• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al enige tijd mijn Samsung Yepp (YP-NEU) met 64mb, nu heb ik deze een paar maanden niet meer gebruikt, en wil hem nu dus weer gebruiken (duh) aangezien een laptop in de trein enkel voor een paar mp3's een beetje overkill is :D
Maargoed, mijn probleem, die 64MB is net iets te weinig, goed dan duw ik er een Smart Media kaartje (32MB) in de software (nieuwste voor xp) herkent het kaartje en ik prop hem helemaal vol, echter in de file overzicht staan de net geuploade files niet :'(
en ook speelt hij ze niet af, het enige wat ik zie is dat er een mapje DCIM in zit, wat dus duid op een digicam, dit komt waarschijnlijk omdat dit kaartje 1x in de digicam van mijn broer heeft gezeten :/
formateren van het kaartje heeft geen nut, die dir blijft bestaan, en het kaartje kan ik vol uploaden maar hij upload het dus niet :'(

Lijkt me sterk dat dit kaartje defect is want ik heb hem een half jaar geleden gekocht en toen deed hij het wel :(

Ik dacht dat het misschien aan windows xp lag, dus heb de (originele drivers + software) geinstalleerd op een windows 98 machine, echter weer hetzelfde (alleen die laat die map DCIM niet zien)
Ook de nieuwste software en drivers voor 98 bied geen oplossing,

dus, wie herkent dit probleem of weet er een oplossing voor?

Alvast mijn dank ;)

Verwijderd

die DCIM krijg je altijd als je de kaart in je digicam formatteert. Ik meen tussen de regels door te begrijpen dat je ook een cardreader hebt. Probeer het daar eens in. Ik zou niet weten waarom dan die map DCIM terug zou komen. En anders kan je m gewoon klakkeloos verwijderen.Waar het eeventueel ook aan kan liggen is dat ie helemaal propvol zit. Ik zou altijd wel een paar honderd k vrij houden anders krijg je vast "unpredictable behaviour" ;)

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

Peetman

Tjah....

Als je het kaartje formatteert in de cardreader zou die directory toch echt weg moeten zijn, wat voor prog gebruik je daarvoor?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
ik heb geen cardreader

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37

Aidix

Geluidspietlut

Ga snel halen dan :)
Die dingen zijn supersnel, dus dan heb je ook veel minder uploadtijd.

Verwijderd

En zo is dat :D. Ik heb de mijne besteld bij www.zxpro.com uit hong kong. IDEAAL ding.
Afbeeldingslocatie: http://www.zxpro.com/CardReaders/5in1.jpg

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

Peetman

Tjah....

Kan je mp3 speler het kaartje niet formatteren? Anders zal je toch een cardreader moeten kopen. Of een nieuw kaartje, die je dan via je mp3 speler zelf volzet, maar dan moet ie hem wel kunnen formatteren.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
ja ok, maar dat is mijn vraag niet, ik zal wel eens kijken of ik zo'n ding kan kopen op de hcc, maar om het enkel voor dat ene kaartje te kopen :/

Wie zegt mij dat het dan wel werkt?
ik heb het kaartje immers ook geformateerd in mijn yepp

Verwijderd

Is gewoon hardstikke makkelijk en snel. Als je eenmaal zo'n reader heb wil je nooit meer zonder.

/me heeft nog nooit gekeken hoe de USBkabel van de Powershot A40 werkt.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 13:50:
Is gewoon hardstikke makkelijk en snel. Als je eenmaal zo'n reader heb wil je nooit meer zonder.

/me heeft nog nooit gekeken hoe de USBkabel van de Powershot A40 werkt.
ik heb maar 1 zo'n kaartje, daar heb ik genoeg aan, en eerlijk gezegt zou ik niet zo'n cardreader voor dat ene dingetje willen kopen :/
leuk dat er een antwoord wordt gegeven, maar deze oplossing is geen optie, het moet gewoon toch ook via mijn yepp kunnen?

Verwijderd

Het maakt verschil in welk apparaat je een geheugenkaart formatteert. Je beste kans is vermoedelijk: kaart meenemen naar de HCC en daar vragen of iemand met een reader m ff wil formatteren. Misschien kan een Twiekert bij je in de buurt je hierin behulpzaam zijn? (woon zelf in Utrecht, langskomen mag.)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 17:26:
Het maakt verschil in welk apparaat je een geheugenkaart formatteert. Je beste kans is vermoedelijk: kaart meenemen naar de HCC en daar vragen of iemand met een reader m ff wil formatteren. Misschien kan een Twiekert bij je in de buurt je hierin behulpzaam zijn? (woon zelf in Utrecht, langskomen mag.)
hmm
maar ik heb hem in mijn yepp al diverse malen geformateerd :/

wat is dan het verschil tussen formateren in een reader en in mijn yepp?

Overigens als ik een file upload gaat dit wel van de beschikbare ruimte af, maar de "file" is niet meer zichtbaar
na een format is die ruimte wel weer vrij

Verwijderd

Ik weet niet precies wat het verschil is, alleen DAAT er een verschil is. Mijn NexIIe had eens een 256 Mb CF verneukt. Ik kon op de nex niet formatteren, de cardreader herkende m niet eens, maar in de A40 ging het wel. Daarna werdie ook in de reader weer herkend, daar nogmaals geformat, en toen was het in orde.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 21:40:
Ik weet niet precies wat het verschil is, alleen DAAT er een verschil is. Mijn NexIIe had eens een 256 Mb CF verneukt. Ik kon op de nex niet formatteren, de cardreader herkende m niet eens, maar in de A40 ging het wel. Daarna werdie ook in de reader weer herkend, daar nogmaals geformat, en toen was het in orde.
hmm, dan neem ik mijn kaartje zondag wel ff mee naar de hcc en probeer hem ergens te formateren :/

tenzij iemand anders een andere oplossing heeft?
Pagina: 1