Toon posts:

Chello scherm via elke URL en andere Chello vraagjes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kwam ik gisteren thuis, deed mijn internet het opeens niet meer. De rest van het netwerk wel, maar de verbinding met het internet dus niet. Dus ik loop naar beneden om bij het modem te chekken (Com21) alles gewoon goed! Toen heb ik de kabel uit de router gehaald (edimx 6004+) en in mijn netwerkkaartje gestopt. Na heel lang wachten lukte het messenger om in te loggen, maar de enige die daarop online stond was ik zelf. Toen heb ik een willekeurige URL ingetypt (Google) en kreeg ik een pagina van Chello voorgeschoteld uw modem is niet aangemeld, voer al uw gegevens in en het Mac en Serienummer van de Com21 modem en u bent met een kwartiertje weer online. Dat vond ik wat vreemd maar na even nadenken toch maar gedaan. Na het invullen van het formulier een bedankje en de melding dat ik na 15 minuten opnieuw moest opstarten.
Was het na 21:00 dan zou ik tot de volgende morgen moeten wachten en dus niet "maar" een kwartiertje zoals beloofd, maar goed ik werk ook geen 24 uur.

Nu was ik er vanmorgen te vroeg uit om het te checken, en ik ga er dus voor het gemak maar even van uit dat ik vanavond weer kan internetten.

Maar mijn vraag is; of Chello:

De datalimiet van kracht heeft laten gaan en daarom iedereen ff weer opnieuw laat aanmelden om "een reden"
Mijn router heeft gezien en me er daarom heeft afgekicked (lijkt me onmogelijk want ik heb de optie clone mac gebruikt in de router, en alles achter de router is NAT).
Een probleem heeft gehad en alles kwijt is en nu gewoon op nieuw is begonnen met het aan melden van haar klanten.

P.s. ik woon in het centrum van Dordrecht. (ZH)

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Ik las vandaag in de dordtenaar dat ze heel veel mensen tijdelijk hebben afgesloten, omdat die de afgelopen maanden geen factuur hebben gehad/betaald.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

weet alleen dat je een ancient modem hebt, misschien is dat het probleem ; ik had tot een jaar geleden ook een com21 maar moest toen over naar een terryon , wat overigens stukken sneller ging

mijn idee is dat er bij hun een probleem met de authenticatie is geweest, waardoor jouw com21 modem niet meer in de database voorkwam (koz = wildguessing now)

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Dit komt waarschijnlijk omdat je er een andere netwerkkaart hebt aangehangen. Je modem onthoud namelijk het MAC adres van je kaart waarmee je verbinding maakt. Als je er een andere kaart aan wilde hangen, moest je toeder tijd chello bellen en gaven ze hem voor je vrij. Nu gaat dit automatisch aan de hand van een website waar je op komt. Je modem onhoud dan weer het nieuwe MAC adres en het is weer OK. Als je hem weer om zou prikken naar je routen zal je hetzelfd probleem weer krijgen.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Fox-Web:
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 10:26:
Kwam ik gisteren thuis, deed mijn internet het opeens niet meer. ....
ok :?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Dat ligt natuurlijk ergens anders aan. Maar ik doelde op die webpagina van chello die hij kreeg. Dat ie geen internet had kan wel aan zijn routewr liggen ofzo, ik verzin maar wat. Of dat chello er ff uit lag.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

IRMC

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:41
ik had dat 5 weken terug ook. Had chello mijn account gedeleted. Ze kende mij niet eens... Dus dat zou het ook kunnen zijn. Bel dan naar de helpdesk en niet naar storingen maar naar account informatie, daar is geen wachtrij.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost :)

Ze kende mij idd niet, ik ben 3 maanden geleden verhuisd en ook al heb ik dus 3 maanden wel internet gehad, op de een of andere manier hebben ze mijn modem weer op het oude adres gezet. Daarnaast heb ik 3 maanden niet betaald en moet ik nu dus 3 maanden betalen alvorens ik weer online gebracht word. Het was zelfs zo gek dat de bewijs last in mijn schoenen werd geschoven, sorrie mevrouw we kennen u niet bewijs maar dat u al 3 jaar klant van ons bent. rare jongens die Chello-ers
Pagina: 1