Verwijderd

Topicstarter
Ik haalde net mijn Nokia 3110 uit mijn zak, maar tot mijn verbazing was hij ongeveer 35 graden. Mijn beeldscherm was ook helemaal zwart, maar dat is wel logisch bij die temperatuur. Nu doet ie het helemaal niet meer.. :(
Iemand dit ooit meer gemaakt? en een oplossing om hem weer aan de praat te krijgen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien moet je er niet meer op gaan zitten :?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 23:51

Jimbolino

troep.com

water ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ie afkoelt doet ie het gewoon weer volgens mij.

Is in de zomer met een vriend zijn Nokia 3110, die kan de hitte ook niet aan dan.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
Het was niet zo dat hij zo heet was omdat ik om hem zat, maar ik haalde hem juist uit mijn zak omdat hij zo heet was. Ik heb hem nu al een half uur laten liggen en hij doet het nog steeds niet. :P

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Zo'n LCD heeft een bepaalde temp-range, daarbuiten gaat hij flippen. Gebruikt zo'n zwart LCD'tje niet gewoon stroom buiten zijn temp-range :? Gewoon batterij opladen en nachtje met rust laten. Volgens mij moet hij het dan weer ;)

-

Verwijderd

Topicstarter
we zullen het morgen wel zien.
zzzz....

• Jimbolino
  • Laatst online: 28-02 23:51

Jimbolino

troep.com

reken er maar op dat ie kapot is, kortsluiting waarschijnlijk

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:22

BrZ

35 graden?? lekker boeiend?
Op vakantie was het ook zo warm, geen telefoon die ik moeilijk heb zien doen ?

Verwijderd

Topicstarter
BrZ schreef op 19 November 2002 @ 23:59:
35 graden?? lekker boeiend?
Op vakantie was het ook zo warm, geen telefoon die ik moeilijk heb zien doen ?
Jij gaat toch ook niet kapot met 35 graden...
Waarom een telefoon dan wel :P

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:36
Operating tempature: 5graad - 60graad, zou geen prob moeten zijn hoor.

no comment

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nog steeds niet.
Had vandaag mijn accu in een andere telefoon gedaan en viseversa.
Haar telefoon deed het ook even niet meer en die van mijn doet het nog steeds niet..

• XthinkZ
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Hij doet het nog steeds niet.
Had vandaag mijn accu in een andere telefoon gedaan en viseversa.
Haar telefoon deed het ook even niet meer en die van mijn doet het nog steeds niet
Zal dan vast niet aan de accu leggen hoor geloof mij nou maar...

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Martinus schreef op 20 november 2002 @ 11:54:
Operating tempature: 5graad - 60graad, zou geen prob moeten zijn hoor.
Ja, dat dacht ik ook!

Er moet dus meer aan de hand zijn dan alleen storing door de warmte........

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Verwijderd

hoe meet jij 35 graden?

Verwijderd

Ga naar de markt, laat er een rubberen ring tussenzetten. Probleem opgelost!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Misschien een kortsluiting ?
Heb ik soms als ik batterijen in dezelfde broekzak als m'n sleutels heb... Worden ze ook loeiheet als je sluiting hebt...

Verwijderd

als die andere telefoon met jouw accu erin ook niet meer werkt, dan kun je er dus best op rekenen dat het aan je accu ligt ja....

Verwijderd

Bij een pc zou ik zeggen: Groot koelblok erop zetten, maar dat bevordert de bruikbaarheid niet echt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het weer.... :) En ik denk dat ik ook weet waarom.
Had hem laatst laten vallen en toen had mijn trilfunctie het een paar dagen niet meer gedaan. De dag voordat hij kopat ging deed mijn trilfunctie het weer. Heb hem vandaag helemaal open geschroeft en zonder trilmotor weer in elkaar gezet en toen deed hij het weer. Later trilmotor schoon gemaakt en terug gezet en nu doet alles het weer.

Hoe ik 35graden meet?
Mijn vriendin is meestal ook die temperatuur(rond de 37 dus). Hij voel aan alsof ik een warme buik voelde, dus ongeveer 35 graden.

Ps. Die andere telefoon deed het maar heel even niet, maar dat lag waarschijnlijk omdat het uitknopje van die telefoon het soms niet geod doet.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

Hoe ik 35graden meet?
Mijn vriendin is meestal ook die temperatuur(rond de 37 dus). Hij voel aan alsof ik een warme buik voelde, dus ongeveer 35 graden.
Kijk, dat is nog eens professioneel meten :+

Verwijderd

is niet meer te redden... in het vervolg geen scheet meer laten!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 23:28:
is niet meer te redden... in het vervolg geen scheet meer laten!
Toch wel dus. Heb al wel vaker problemen met mijn Nokia's gehad, maar meestal was open en dicht schroeve toch gewoon de oplossing.

Verwijderd

DuH :D Die van mij voelt ook altijd gewoon warm aan nadat hij in mijn zak heeft gezeten heel de dag. Als je echt PROFESSIONEEL de temperatuur wilt meten, moet je netmonitor aanzetten en naar pagina 96 gaan dacht ik...

