IIyama Flatscreen probleem - golvend beeld

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik bijvoorbeeld in Microsoft Access zit, met die grote grijze achtergronden (hierbij valt het extra op), krijg ik golvend beeld. Echt golvend, van onder naar boven lijkt het.

Over het algemeen gebeurt dit dus, het probleem is niet programma gebonden.

Is dit een bekend probleem? De andere IIyama monitor die hier staat heeft er geen last van. Als ik de monitor op een andere PC en plaats zet, gebeurt hetzelfde.

Monitor is dus een IIyama, model AS4314UT.
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd op alle twee de PC's.

Is hier een patch voor? Een instelling die ik moet wijzigen in het beeldscherm menu?

Voordat ik terug ga met mijn garantie wil ik zeker zijn dat alle middelen, inclusief GoT, gebruikt zijn. Google, IIyama.com en andere sites leveren niks op, voor zover ik het kan zien tenminste.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Je moet waarschijnlijk even je moiré bijstellen, kan gewoon in het monitor menu.

Verwijderd

Het kan idd je moire zijn, maar bij mij was het wat anders. Ik zag constant van boven naar ondere een golf lopen over mijn Vision Master 1451 (LS902UT), het bleek te komen door m'n dualmonitor opstelling. Als ik mijn tweede monitor aanzette begon in een keer die golf weer te komen... Maar als ik het goed begrijp uit jouw verhaal heb je geen dual monitor opstelling, dus is het niet van toepassing. Ik zou eens beginnen met je moire.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 11:35:
Het kan idd je moire zijn, maar bij mij was het wat anders. Ik zag constant van boven naar ondere een golf lopen over mijn Vision Master 1451 (LS902UT), het bleek te komen door m'n dualmonitor opstelling. Als ik mijn tweede monitor aanzette begon in een keer die golf weer te komen... Maar als ik het goed begrijp uit jouw verhaal heb je geen dual monitor opstelling, dus is het niet van toepassing. Ik zou eens beginnen met je moire.
Misschien had dát wel te maken met aarding van je monitor(s)..

Ik heb met mijn monitor die op leeftijd begint te raken, dat als ie begint te piepen, een andere resolutie/verversingsfrequentie helpt..

Expanding the inexpandable

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Moire lijkt me toch sterk op een TFT flatscreen? Moire treedt toch op CRT schermen?

Ik zou het in je kabel zoeken, de videokaart of de aansturing van je scherm.

Verwijderd

Inderdaad moire heb je volgens mij alleen bij crt's last van , het is wel een
LF storing. Wat ook zou kunnen is dat er bv een voedingskabel (220V) over of naast je VGA kabel ligt, tenminste als je hem niet DVI hebt aangesloten.
Probeer dus ook even te rommelen aan je kabels rond je computer en monitor en zorg dat je 220 kabels zover mogelijk bij je vga kabel vandaan houdt.
Tevens kunnen het ander apparaten in de buurt zijn, alles waar een trafo oid inzit kan het probleem veroorzaken.

Succes...

Verwijderd

Ghost schreef op 20 november 2002 @ 13:24:
Moire lijkt me toch sterk op een TFT flatscreen? Moire treedt toch op CRT schermen?

Ik zou het in je kabel zoeken, de videokaart of de aansturing van je scherm.
Zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik weet niet of TFT's ook deze optie hebben in het menu, heb hier namelijk geen TFT. Maar zoals het omschreven wordt lijkt het op moiré, vandaar.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Moire komt alleen voor bij CTR's.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik heb: Constrast, Brightness, Focus, Clock, Horiz/vert. position, Auto level, Language, Resolutie (?) (staat op 720 x 400 . 70), OSD3, wat dat ook moge zijn, 7800 k, 6500 k, Reset, Rood groen en blauw.

Geen moire of iets wat erop lijkt :)

Maar ik heb wel een kanon van een 21" monitor een centimeter of twee van me af staan.. kan dat ook storing geven?

• Blue-eagle
  • Niet online
Kleine kick, 'k kom er tot zover nog niet uit.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 16:49

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Is er een "storings-bron" in de buurt van jouw monitor (b.v. monitor, radio, geluidsapparatuur, telefoon, en-apparaatjes-met-een-transformator). Probeer die eens wat verder te verwijderen van jouw monitor, en kijk of de storing verminderd of weggaat.

Wat ook mischien helpt (ik ken jouw monitor niet maaruh . . .) probeer de vernieuwings frequentie aan te passen op jouw monitor (staat nu op 70 : (Resolutie (?) (staat op 720 x 400 . 70)) Een tikje omhoog naar 75? een tikje omlaag naar 65?

-kijk en vergelijk-

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik zit nu thuis, maar morgen ga ik dat eens proberen, alle materiaal weghalen, telefoons monitoren pennenbakje printer en zelfs mijn standaard glas water. Eens zien wat er veranderd :)

• Blue-eagle
  • Niet online
Argh geen resultaat...

Ok het probleem. Monitor 1 staat vier meter achter mij, die heeft af en toe op die locatie een trillende lijn ergens. Monitor 2 staat op mijn plek, ik heb constant golvende "effecten" in mijn beeld. Als monitoren 1 en 2 worden omgewisseld is er niks aan de hand. Helemaal niks...

Wat ik heb gedaan:
1.) monitoren omwisselen
2.) eventuele storingsbronnen weghalen
3.) moire opgezocht (zit niet op TFT monitoren denk ik..)
4.) andere videokaart
5.) andere drivers
6.) andere instellingen (resolutie & refreshrate)

Met andere woorden: I'm out.. geen ideeën meer..

Wat kan ik nog doen? IIyama komt binnenkort langs met een andere monitor voor een dag. Maar ik wil dit oplossen zonder de fabrikant :(

Oh ja, de monitoren omwisselen is niet echt de moeite. De monitor die ik heb heeft een witte rand, de andere is zwart. De zwarte monitor (die het dus bij mij goed doet) is van mijn werkgever, en die wilt hem niet kwijt :)

Dus omwisselen voor altijd is geen optie, helaas (wel mooi zo'n zwarte monitor)

Iemand nog ideeën?

Verwijderd

Onsite garantie van IIYAMA is erg! goed.........heb er zelf ook al eens gebruik van mogen maken.

• Blue-eagle
  • Niet online
IIyama helpdesk is inderdaad goed, een e-mailtje was voldoende. Heb nu een vervangende monitor staan, mijn eigen is in de reparatie.

Voor iedereen die problemen heeft met een IIyama monitor: de helpdesk kan ook ECHT daarwerkelijk HELPen :)

Thx allemaal.
Pagina: 1