Afgelopen weekend is Windows volloedig ingestort op mijn computer. Ik heb daarna windows opnieuw moeten installeren. Hoewel alle hardware altijd goed gewerkt heeft, heb ik nu een probleem. Mijn videokaart en ISDN adapter gebruiken ieder IRQ5, hetgeen mijn systeem niet echt leuk vindt. Elke keer als ik internet op wil, moet ik eerst via alt-del-ctrl msgsrv32 uitschakelen, omdat die vast loopt. Daarna kan ik wel het internet op, maar mijn systeem is verre van stabiel, waardoor sommige software niet of nauwelijks te gebruiken is (cute ftp bijvoorbeeld). Mijn vraag is of iemand weet hoe ik de IRQ clash kan oplossen. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
- Bijna alle settings in BIOS al eens gewijzigd, zonder succes. IRQ toebedelen via OS uitgezet; IRQ's reseten enabled, paralelle en seriele porten geen IRQ meer toebedeeld laten krijgen; alle IRQ's handmatig ingesteld (PCI / Legacy ISA ipv alleen Legacy ISA)
- ISDN kaart ge-uninstalled, drivers ge-uninstalled, kaart uit PC gehaald, opnieuw opgestart en plots zat videokaart op IRQ 7. Comp uit, ISDN kaart er weer in, opnieuw geinstalleerd, en zowaar zaten zowel videokaart als ISDN kaart weer op IRQ 5.
- In windows onder hardware instellingen naar PCIbus gegaan en IRQ besturing uitgezet. Dit had tot gevolg dat zowel mijn netwerkkaart als ISDN kaart geen IRQ toebedeeld kregen.
Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd wat ik kan bedenken (ook diverse drivers van videokaart / isdn kaart opnieuw geinstalleerd), dus ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen. Dit zijn mijn systeem specificaties:
- Moederboard: Gigabyte AG 7IX, Bios versie F3
- Processor: AMD Athlon k7 600 MHZ
- 328 MB geheugen
- Viper II Z 200 met 32 MB geheugen (AGP)
- PCI ISDN kaart van E-tech
- Soundblaster geluidskaart
- Netwerkkaart
- Hauppage tv kaart
- Besturingssysteem: Windows 98
- Bijna alle settings in BIOS al eens gewijzigd, zonder succes. IRQ toebedelen via OS uitgezet; IRQ's reseten enabled, paralelle en seriele porten geen IRQ meer toebedeeld laten krijgen; alle IRQ's handmatig ingesteld (PCI / Legacy ISA ipv alleen Legacy ISA)
- ISDN kaart ge-uninstalled, drivers ge-uninstalled, kaart uit PC gehaald, opnieuw opgestart en plots zat videokaart op IRQ 7. Comp uit, ISDN kaart er weer in, opnieuw geinstalleerd, en zowaar zaten zowel videokaart als ISDN kaart weer op IRQ 5.
- In windows onder hardware instellingen naar PCIbus gegaan en IRQ besturing uitgezet. Dit had tot gevolg dat zowel mijn netwerkkaart als ISDN kaart geen IRQ toebedeeld kregen.
Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd wat ik kan bedenken (ook diverse drivers van videokaart / isdn kaart opnieuw geinstalleerd), dus ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen. Dit zijn mijn systeem specificaties:
- Moederboard: Gigabyte AG 7IX, Bios versie F3
- Processor: AMD Athlon k7 600 MHZ
- 328 MB geheugen
- Viper II Z 200 met 32 MB geheugen (AGP)
- PCI ISDN kaart van E-tech
- Soundblaster geluidskaart
- Netwerkkaart
- Hauppage tv kaart
- Besturingssysteem: Windows 98