[ASP] Rapporten afdrukken met koptekst via HTML

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 15:58
Ik maak via een asp bestand een aantal rapporten die via standaard html uit worden geprint. Nu wordt dus op de eerste pagina de koptekst met alle gegevens afgedrukt met de benamingen van elke kolom maar het komt heel vaak voor dat een rapport uit een aantal pagina's bestaad en dan wordt dus alleen op de eerste pagina de koptekst afgedrukt en daar krijg ik nu veel klachten over binnen dat dit onhandig is om te bekijken.

Nu heb ik al geprobeerd om de eerste 25 regels uit de database in de html neer te zetten op de pagina en daarna de volgende tag te plaatsen zodat de printer na die tag automatisch op het volgende a4-tje gaat afdrukken: <P STYLE="page-break-before:always"> en daarna weer 25 regels, enz. enz.

Nu gaat dit vaak niet goed omdat de ene keer een regel op 1 regel past, maar regelmatig is de omschrijving per regel te lang zodat deze op 2 of 3 regels wordt geprint en dan wordt het rapport alleen maar onduidelijker.

Bestaat er niet een mogelijkheid om bijvoorbeeld in een stukje JavaScript de koptekst te schrijven en dat de printer dit automatisch herhaald voor elke pagina.

Ik heb op MSDN gekeken maar daar kon ik eigenlijk weinig vinden om dit voor erlkaar te krijgen in standaard HTML/JavaScript.

Wie heeft dit probleem ook gehad en hoe moet ik dit oplossen???

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

HTML was not meant to be printed, helaas. Er bestaan geen HTML tags die invloed hebben op hoe een pagina geprint wordt. De enige oplossing is om client side software te gebruiken om voor een correcte afdruk te zorgen. Denk dan aan een Word of PDF document, of eventueel een zelf geschreven ActiveX control.

Succes :)

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 15:58
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 09:59:
HTML was not meant to be printed, helaas. Er bestaan geen HTML tags die invloed hebben op hoe een pagina geprint wordt. De enige oplossing is om client side software te gebruiken om voor een correcte afdruk te zorgen. Denk dan aan een Word of PDF document, of eventueel een zelf geschreven ActiveX control.

Succes :)
Daar was ik dus al bang voor omdat ik (bijna) niets op MSDN kon vinden daarover. Ik zat al een tijdje te denken aan een ActiveX maar ik heb daar helaas nog weinig, zeg maar geen ervaring in! Dus dat zal dus een tijdje gaan duren voordat ik dit er in heb gemaakt!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Maar in CSS staan er wel enkele, zoek maar eens in de documentatie van CSS op de W3C-site...

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Verwijderd

Woei! Da's nieuw voor mij ...
/me is duidelijk geen CSS expert

Check it out:
- http://www.w3schools.com/css/css_ref_print.asp
- http://www.intranetjourna...200102/csstutorial1d.html

Overigens is het hierbij wel een Webdesign & Graphics topic geworden ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2002 10:11 . Reden: Extra linkje ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

HTML hoort bij de buren (ja.. Zodra het bij de client aankomt is het gewoon html :) .. al had je het met assembly gegenereerd )

PW -> WG

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1