• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 19:43
wat zijn precies de verschillen tussen de no-name datakabels en datakabels die van de officiele fabrikant komen.

Ik ben in het bezit van een siemens mt50 met een no-name datakabel voor een m35.

Gisteren geprob. firmware te updaten maar mijn gsm wil niet aan als ik kort op rode knop druk. grote kans dat het aan de datakabel ligt.

Daarom wil ik graag de verschillen weten tussen de goedkope en de duurdere.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Bij mijn weten zit er geen verschil tussen dat soort kabels.

Ik denk dus dat je iets verkeerd heb gedaan bij het flashen en dat dat de reden is dat de telefoon niet meer aangaat. Ik heb zelf ook een aantal maal een telefoon proberen te flashen en ik weet gewoon dat je daar snel een telefoon mee kapot kan maken, ik laat het dus ook gewoon zitten in de toekomst.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:50
Ik weet maar een verschil tussen een no-name en een merk kabel, en dat is de prijs van de kabel.

Mijn no-name kabel doet het perfect met m'n siemens m35.
Ik kan me evt. voorstellen dat in een merkkabel betere materialen gebruikt worden, maar ik heb voor mezelf afgewogen hoe vaak ik die kabel gebruik (niet vaak) en hoeveel geld ik daarvoor over heb (niet veel).

• Don3k
[Airwolf] schreef op 20 November 2002 @ 09:26:
Bij mijn weten zit er geen verschil tussen dat soort kabels.

Ik denk dus dat je iets verkeerd heb gedaan bij het flashen en dat dat de reden is dat de telefoon niet meer aangaat. Ik heb zelf ook een aantal maal een telefoon proberen te flashen en ik weet gewoon dat je daar snel een telefoon mee kapot kan maken, ik laat het dus ook gewoon zitten in de toekomst.
neej, hij is nog niet geflasht. Ik kan hem niet flashen omdat die gsm geen signaal doorkrijg denk ik.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Don3k schreef op 20 November 2002 @ 09:33:
[...]

neej, hij is nog niet geflasht. Ik kan hem niet flashen omdat die gsm geen signaal doorkrijg denk ik.
Hmm, dan begrijp ik je verkeerd. :?

Wat bedoel je hier dan mee: ?
Don3k schreef op 20 November 2002 @ 09:22:
Gisteren geprob. firmware te updaten maar mijn gsm wil niet aan als ik kort op rode knop druk. grote kans dat het aan de datakabel ligt.

• Don3k
om mijn gsm te updaten met de nieuwste firmware moet je eerst gsm uitschakelen, update programma starten en dan kort op de rode toets drukken (op gsm).

Maar als ik dat doe gebeurd er nix. Niemand ander heeft het probleem, dus het ligt aan mijn gsm of aan mijn datakabel. Het lijkt me sterk dat het aan mijn gsm ligt dus dan moet de datakabel de oorzaak zijn.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Toen ik nog geen infrarood had, kocht ik een Ericsson datakabel voor €17,50 bij Mobileplaza. Die werkte niet met de originele software van de Ericsson-site en heb ik weer teruggestuurd. Toen heb ik voor €40 de originele DRS-11 gekocht, die wel goed werkte. Daarnaast viel mij op dat die er veel steviger uitzag en veel beter afgewerkt. Het voordeel van een originele datakabel was voor mij ook nog dat ik hem direct heb kunnen verkopen toen ik hem niet meer nodig had (ivm infrarood), tegen een goede prijs.
Ik koop eigenlijk altijd alleen maar originele accessoires.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

[quote]Don3k schreef op 20 november 2002 @ 09:22:
wat zijn precies de verschillen tussen de no-name datakabels en datakabels die van de officiele fabrikant komen.

Ik ben in het bezit van een siemens mt50 met een no-name datakabel voor een m35.

-------------------------------
ik moet zeggen ik weet het ook niet, het enige wat ik weet van data kabels en siemens stamt nog uit de tijd van de c25 enz.
maar wat je toen zag was een verschil van voeding, in sommige kabels bleek een soort van chip te zitten die bij het vervangen van software voeding nodig had.
en ook nog eens een keer precies de juiste spanning.
een kennis van mij had met wat knutsel werk zelf met een travo die chip gevoed en zelf een data kabel in elkaar gezet met behulp van een headsetje..
maar goed het kan zijn dat dit verhaal slaat als een tang op een varken maar het kan ook zijn dat iemand hier meer van weet en misschien herinnert word aan die goede oude tijd en je wel het goede antwoord kan geven.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Het verschil tussen de gewone en de merk-siemenskabel is dat je met de merkkabel geen ongeauthoriseerde zooi in kan flashen, dus alleen door de fabrikant bedoelde updates. Unlocken en swup gaat er dus niet mee.

Voor de rest is het dezelfde kabel.....
Pagina: 1