Creative SBlive vs Terratec DMX fire 1024

Pagina: 1
Acties:

• extreme
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01-2024
ik heb gehoord dat SBlive niet zo supergoed is vergeleken met die van terratec, de prijzen zijn hetzelfde... En ik hoorde dat sblive geen a3d heeft, maar wel eax, en dat terratec dacht ik allebei heeft, kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen eax en a3d? en, of het nou echt een groot verschil is tussen deze 2?

ikke zal de soundcard gebruiken voor:

1)games
2)muziek luisteren

alvast bedankt,

kevin.

Verwijderd

EAX is voor als je in een hal loopt in een spel hoort je de galm als je loopt dus je in steeds andere ruimtes loopt klinken je voetstappen steeds anders
En bij A3D hoor je waar een persoon loopt als je 4 boxen hebt(voor,achter,links,rechts) sblive ondersteunt het wel waar het geluid vandaan komt maar niet zo goed als de andere maar die maxi ondersteunt EAX weer niet zo goed
Ik heb zelf de SBLIVE maar mijn advies ga voor de MAXI er je hebt beide en je hebt een optische uitgang

Verwijderd

De DMX fire heeft standaard beide surround systemen, en de optische in en out, die je bij Creative zelf niet rechtstreeks kunt kopen mits je een Credit-card hebt.

En het is een goed merk, niet dat grote logge Creative merk, die door 8bedrijven wordt geimporteerd, en door 9bedrijven gedistribueerd.

Als je een los accesoire nodig hebt, is er niemand die het heeft.

Bij TerraTec kun je het zo rechtstreeks bestellen.

www.hardwarex.nl

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
maar dat grote logge bedrijf wordt wel lekker ondersteund.
Doe maar lekker een live, dan zit je goed.
Terratec dikke shit.

Verwijderd

Ik belde ACTEBIS eens voor info over die Optical Out Module, zei die gozer aan de phone, ik wou dat ik het wist, dan gingen wij ze ook invoeren.(Actebis=Imp/Distr. Creative)

Mooie ondersteuning... ;)

Verwijderd

Past wel mooi onder elkaar, lekker tegenstrijdig........voorlichting!!!

• extreme
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01-2024
Dus het is gewoon beter om terratec te nemen? de prijs is ongeveer even goedkoop/duur.

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

De Crystal sound chip op de Xfire is zeker lekker, maar Terratec is niet de enige die die chip gebruikt. Kijk es bij Turtle Beach bv.

LightYears

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

Ik heb eerst de SBlive 1024 gehad. Was een goed kaartje, geen klachten. Maar sinds 2 maanden heb ik de Terratec DMX Fire 1024. Ben ik ook zeer tevreden over! Eigenlijk meer tevreden over dan die SBlive.

Die Terratec heeft een optische in/out, handig als je minidisc heb of een versterker met optische ingang. De software is misschien iets minder van terratec. Creative heb echt mooie en goeie software erbij geleverd. De software van Terratec is gewoon wat je nodig heb en niet meer, niet minder.

Heb ook geen problemen gehad ofzo met instalatie. Win9x, WinME en win2k werkt perfect.

Verders zeer tevreden over dit kaartje! Best wel aanrader is het.
Pagina: 1