Toon posts:

Bezig met oc atm..

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Allo allo late vogels,

Zit es een beetje met dat overclocken te klooien hiero. Het is laat dus begin ajb niet over search etc. Ik probeer nl. tegelijk ff uit te vinden hoe actief dit forum is @ nite :)

heb hier een Asus A7V333 bordje met een Athlon XP 1900+ en een Titan cooler (gekocht in een periode dat ik me niet in coolers verdiepte. Nu nog steeds niet echt maar begint te komen :)) erop. Heeft iemand een mening over die Titan cooler?

Iig ik ben dus een beetje aan het klooie. Heb men FSb op 140 staan inmiddels (standaard 133) en men multiplier gewoon op 12x laten staan (kan nie anders geloof ik?) M'n Vcore staat op 1,800 (1,750 standaard) Als ik echter hoger gaat dan die 140 mhz dan krijg ik gelijk met opstarten van Windows XP Professional al problemen met spontane reboots.
Heeft er iemand tips of trucs die ik kan toepassen? Alvast bedankt.

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 18:19
Welkom op GoT, lees toch maar even de FAQ van te voren: Moderatiepolicy DOC (update 7 November 2002) *lezen* en Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)
Dan kom je al een heel eind....als je jouw problemen(die een beetje standaard zijn), nog steeds niet kan oplossen dan probeer je toch eerst nog even de search.....
Het is laat dus begin ajb niet over search etc. Ik probeer nl. tegelijk ff uit te vinden hoe actief dit forum is @ nite :)
Dat is wel een heel slecht smoesje :P .....

Maarjah ff antwoord op je vragen, toch maar:

Mening over de titan cooler; welk model? Iets meer info please....
En het is normaal dat je bij een gelockte XP processor, niet zomaar stabiel boven de 140~145Mhz fsb komt.....
Stel je wilt verder zou je hem moeten unlocken en waarschijnlijk beter moeten koelen(wat zijn je temperaturen nu?) Alleen zou ik als ik jouw was daar nog even mee wachten, en een beetje ervaring proberen te krijgen met "hoe en wat kwa overclocken", anders kunnen er veel dingen fout gaan :) ...

Verwijderd

Je zit niet aan de max van je processor, met de juiste hardware kun je een fsb van 166 in ieder geval halen en met wat moeite kun je in de buurt van de 200 komen.

Als je problemen krijgt door een hoge bus moet je de temp in de gaten houden en ook je andere bussen. Je hebt ook nog PCI,AGP en geheugen. Als die samen met de fsb mee omhoog gaan kun je snel problemen krijgen.

Tweak je geheugen zo dat je daar geen last van kan hebben (lage clock, langzame timings)
Kijk of je de PCI en AGP bus vast kan zetten, anders alle kaarten eruit behalve de vidkaart en hopen dat de vidkaart het aankan.

Als je dan zo ver bent moet je de temp in de gaten gaan houden, steeds een beetje omhoog met die fsb zolang je onder de 60 graden zit zit je goed. Daarboven is ook niet echt een probleem maar je moet het niet te bont maken. En je proc slijt ervan.

Zit je aan de max kwa fsb ga dan je voltage omhoog gooien, dan kan je nog net ff wat verder. Daarna kan je proberen je geheugen op een hoge effectieve snelheid te krijgen. Een synchrone bus is vaak het snelste. Dus 140/140 is sneller als 140 geheugen en 145 processor.

Ohwjah, en welkom op GoT. Dat het nacht is betekent niet dat je de boel mag vervuilen.

Al deze info is te vinden in de search,faq en via Google.

Met 5 postings en 1 dag ingeschreven staan kun je toch niet echt zeggen dat je er al verstand van begint te krijgen.

En ga nu niet onzinnige posts maken zoals in iedere CM topic "L33T" ofzo te zeggen want daar houden we helemaal niet van.

Deze kan nu dicht, ff melden in SM

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
^^ Zie bovenstaande reply.. En bekijk de faq's gewoon eens..

Dit topic is gesloten.