[freesco] lijkt alsof m'n netwerk kaart niet herkent word

Pagina: 1
Acties:

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
ik ben gisteren begonnen met m'n coax netwerk vervangen door utp jaja, antiek, en dat is natuurlijk vlekkeloos gegaan.
maart nu wil ik er een freesco server tussen zetten.
ik heb heb freesco op een flop gezet (0.2.6) en deze op onze celeron proberen te draaien.
toen zat er de chello netwerk kaart in ( ik geloof 3com 900b ofzow ) en deze kaart http://www.sweex.nl/product.asp?pId=106.
maar er werd maar 1 netwerk kaart gevonden volgens mij.
want ik kreeg hetdus niet op gang, dus ik heb de situatie weer terug gebracht ( de pc van me pa als server ), maar ik wil freesco wel graag op gang hebben !
gisteravond heb ik het nog maals geprobeert alleen dan zonder de 3com kaart en niet aangesloten op het netwerk, en toen gaf freesco bij het op starten aan dat er geen nic gevonden was !
heeft iemand enig idee, versiue 0.3.0 heb ik ook geprobeert, maar ook geen nut.
ik wil graag freesco gebruiken omdat ik geen goede hd heb, alleen 1tje die op het punt staat om te overlijden :)
bvd !

btw, search heb ik gebruikt, alleen niets gevonden, ook de guide van freesco en google !

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Als je weet welke netwerkkaarten je precies hebt kun je toch eventueel van die modules in die modules dir gooien waarna ze toch herkend zouden moeten worden.

Kun je overigens zelf ook wel zien ofdat er 2 worden herkend. Er zal dan toch een eth0 en een eth1 voorbij moeten komen tijdens het booten.

Maar nogmaals, zoek de juiste module(s) voor je netwerkkaart(en). Want het kan dus zijn dat ze niet standaard in freesco zitten gebakken.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

die 3com pakt hij dus wel, alleen die andere niet, tja...
freesco 0.2.7 ( <-- neem die ipv 0.2.6 ) ondersteund niet veel "rare" kaarten, helaas, en als er bij die modules geen geschikte zit kan je 2 dingen doen:

- andere (duurdere) nic
- driver compilen als je source mee geleverd is ("Levert high performance netwerk drivers zoals ODI, NDIS, NDIS 3, NDIS4, NDIS5, UNIX, etc. ")

ik weet niet hoe je drivers voor freesco moet compilen, maar het moet wel mogelijk zijn met ik geloof een slackware distro aangezien freesco daarvan afgeleid is (wel zorgen voor de juiste kernel source enzo)

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
bij m'n nic word wel een linux driver meegelevert, maar voor kernel 2.2.5, en ik geloof dat freesco 2.0.nogwat gebruikt, en ouder dus niet te krijgen is.
tis zo zonde om er een duurdere in te zetten, mischien dat ik anders ff een hd probeer te fixen en er dan een "normale" linux distro opzet, geen idee alleen hoe je dan inet deelt :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

droupsnoet schreef op 20 November 2002 @ 09:36:
bij m'n nic word wel een linux driver meegelevert, maar voor kernel 2.2.5, en ik geloof dat freesco 2.0.nogwat gebruikt, en ouder dus niet te krijgen is.
tis zo zonde om er een duurdere in te zetten, mischien dat ik anders ff een hd probeer te fixen en er dan een "normale" linux distro opzet, geen idee alleen hoe je dan inet deelt :)
Hoe deel ik Internet ?

Verwijderd

Als ik een tip mag geven.. tik een oud (2G of iets dergelijks) harddiscje op de kop en gebruik IPcop.. ben zelf ook net over van Freesco naar IPcop.. en ik ga niet meer terug.. IPcop is, als je mazzel hebt, in 10 minuten up and running.. als je pech hebt ben je een uur bezig..
IPcop doet ook aan autodetecten van je netwerkkaarten.. lijkt me in jouw geval wel handig

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 09:45:
Als ik een tip mag geven.. tik een oud (2G of iets dergelijks) harddiscje op de kop en gebruik IPcop.. ben zelf ook net over van Freesco naar IPcop.. en ik ga niet meer terug.. IPcop is, als je mazzel hebt, in 10 minuten up and running.. als je pech hebt ben je een uur bezig..
IPcop doet ook aan autodetecten van je netwerkkaarten.. lijkt me in jouw geval wel handig
freesco heb ik 5 min runnend mits je nic's ondersteund worden ;)
het voordeel van freesco is dat je geen hd nodig hebt, wat dus scheelt op de nota van de nutsbedrijven, en het scheelt herrie ;)

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
thnx, maar was niet als vraag bedoelt hoor ( risk ik een slotje :) )

en ipcop ken ik niet, maar zal is ff kijken

Verwijderd

Nog een paar voordeeltjes van IPcop: standaard pptp aan boord voor de mxstream gebruikers onder ons (in tegenstelling tot smoothwall (waar IPcop op gebaseerd is) en freesco); IP accounting, kan je makkelijk bijhouden wie hoeveel van je bandbreedte verstookt; http proxy; intrusion detection...etc.. (zie www.ipcop.org )
Ik heb het nu op m'n werk draaien na een tijd freesco te hebben gebruikt, en kan nu eindelijk op een fatsoenlijke manier bijhouden welke gebruikers hoeveel van m'n bandbreedte gebruiken..

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 09:58:
Nog een paar voordeeltjes van IPcop: standaard pptp aan boord voor de mxstream gebruikers onder ons (in tegenstelling tot smoothwall (waar IPcop op gebaseerd is) en freesco); IP accounting, kan je makkelijk bijhouden wie hoeveel van je bandbreedte verstookt; http proxy; intrusion detection...etc.. (zie www.ipcop.org )
Ik heb het nu op m'n werk draaien na een tijd freesco te hebben gebruikt, en kan nu eindelijk op een fatsoenlijke manier bijhouden welke gebruikers hoeveel van m'n bandbreedte gebruiken..
FreeSCO ondersteunt ook pptp hoor, in ieder geval vanaf 0.2.7 al (die ik inmiddels alweer een klein jaartje heb draaien) :)

Hoi

Pagina: 1