Trouwens nog iets, is het een abbie? Gewoon even Nokia bellen.

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

gebruik een diepvries...

one more thing...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 23:47:
DuH :D Die van mij voelt ook altijd gewoon warm aan nadat hij in mijn zak heeft gezeten heel de dag. Als je echt PROFESSIONEEL de temperatuur wilt meten, moet je netmonitor aanzetten en naar pagina 96 gaan dacht ik...

Trouwens nog iets, is het een abbie? Gewoon even Nokia bellen.
Het is wel een abbo, maar de telefoon had ik al. zal wel geen support krijgen.

Hij was zo warm dat ik dacht... he... Wat is dat nou weer in mijn zak. Stukje warmer dan een gewone warme nokia.
Ps. Wat is netmonitor?? een Boek om de temperatuur meer te meten? :P

Verwijderd

Een 3110 ? hoe oud is ie wel niet? :? Rijp voor de sloop 8)7

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:02
Mijn 6150 was laatst ook loei heet aan de bovenkant... rammelt nu iets maar doet het nog wel?

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 23:25:
Hij doet het weer.... :) En ik denk dat ik ook weet waarom.
Had hem laatst laten vallen en toen had mijn trilfunctie het een paar dagen niet meer gedaan. De dag voordat hij kopat ging deed mijn trilfunctie het weer. Heb hem vandaag helemaal open geschroeft en zonder trilmotor weer in elkaar gezet en toen deed hij het weer. Later trilmotor schoon gemaakt en terug gezet en nu doet alles het weer.

Hoe ik 35graden meet?

Ps. Die andere telefoon deed het maar heel even niet, maar dat lag waarschijnlijk omdat het uitknopje van die telefoon het soms niet geod doet.
ff een vraagje.. waar zit dat trilmotortje en hoe kom je erbij? de 3310 van me vriendin trilt nml (nadat ze m heb laten vallen.. ) een stuk zachter.. ben benieuwd of dat een beetje te fixen is..(btw. kan je m ook harder dan normaal late trille? }) )

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

ja dan doet ie het zeker niet meer... ooit gehoord van condens

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje.. waar zit dat trilmotortje en hoe kom je erbij? de 3310 van me vriendin trilt nml (nadat ze m heb laten vallen.. ) een stuk zachter.. ben benieuwd of dat een beetje te fixen is..(btw. kan je m ook harder dan normaal late trille? }) )
Ik zal ff voor je zoeken, want ik heb hem ook ooit helemaal schoon gemaakt en toen een foto van binnen gemaakt. Je zou het trilmotortje kunnen vervangen.
Denk dat ik de foto binnen een week gescanned heb.
Denk niet dat je hem harder zou kunnen laten trillen. Misschien kan je de weerstand verlagen of de stroomsterkte opvoeren. Denk alleen dan dat je een zeer groot vergrootglas, stillen handen en een mini soldeerbout nodig hebt.

Verwijderd

** bij Dombo? worden zijn oren alleen maar warm ;)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 08:48
ach een beetje warmte is toch goed in deze tijd van het jaar :p

maar ff zonder gein,
dat schermpje gaat vanzelf weer werken, ik had me s45 ook per ongeluk in de zon laten ligggen een hele dag 30 graden :) daaarna had het schermpje allemaal bruine plekken enzo. na een paar uur trok dat helemaal weg..

komt dus goed :)

• JB
  • Laatst online: 23:48

JB

Cédric roelt!

ja dan doet ie het zeker niet meer... ooit gehoord van condens
Ooit gehoord van een grap?

Mijn boefje is liev!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
ik had dat ook een keer, was midden in de zomer naar het strand gegaan en mijn gsm (toen nog een nokia 6150) in een zwarte tas gedaan, die kwam na een tijd in de zon te liggen en heeft verder de hele middag in de zon gelegen
toen ik hem eruit haalde was ook heel het scherm zwart. heb hem toen uitgezet en toen ik thuis kwam in de koelkast gelegt, na een tijdje eruit gehaald en deed het weer

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 18:49:
Ps. Wat is netmonitor?? een Boek om de temperatuur meer te meten? :P
Je kan het met een datakabel aanzetten. Je krijgt dan in het menuutje helemaal achteraan een extra optie. Je kan daar een getal intikken en dan krijg je dus op pagina 96 de temperatuur te zien. Allemaal hidden dev-functies.

• laurens0619
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 23:40:
[...]

Je kan het met een datakabel aanzetten. Je krijgt dan in het menuutje helemaal achteraan een extra optie. Je kan daar een getal intikken en dan krijg je dus op pagina 96 de temperatuur te zien. Allemaal hidden dev-functies.
met bijvoorbeeld logomanager :Y)

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

kortsluiting misschien?

omdat je hem in je broekzak had zitten, kan er wel eens zweetvocht in je toestel zijn gekomen. als er dan ergens kostsluiting ontstaat dan kan dat wel eens dezelfde gevolgen hebben als dat jij nu hebt gehad.

dit gebeurt best vaak bij nokia toestellen. maar de meeste worden dan niet onder garantie gezien ivm zweetvocht. en daar zijn die toestellen niet op gemaakt volgens nokia.
Pagina: 1