XP werkstation ziet de NT4 domein niet

Pagina: 1
Acties:

• nmf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 17:52
Op een LAN heb ik een NT4 server als PDC in de range 172.17.x.x; op een andere segment (range 220.92.x.x) heb ik en XP werkstation geplaatst. Via hun locale gateway kunnen ze op onze LAN komen en bovendien pingen naar de NT4 server gaat het ook...Maar als ik wil met de XP machine inloggen op de NT domein...het gaat niet (no domein controller found!)
Ik moet bij zeggen dat op beide LAN's draait Novell 5.0 en de NT4 server is gewoon een novell client; als ik op onze LAN met de XP machine de NT4 domein probeer te benaderen - het lukt wel (dus geen users/rechten probleem)
Enige ideen? 8)7

Verwijderd

pfffff. khad net een heel verhaal getypt, krijg ik een 404 :(

Verwijderd

ik gok dat je wins niet ingevuld is op de xp machine (niet in dhcp?)... of je wins server niet te bereiken is vanaf het 220 segment.

• nmf
de wins is niet ingevul op de xp machine, op de nt server bij wins hetzelfde ip ingevuld als de NT server

Verwijderd

WINS service installen op NT4.0 server, en het ip adres van NTserver dan invullen bij de client in het vakje wins server

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

Je kunt ook de lmhost-file aanpassen op de XP-bak. Zet daarin de domeincontrollernaam en ip-adres in. lmhost is te vinden in ..\winnt\system32\drivers\etc\.

Als je toch daar bent, kun je meteen ook de server(s) toevoegen aan het hosts-bestand.

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

Verwijderd

kptelmo schreef op 20 november 2002 @ 10:49:
Je kunt ook de lmhost-file aanpassen op de XP-bak. Zet daarin de domeincontrollernaam en ip-adres in. lmhost is te vinden in ..\winnt\system32\drivers\etc\.

Als je toch daar bent, kun je meteen ook de server(s) toevoegen aan het hosts-bestand.
en dan... vind tie je pdc nog niet... je zal ook de srv records erin moeten zetten... lmhosts is gewoon veel meer werk dan wins...

• nmf
thanx guys, iis5_rulez: ik heb de wins ingesteld op xp machine en nu hij doet het!!!!!!!
Pagina: 1