[Redhat 8] server harddisk doet spindows, hoe te voorkomen

Pagina: 1
Acties:

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 16:54

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
Ik heb een Pentium 133 met een Quantum Bigfoot 2,5Gb schijf waarop ik Redhat 8 heb gezet. Deze dient als server/gateway in de meterkast. Echter als de machine een paar minuten niets doet, doet de harddisk een spindown en is de machine niet meer bereikibaar. Geen ping, geen ssh, niets. Naar de machine lopen en en ros op enter en je hoort de harddisk weer tot leven komen en de machine is weer te pingen en dergelijke.

Ik wil dit uit hebben. Harddisk moet snorren tot het einde der dagen. Dacht dat het aan apmd lag en dit heb ik uitgezet. Er draait echter nog een kapmd proces. Wat is de relatie van dit proces tot apmd? Wie weet hoe ik dit voorkom. Ik heb dezelfde machine maanden met clarkconnect gedraaid en toen had ik er nooit last van.

Iemand meer info?

[edit] spindows in het topic moet natuurlijk spindowns zijn. Zo lijkt het wel een nieuw OS :)

[ Voor 0% gewijzigd door MrScratch op 20-11-2002 12:37 . Reden: typfout ]

Look behind you! A three headed monkey!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 14:29
Kijk eens naar je hdparm instellingen, misschien gaat je HD in slaapmodus.
Er zijn een aantal opties (zie man hdparm) omdat in te stellen.

Verwijderd

Of anders Power Management in BIOS uitschakelen.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 16:54

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
Hmmm, dat bios had ik nog niet aan gedacht. Ik zal vanavond even het bios bekijken en even man hdparm besnuffelen.

Thanks.

Look behind you! A three headed monkey!

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 22:41

Papillon

Spring 's in the Air...

Als dat geen soelaas biedt moet je even in /etc/sysconfig/harddisks kijken of daar iets met spindowns staat ingesteld.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.