Howto convert DVI to S-Video (tv-out)

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 02:50
Hoi,

Ik heb de search en FAQ's gelezen en hier niets over gevonden. Ook google gaf me helaas geen resulataten.

Ik weet dus niet of het mogelijk is, misschien lachen jullie mij wel heel hard uit. 8)7

Mijn vraag is dus of het mogelijk is om de DVI uitgang om te zetten naar een s-video aansluiting. Ik vraag dit omdat ik die DVI nu ook gebruik als dualhead, dus lijkt me dat het ook wel kan om dat beeld door te geven naar de TV. Zodat ik op deze manier ook divx op de TV kan kijken.

ow, ik heb geen TV-OUT

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Theoretisch: dit zal niet direct kunnen, omdat DVI een digitaal signaal is, en S-video analoog. De enige manier die ik kan verzinnen is via een kastje dat het signaal omzet. Ik heb er zelf nog niet van gehoord, dus ben wel nieuwsgierig naar de andere reacties.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• GAEvakYD
Ja zoiets zat ik ook al te denken. Dan moet je dus eigelijk de functie van de RAMDAC (Digitaal Analoog Convertor) die wel over de VGA poort staat in een kastje hebben ofzo.

Ik vroeg dit zo omdat ik anders een speciale nieuwe kaart moet kopen met TV-out en daar heb ik geen schik van.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 17:36
Er bestaan gewoon DVI to VGA converters. De meeste videokaarten met DVI tegenwoordig hebben zo'n convertertje gewoon in de verpakking zitten. Heb je zo'n ding niet, dan kan je 'm vast wel bestellen bij de betere computerzaak.
Anyways, als je dan zo'n convertertje hebt, dan lijkt 't me makkelijker om een converter van VGA naar S-Video te maken, aangezien dat beide analoge signalen zijn. Ik zal ff kijken of ik soldeerschema's van die twee soorten pluggen kan vinden.

Ow LOL, d'r staat gewoon een link in de TV-out FAQ:
How VGA to TV converters work

• Fire69
  • Laatst online: 22:11
Microkid schreef op 20 november 2002 @ 08:03:
Theoretisch: dit zal niet direct kunnen, omdat DVI een digitaal signaal is, en S-video analoog. De enige manier die ik kan verzinnen is via een kastje dat het signaal omzet. Ik heb er zelf nog niet van gehoord, dus ben wel nieuwsgierig naar de andere reacties.
Hoe werken die DVI -> VGA convertors dan, want VGA is toch ook analoog dacht ik?

• GAEvakYD
Devil N schreef op 20 November 2002 @ 08:39:
Er bestaan gewoon DVI to VGA converters. De meeste videokaarten met DVI tegenwoordig hebben zo'n convertertje gewoon in de verpakking zitten. Heb je zo'n ding niet, dan kan je 'm vast wel bestellen bij de betere computerzaak.
Anyways, als je dan zo'n convertertje hebt, dan lijkt 't me makkelijker om een converter van VGA naar S-Video te maken, aangezien dat beide analoge signalen zijn. Ik zal ff kijken of ik soldeerschema's van die twee soorten pluggen kan vinden.

Ow LOL, d'r staat gewoon een link in de TV-out FAQ:
How VGA to TV converters work
WOW ben ik dan al zo blind dat ik daar overheen gelezen heb.

Ik ga het even bekijken. Thanks man

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

McFizban

Hackito ergo sum.

Op een DVI connector kan als optie ook een analoge uitgang zitten (via speciale pinnetjes).
Als je een DVI uitgang hebt heb je in sommige gevallen ook een extra VGA aansluiting. Het kan dus ook zo zijn dat alleen een digitale uitgang hebt.
Heb je een extra VGA uitgang, dan heb je alleen een verloopplugje nodig. Heb je geen analoge uitgang op je DVI connector, dan is het niet mogelijk om zo'n plug te gebruiken.
Je zal dus even in je handleiding van je videokaart moeten kijken om het controleren.
Heb je een analoge uitgang, dan moet je video driver ook nog onderseuning bieden voor video out.

P.S. Van VGA (RGB) naar S-Video (YC) is niet zo makkelijk om zelf te bouwen. Dit kost je minimaal een speciale chip. Tenzij je video kaart het al ondersteunt natuurlijk.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• GAEvakYD
Ik heb een Asus 8440TI waar dus een VGA en een DVI aansluiting op zit. Ik heb nu op mijn DVI een verloop zitten naar VGA. Hierop heb ik nu een extra monitor zitten zodat ik een dual desktop heb

Verwijderd

Ik heb de 8460, zonder TV-Out.

Het lijkt mij ook interessant om de DVI om te zetten naar TV op de een of andere manier. Er zit een DVI -> VGA convertor bij de kaart. Werken met DVI -> VGA -> TV lijkt me niet zo'n goed idee, omdat je dan 2 conversies hebt.

Verwijderd

1) Ik zit met 't zelfde probleem. In alle haast een Marmitek gigavideo 70 besteld (video transmiter) maar geen tv-out op m'n Geforce 6600GT ; wel twee DVI uitgangen waarvan eentje op een flatscreen zit. Zijn er mogelijkheden om inderdaad van dvi-2-video of dvi->vga->video te gaan zonder al te dure kastjes ertussen? De Marmitek was niet te duur dus ik hoop dat 't kan.

2) Alternief?
Is het zo dat ik de tv-out van een oude (goedkope) nvidia 2de vgakaart kan gebruiken om het beeld van de primary kaart te laten zien op de tv? Welke kaart zou je adviseren (20-40 eur)

Bedankt voor enig inzicht

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

Reinier

\o/

Mooie kick hoor 8)

Verwijderd

Je kan van DVI-I naar VGA (simpele converter) en dan naar RGBs Scart (met Powerstrip en syncconverter). Naar Svideo of Composiet video is het niet zo simpel en heb je wel wat meer hardware nodig: http://www.epanorama.net/circuits/vga2tv/vga2palntsc.html / http://www.svideo.com/vgatotv.html
Pagina: 1