclib.jscript -> namen van alle plaatjes (zonder extensie, foto1.jpg -> foto1)
* picwriter.jscript -> functie die adv de naam uit piclib een geldige bestandsnaam maakt en dit in een tabel gooit( foto1 -> pics/foto1.jpg)
* pagenavigator.jscript -> adv de vars in vars.jscript wordt hier de navigatie bepaald (aantal pagina's, prev/next=knop etc)
* pagewriter.jscript -> hier wordt de feitelijke pagina opgebouwd

Dan is er nog een map picinfo met daarin de textinfo die bij ieder plaatje hoort. De naam is bv info_foto1.jscript. Welke info_scriptjes er geladen worden is afhankelijk van de plaatjes die op de huidige pagina getoond worden, zodat, indien er veel plaatjes zijn niet alles in 1 keer ingeladen wordt.

Probleem: Dit werkt lokaal. maar niet via het internet :?. Wanneer alle info_.jscriptjes echter in de index.html gestopt worden (lang laden) werkt het wel.. snap ik niet

Hier de header van de index.html
Als de homepage bekeken wordt gaat het vanaf plaatje 013 fout. In alle infoscriptje zit de text N/A op het moment. Het watercooling gedeelte bevat wel tekst maar niet genoeg plaatjes om echt mee te testen.
[html]
<header>
<!--
Initial load of jscripts for info.
Place here the first couple of info.jscript to be loaded,
depending on the PicsPerPage variable. After that the
pageWriter() takes over...

<script type='text/javascript' src='picinfo/info_xxxx.jscript'></script>
-->
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_001.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_002.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_003.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_004.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_005.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_006.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_007.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_008.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_009.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_010.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_011.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_012.jscript'></script>

<!-- UIT GEREMD, VANAF DEZE GAAT HET DUS FOUT
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_013.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_014.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_015.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_016.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_017.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_018.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picinfo/info_019.jscript'></script>
-->

<!-- picviewer -->
<script type='text/javascript' src='picviewer/vars.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picviewer/piclib.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picviewer/picwriter.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picviewer/pagenavigator.jscript'></script>
<script type='text/javascript' src='picviewer/pagewriter.jscript'></script>
</header>
[/html]

Kan iemand mij uitleggen waarom deze contructie niet werkt ?

Link naar de casemod site
Link naar de home site

https://k1600gt.nl

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Die <-- --> gevallen voor het 13e scriptsourceje horen daar niet. Regels tussen <-- --> tags worden door de browser genegeerd!

Forget your fears...
...and want to know more...

• shades
Aetje schreef op 20 November 2002 @ 10:56:
Die <-- --> gevallen voor het 13e scriptsourceje horen daar niet. Regels tussen <-- --> tags worden door de browser genegeerd!
Je meent het ?
Misschien dat je toch nog even het berichtje wat aandachtiger moet lezen.. Ze horen daar wel ! Het is de bedoeling dat de browser ze negeert..

edit:
Alleen de info filetjes die in de eerste pagina geladen worden moeten er eigenlijk staan maar ik heb er wat meer in gezeten aan te tonen dat het ineens fout gaat.
Heb je de jscriptjes allemaal even bekeken, heb je de site bezocht en de source van de uitkomst bekeken ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

wat is <header> nou weer voor tag? moet dat niet gewoon <head> zijn?
Verder denk ik dat je op een heel erg omslachtige manier bezig bent met al die losse scriptjes, en is .js niet een meer algemene suffix voor een javascript bestand?

Wat ik begrijp is dat je al die losse scripts al op de 1e pagina wilt inladen (vanwege caching waarschijnlijk), en dat 'ie bij het 13e script de fout ingaat. Misschien gaat er hier wel wat mis in IE (in Mozilla ziet het er sowieso nog niet uit); zou je ook een versie online kunnen zetten waarbij je vanaf script 13 de boel niet hebt uitgeremd?

Intentionally left blank

• shades
crisp schreef op 20 November 2002 @ 11:23:
wat is <header> nou weer voor tag? moet dat niet gewoon <head> zijn?
Verder denk ik dat je op een heel erg omslachtige manier bezig bent met al die losse scriptjes, en is .js niet een meer algemene suffix voor een javascript bestand?

Wat ik begrijp is dat je al die losse scripts al op de 1e pagina wilt inladen (vanwege caching waarschijnlijk), en dat 'ie bij het 13e script de fout ingaat. Misschien gaat er hier wel wat mis in IE (in Mozilla ziet het er sowieso nog niet uit); zou je ook een versie online kunnen zetten waarbij je vanaf script 13 de boel niet hebt uitgeremd?
<header> oeh, das dom inderdaad. |:(
Mozilla heb ik niet, kan het dus niet controlleren maar het is allemaal super-standaard jscript toch ? beetje document.write, for lusjes enzo. geen rare objecten enzo

Ik ben misschien wel omslachtig bezig maar uiteindelijk hoef ik, als het eenmaal werkt, nooit meer iets aan te passen behalve even een entry in de piclib aanpassen het juist info-jscript bij te plaatsen. Ook hoe ik ook nooit meer op alle pagina's alle links aan te passen.

Die caching wat jij bedoelt, is niet wat ik bedoel. En het gaat juist fout omdat die niet aanwezig is en dat snap ik niet omdat de pagewriter juiste _die_ infoscripts wil laden die nodig zijn, en dus niet allemaal.

Ik zal ook even .jscript in .js aanpassen. Ook een beetje zonder er bij na te denken gedaan..

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Probeer eens het volgende: je HTML opbouwen in een variabele, en pas als die compleet is met 1 document.write daarmee je pagina overschrijven...

