Toon posts:

Redhat 8.0 geinstalleerd, maar niks grafisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net dan Redhat 8.0 geinstalleerd. Maar als ik Linux opstart dan gebeuren er een paar vreemde dingen:

1) het loaden blijft even hangen bij het laden van eth0, gaat dan verder met FAILED.
Ik heb @home en bij de installatie gewoon mijn cc44599-a nr ofzo ingevoerd.

2) Ik zie effe het zwarte (tekst) login scherm en dan knippert het beeld een paar keer. Daarna zie ik een verkloot scherm met 2 mintgroene keuzeknoppen waarin de tekst wel chinees lijkt. Na een paar keer op geluk op enter te drukken kom ik weer terecht in mijn login scherm (tekst). Ik kan wel gewoon inloggen.

Maar wat moet ik dan? Ik heb KDE en Gnome mee geinstalleerd. Wat moet ik nu doen :?

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 11:24
Kijk eens in je X log file, daarin staat precies wat er wel en wat er niet goed gaat.

Er zou toch iets missen bij je netwerk config, als hij even blijft hangen krijgt hij waarschijnlijk geen ip adres, die hij dus geen krijgt en dus time-outed (hoe schrijf je dat?)

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik ben een newbie. Heb net voor het eerst Linux geinstalleerd. Ik ben al meer te weten gekomen.

na startx krijg ik dit:

fatal server error:
no screens found

Bij de install heb ik gewoon de GF4 MX 440 aangeklikt die stond er bij. En ook mijn monitor (Philips 109p) Als resolutie had ik gekozen 1280x1024@24bit

Wat moet ik nu doen om het goed te krijgen?

Verwijderd

Je stelt nogal wat vragen. :) Wellicht is het eerst even handig om je te verdiepen in de RedHat handleidingen die op http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/ staan. Staat erg veel informatie in en het vergroot jouw kennis van je systeem. Op http://www.redhat.com/doc...anual/ref-guide/ch-x.html staat misschien wel te lezen hoe je je X weer opnieuw configureert vanaf de console.

Verwijderd

Hm, ik heb onlangs RH geinstalleerd op mijn systeem met een ti4200, daarbij werd het niks met 24 bit kleur, hij neemt bij mij automatisch de vesa driver (mdk neemt de 'nv' driver, die doet ook helemaal niets), dus ik heb 'm op 16 bit gezet, wat wel werkt.

Maar ja, 60Hz op een 21 inch monitor is zo hoofdpijnopwekkend...

De volgende stap is natuurlijk de nvidia drivers compileren (ben ik nog niet aan toegekomen, het zaakje werkt bij mij prima in Mandrake 9, dus als ik ooit nog tijd over heb doe ik het wel, maar niet eerder), daarna zou alles picobello moeten gaan.

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:30
Ik zou even op de console inloggen, en dan:

redhat-config-xfree86 --noconfig
Dan een veilige resolutie kiezen, bv 800x600@ 16 bit en kijken of het werkt,
als het werkt een hogere res. enzovoorts.

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Tijdens de installatie van RedHat kan je al controleren of je X-instellingen goed staan. En als ze niet goed staan kan je ze heel makkelijk aanpassen.
Pagina: 1