Asus A7V133-R herkent HD's niet :(

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Volgende probleem: PC in elkaar gezet met m'n oude A7V133-R. Een WD 6,4 GB schijfje eraan gehangen die altijd heeft gewerkt.

Nu wordt echter de HD niet herkent :'(

Ik heb de kabels al omgekeerd, andere kabel geprobeerd, andere HD geprobeerd (WD 13,6GB).

Tevens heb ik geprobeerd om m aan de ATA100 controller van Promise te hangen, maar worden ze ook niet herkend :(

De 2 HD's hebben altijd perfect gewerkt, ik hoor ze nu ook opspinnen, maar de bios schijnt ze niet te willen vinden :?

In de BIOS staan alle IDE opties op AUTO Detect, dus dat zou het probleem niet moeten zijn...

Iemand een oplossing?

webOS all the way!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wanneer dan?
Ik heb de kabels al omgekeerd, andere kabel geprobeerd, andere HD geprobeerd (WD 13,6GB).
Jumpersettings nagelopen? Let wel: de WD schijven hebben twéé Master instellingen. De ene mét Slave en de andere zónder Slave :)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
BalusC schreef op 20 November 2002 @ 10:44:

[...]
Wanneer dan?
[...]
Jumpersettings nagelopen? Let wel: de WD schijven hebben twéé Master instellingen. De ene mét Slave en de andere zónder Slave :)
Schijven hebben tot voor een maandje geleden in een andere pc gewerkt... Ik zit nu op m'n werk en kan dus niet ff een andere pc openschroeven om te testen, misschien tijdens m'n lunch ;)

FF checken voor die master settings... Er zit nu maar 1 jumper op en die staat op master....

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Ik moest m inderdaad jumperless draaien i.p.v. jumper op Master |:(
Thanx BalusC :)

webOS all the way!