• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 23:17

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Well, dit is iets wazigs. M'n vriendin had eerst een O2 pre-paid kaart in een Ericcson T18/28 (exacte type ff kwijt, maar moet niet echt uitmaken in de rest van het verhaal); tegenwoordig heeft ze een Dutchtone abbo samen met een (Sony-)Ericsson T68i. Oftewel; netwerk & gsm veranderd; alleen de gebruiker is hetzelfde gebleven.

Aan de gebruiker ligt het niet, toch blijft het volgende probleem: eerst kwam sporadisch een smsjes 'leeg' over. Ze typed een smsje, verstuurd deze (naar willekeurige mensen met allerlei verschillende gsm's en/of netwerken) en tja; klaar. 1 op de 10 smsjes kwam leeg over ofzo. Tegenwoordig is het veel erger, laatste 1-2 weken is zo'n 70-80% van de smsjes die ze verstuurd leeg!

Uiteraard weten ze bij Bel Company & co helemaal niets; alleen dat ze niet verkeerd smsjes verstuurd, dat gaat gewoon goed; ook als de zogenaamde experts daar een sms versturen ermee komen ze leeg over. Enige overige gelijkenis; eerst had ze een Ericcson toestel, nu ook...

Mijn vraag dus; zijn er meer (Ericsson-)gebruikers die dit probleem kennen, weet iemand er een oplossing voor? Schiet n.l. niet echt op zo, gsm-bouwer stuurt je door naar je netwerk-aanbieder en andersom :(

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Mijn vrienden had dat met een nokia. Daar bleek een verkeerd profiel in te zitten en de nokia meende regelmatig de sms'en als fax te moeten verzenden. Dit is opgelost door een firmware flash door Nokia, waarna alles probleemloos werkt. Vraag eens bij de leverancier of ze de firmware kunnen flashen, wie weet ben jij er ook mee geholpen.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Nou, voornamelijk dankzij 't Fokforum (vreemdgenoeg reageren ze daar sneller en behulpzamer dan hier over dit onderwerp) zijn we eruit. Een smsje dat begint met een * komt niet aan, de rest wel. Uitgebreid getest vandaag, inderdaad.

Hopelijk hebben andere users hier iets aan.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 22:52

Mark_640

In my memory

Gewoon even uit nieuwsgierigheid hoor, maar waarom begin je een sms met een * ???

Verwijderd

jah doe ik nooit eigenlijk..

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Had ik laatst ook last van idd ... dacht al dat het aan de * lag .... (Stel dat je je sms een keer met *smile* wilt beginnen ofzo :)

Had ik dus ook last van, maar dan weet ik nu dus dat ik geen smsjes meer met een * moet beginnen .... begin wel met spatie of zo :P

Happy Blessings <3

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm.. dat is wel ERG vaag, straks eens proberen dan en eens ff de SMS specificatie doorlezen :)

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 22:52

Mark_640

In my memory

RedSoniq schreef op 20 November 2002 @ 17:26:
Had ik laatst ook last van idd ... dacht al dat het aan de * lag .... (Stel dat je je sms een keer met *smile* wilt beginnen ofzo :)
Ja ok, maar je begint toch geen 70-80 % van je smsjes met een * Mark_640 ...

edit:

Net even getest, met mijn T68i heb ik hetzelfde probleem... :P

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:09
In hemelsnaam waarom!? welke telefoonfabrikant verzint het nou om SMS'jes niet met een *'etje te kunnen laten beginnen.
(en wie begint er z'n SMS nou met een *'etje)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Wallie
  • Laatst online: 10:42

Wallie

Herr

och ja.. ook wel eens gehad met een Siemens... dacht ook al dat het aan het * lag.. maar waarom? Weet iemand dat ook? :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
met mijn Siemens SL45i en Nec 21i gaat het gewoon goed; als ik een sms met een * begin; verschil verder is dat ik Libertel heb. En tja, waarom een smsje met een * beginnen. Ligt eraan denk ik; mijn vriendin begint wel eens met *lol* of *kiss*. Of om iets uit te drukken dat je denkt b.v. *heeft honger* Maarja da's maar net hoe je gewent bent dingen uit te drukken/te schrijven. Blijft stom though dat 't gewoon niet kan. Althans... bij dutchtone/O2 en mogelijk bij Nokia/Ericsson. Binnenkort eens proberen wat er gebeurd als ik mijn Libertel SIM in haar Ericsson stop.

Verwijderd

Sommige nokia's gaan onderuit van het @ teken in de 1e 25 letters, en schakelen dan automatisch om op verzenden als email. Net zo vaag. Zijn er nog meer van die 'en dat moet je niet doen met je foon' tekens?

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 00:21:
Sommige nokia's gaan onderuit van het @ teken in de 1e 25 letters, en schakelen dan automatisch om op verzenden als email. Net zo vaag. Zijn er nog meer van die 'en dat moet je niet doen met je foon' tekens?
niet dat ik weet; ik stond hier al van te kijken ;)

Pagina: 1