Toon posts:

Share probleem tussen 2 Win XP Professional Pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist op mijn hoofdpc (Quetzal) een nieuwe map geshared (Divx), waarbij ik de permissions op Everyone zet en enkel read aanvink.

Nu als ik op mijn tweede pc (LaptopWouter) deze folder wil accessen, geeft ie een foutmelding:
\\Quetzal\Divx is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.

Andere (vroegere) gesharede folders van mijn hoofdpc kan ik wel accessen.
De beide pc's zitten in dezelfde workgroup, dus dat kan ook geen conflicten geven.
Iemand enig idee hoe dit kan?

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Ik heb van iemand ooit gehoord dat je met sharing problemen krijgt als je het guestaccount niet aan hebt staan klinkt weard maar het zou het kunnen zijn?

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
wat dacht je ervan om eens 1 gezamelijke account te hebben voor die divx map en er administrator rechten op te hebben? :D

Het is duidelijk een rechten probleem

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Verwijderd

Topicstarter
Joepho, das het probleem niet denk ik ... want zoals ik al zei, maps die al langer dan vandaag geshared staan, kan ek wel accessen. (btw, guest account staat aan)

Enkel sinds vandaag kan ek geen gesharede mappen op mijn hoofdpc meer accessen van m'n laptop.

Sjoq, kun je wat meer uitleg geven, ik snap niet echt wat je nu bedoelt.

En btw, vanaf m'n hoofdpc kan ek zonder problemen op gesharede maps van m'n laptop, dus het probleem moet ergens in een instelling van m'n hoofdpc liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Effe dit topic omhoogschoppen ... heeft er niemand een oplossing ?

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

password never expires ff aanzetten ofzo op je hoofdpc...

kan wezen dat die is verlopen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bijna .......... de passwoorden van de gebruikte counts moeten opbeide pc's gelijk zijn dat is waarchijnlijk je probleem

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik heb het probleem gevonden ... blijkt dat de twee pc's moeten aanloggen onder dezelfde naam en paswoord.

Thx anyway!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 18:16:
Oké ik heb het probleem gevonden ... blijkt dat de twee pc's moeten aanloggen onder dezelfde naam en paswoord.

Thx anyway!

en dat stond in de faq :/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.