[PhP] Geuploade Files een naam + extensie geven?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier et volgende..

een deel uit mn script...

Nu wordt de foto toegevoegd aan de goeie map... maar de filenaam is zo onoverzichtelijk... het wordt nu productid.jpg dus 1.jpg enzo

Ik wil eigenlijk de filenamen zo krijgen: productnaam_productid.jpg

hier is et script...

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
elseif ($add) {

$pfoto = 'thumbs/' . $productid . '.jpg';
  $doelbestand = 'C:/apache/apache2/htdocs/ict/images/thumbs/' . $productid . '.jpg';
  if (filesize($HTTP_POST_FILES[pfoto][tmp_name]) < 100000) {

$result = mysql_query ("UPDATE product SET pfoto='$pfoto' WHERE productid='$productid'");

if ($HTTP_SERVER_VARS['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { 
      if (!@move_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['pfoto']['tmp_name'], $doelbestand)) {
        // upload niet gelukt
        ?>

Kan iemand me helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Misschien ben ik gek hoor, maar anders doe je:
PHP:
1
$pfoto = 'thumbs/' . $productnaam . '_' . $productid . '.jpg';

Uiteraard moet je $productnaam ook wel ergens vullen, maar dat lijkt je met productid ook te lukken; ik zie niet in hoe de productnaam anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aha zo moest et dus... pff :) bedankt...

maar nu... ik wil 2 plaatjes op de zelfde productid gooien maar zo gaat dat niet lukken, ik moet eigenlijk een foto_id hebben dan... maar dan snap ik ff niet hoe elke foto zoon id krijgt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik een database, met 2 tabellen: produkt en foto. Neem in de foto tabel de filenaam van de foto op, en het produkt id. Vervolgens kan je voor weergave met een query deze tabellen koppelen.

HTH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok het is gelukt...

Iemand enig idee hoe ik een max instel voor de breedte van een plaatje wat ie uit de database trekt?

nu heb ik:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<? if ($myrow[pfoto]) { ?>
        <table width="485" border="0" cellpadding="2" cellspacing="0" bgcolor="99CCFF">
        <tr>
          <td align=center><br>[img]"../images/<?[/img]" width="150" height="83">
                <br><br></td>
        </tr>
        </table>
        <? } ?>

maar kan ik bijv dit doen:

<td align=center><br>[img]"../images/<?[/img]" maxwidth="485" maxheight="485">

Zodat de plaatjes niet vervormen maar ook niet mn layout verneuken door te groot te zijn... iemand een idee...

de optie alle plaatjes zelf even groot maken moet toch niet de enige oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan met de http://www.php.net/manual/en/function.getimagesize.php funktie het formaat van een plaatje opvragen. Hoe je een mooi design maakt dat met verschillende maken plaatjes scaled is meer een zaak voor de buren, maar je zou kunnen bedenken dat je bij een plaatje dat de maximale grote overscheid een resize doet en de rest ongemoeid laat.

HTH :)
Pagina: 1