Kwam ik gisteren thuis, deed mijn internet het opeens niet meer. De rest van het netwerk wel, maar de verbinding met het internet dus niet. Dus ik loop naar beneden om bij het modem te chekken (Com21) alles gewoon goed! Toen heb ik de kabel uit de router gehaald (edimx 6004+) en in mijn netwerkkaartje gestopt. Na heel lang wachten lukte het messenger om in te loggen, maar de enige die daarop online stond was ik zelf. Toen heb ik een willekeurige URL ingetypt (Google) en kreeg ik een pagina van Chello voorgeschoteld uw modem is niet aangemeld, voer al uw gegevens in en het Mac en Serienummer van de Com21 modem en u bent met een kwartiertje weer online. Dat vond ik wat vreemd maar na even nadenken toch maar gedaan. Na het invullen van het formulier een bedankje en de melding dat ik na 15 minuten opnieuw moest opstarten.
Was het na 21:00 dan zou ik tot de volgende morgen moeten wachten en dus niet "maar" een kwartiertje zoals beloofd, maar goed ik werk ook geen 24 uur.
Nu was ik er vanmorgen te vroeg uit om het te checken, en ik ga er dus voor het gemak maar even van uit dat ik vanavond weer kan internetten.
Maar mijn vraag is; of Chello:
De datalimiet van kracht heeft laten gaan en daarom iedereen ff weer opnieuw laat aanmelden om "een reden"
Mijn router heeft gezien en me er daarom heeft afgekicked (lijkt me onmogelijk want ik heb de optie clone mac gebruikt in de router, en alles achter de router is NAT).
Een probleem heeft gehad en alles kwijt is en nu gewoon op nieuw is begonnen met het aan melden van haar klanten.
P.s. ik woon in het centrum van Dordrecht. (ZH)
Was het na 21:00 dan zou ik tot de volgende morgen moeten wachten en dus niet "maar" een kwartiertje zoals beloofd, maar goed ik werk ook geen 24 uur.
Nu was ik er vanmorgen te vroeg uit om het te checken, en ik ga er dus voor het gemak maar even van uit dat ik vanavond weer kan internetten.
Maar mijn vraag is; of Chello:
De datalimiet van kracht heeft laten gaan en daarom iedereen ff weer opnieuw laat aanmelden om "een reden"
Mijn router heeft gezien en me er daarom heeft afgekicked (lijkt me onmogelijk want ik heb de optie clone mac gebruikt in de router, en alles achter de router is NAT).
Een probleem heeft gehad en alles kwijt is en nu gewoon op nieuw is begonnen met het aan melden van haar klanten.
P.s. ik woon in het centrum van Dordrecht. (ZH)