kan host niet bereiken.....

Pagina: 1
Acties:

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb de volgende instellingen:

host: ip 10.0.0.1 winME

client:10.0.0.2 win98

subnet op beide: 255.255.255.0

als ik de client opstart en dan naar netwerkomgeving staat de host er wel, maar kan ik er niks mee. Ik heb alles wel gedeeld.

pingen lukt alleen naar dezelfde pc.
naar de andere pc 4x timeout...

• asusk7m550
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

1). Wat voor een kabeltje heb je er tussen zitten. Als je er een gewone utp kabel tussen hebt zitten, moet de utp kabel wel zijn gekrost. Is dit niet het geval dan moet je er ook nog een hub tussen zetten.
2). Als je twee dezelfde netwerk kaarten er in hebt zitten moet je even op internet naar een test programma zoeken om ze testen of ze wel verbinding maken. Of je moet alle aansluitingen appart doormeten.
3). Heb je extra protocollen geinstalleerd, dan moet je wel zorgen dat je bij allebei het zelfde protocol als standaard protocol inschakeled.
4). Haal alle clients/adapters/protocolen/
services weg en installeer ze opniew
5). Kijk op http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=171 voor een artikel hoe je een netwerk installeerd

Succes

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Verwijderd

Browsing services zijn toch verschillend in Win98/WinME? Ik heb een keer in een techdoc van microsoft gelezen dat je dan wat in de registry moet veranderen, maar ik ben de link kwijt.

Correct me if i'm wrong btw...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 00:23 schreef websjwans het volgende:
Browsing services zijn toch verschillend in Win98/WinME? Ik heb een keer in een techdoc van microsoft gelezen dat je dan wat in de registry moet veranderen, maar ik ben de link kwijt.

Correct me if i'm wrong btw...[/quote]Heb hier nix veranderd en zit met 2x win98 /1x 98se /1x ME/ 1x win2k in een tcp/ip netwerk.. nix aan de hand hier..Ow.. alle D:\ schiven staan gedeeld als netwerk schijf..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Sorry dan voor mijn misleidende reply...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

voor win98/ME niet, maar wellicht wel als je win2k als server gaat inzetten.
Daar is hier wel vaker over gepost, dus zo vreemd was die opmerking niet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DeeJayV
  • Niet online
ik heb er een werkende crossoverkabel tussen zitten...
ook hen ik alle protocollen apart geprobeerd, maar geen enkele werkte (zelfs netbeui niet!)

ik heb de fabrikant van de netwerkkaarten
(accton) gevraagd om een aangepaste driver voor win ME maar daar heb ik nog geen reaktie op gekregen... tot die tijd is het dus nog maar afwachten.:(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kun je de adapter in winME wel pingen op dat IP?

• DeeJayV
  • Niet online
Ik heb nu op beide pc win98 draaien, maar het netwerk doet het nog steeds niet...

zelfde instellingen als hierboven.
pingen naar eigen ip werkt, naar andere pc niet...

"kan netwerk niet doorzoeken, dit kan meerdere oorzaken hebben (duh)"
:(
Pagina: 1