Intentionally left blank

Verwijderd

kijk ook eens bij :
[rml][ Javascript] In een javascript script een ander .js bestand[/rml]
scheelt wellicht schrijfwerk.

• shades
Interessant topic.
crisp schreef op 20 november 2002 @ 11:47:
Probeer eens het volgende: je HTML opbouwen in een variabele, en pas als die compleet is met 1 document.write daarmee je pagina overschrijven...
Ga ik bekijken, klinkt wel handig...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:53
hoort een externe javascript-file niet de extensie .js te hebben?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Nee dat maakt niets uit, al noem je hem .koos

Wat wél uitmaakt is de Content-Type header, die voor de webserver waarschijnlijk op text/plain staat voor bestanden met een onbekende extensie. Je moet zorgen dat de juiste Content-Type header wordt meegestuurd, door bijvoorbeeld die .js extensie te geven, of door de server zo in te stellen dat hij .jscript bestanden een Content-type: text/javascript header meestuurd.

Met andere woorden: noem je javascript zut gewoon .js, en doe alleen iets anders als je weet wat je doet.

• shades
wijziging aan scripten:
* heb al die losse scriptjes in picviewer.js gegooid (muv die losse info scripts)
* document output eerst in een var gezet (sHtmlDoc)

Document wordt nu geschreven met:

this.document.open();
document.write(sHtmlDoc);

Maar nu wil de pagina niet laden, de source ziet er wel okay uit en als ik een refresh doe (F5) dan krijg ik de juiste pagina te zien dus heb ik het volgende aan het script toegevoegd:

document.refresh;

Maar dat werkt niet.. (waarom niet.. die andere zooi uit topic 644015 heb ik nog niet geprobeert, kan hier ook niet naar website ftp'en jammer genoeg..)

Als dit nu werkt hoe ik alleen nog maar de info_....jscript naar info_....js te zetten en het is klaar volgens mij..

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben ook al even ermee bezig geweest, en het lijkt erop dat op het moment dat je de document.write doet (en daarmee het huidige document overschrijft) de browser niet eerst netjes de zut uit zijn <head> ophaalt alvorens de body te parsen, maar meteen vrolijk gaat parsen waarbij hij stukloopt omdat de functies nog onbekend zijn.
Ik heb op dit moment nog geen idee hoe dit op te lossen zou zijn behalve dan een compleet andere aanpak kiezen...

Intentionally left blank

• shades
crisp schreef op 20 november 2002 @ 14:34:
Ik ben ook al even ermee bezig geweest, en het lijkt erop dat op het moment dat je de document.write doet (en daarmee het huidige document overschrijft) de browser niet eerst netjes de zut uit zijn <head> ophaalt alvorens de body te parsen, maar meteen vrolijk gaat parsen waarbij hij stukloopt omdat de functies nog onbekend zijn.
Ik heb op dit moment nog geen idee hoe dit op te lossen zou zijn behalve dan een compleet andere aanpak kiezen...
Ik sta open voor suggesties. Vind het al knap dat ik zover gekomen ben :).
Tiz gewoon een homepage bij xs4all. anders had ik gewoon asp kunnen gebruiken ofzo.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

shades schreef op 20 november 2002 @ 14:36:
[...]

Ik sta open voor suggesties. Vind het al knap dat ik zover gekomen ben :).
Tiz gewoon een homepage bij xs4all. anders had ik gewoon asp kunnen gebruiken ofzo.
Ik heb een alternatieve versie gemaakt die middels de URL het paginanummer ontvangt en dan dynamisch de scriptjes laadt - dat lijkt te werken.
Even voor het gemak in een zipje verpakt :)

Intentionally left blank

• shades
crisp schreef op 20 November 2002 @ 15:40:
[...]

Ik heb een alternatieve versie gemaakt die middels de URL het paginanummer ontvangt en dan dynamisch de scriptjes laadt - dat lijkt te werken.
Even voor het gemak in een zipje verpakt :)
Op het 1ste gezicht wel ja :D. Ik ga het vanavond thuis even verder bekijken.
_Nooit_ geweten dat je bij html files via de url ook input kon geven. Dacht dat dit alleen mogelijk was bij asp/php etc...

Edit (17:40)
~~~~~~~
Ik heb je aanpassing geupload naar http://www.xs4all.nl/~sjeetz/tweak/ en het werkt behalve de eerste pagina.. Ik heb de overige scriptjes ook bekeken

Heb natuurlijk gelijk wat vragen..
Wil er wel van leren natuurlijk, was het verder programmeer technisch een beetje okay of was het om te huilen ?

== index.html ==
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
<base target="_self">
==
Zijn deze echt nodig ?

== pagewriter.js ==
content+=' <\/script>';
==
Waarom niet gewoon " content+=' </script>'; "
"content+=' </tr>';" kan toch ook gewoon ? ipv content+=' <\/tr>';
Ik begrijp wel dat je met \ speciale chars kan doen..

== vars.js ==
getValueFromURL(identifier)
==
snap wat het moet doen maar begrijp nog niet helemaal wat er gebeurd omdat ik een aantal keyworden enzo niet ken.

Enne, waarom staan er bij een aantal functies return extra ?
(return navigator; return picture; enzo)

Edit (19:56)
Heb de regel

if (CurrentPage == null || isNaN(CurrentPage)) CurrentPage = 1;

gewijzigd in

if (CurrentPage == null || isNaN(CurrentPage) || CurrentPage == 0) CurrentPage = 1;

Nu werkt het goed...

Pagina: 1