Als ik in linux met een editor een bestandje tik, waarmee ik in windows verder wil gan met kladblok, doet hij raar. Alle Enter's die ik in linux heb getikt worden Blokjes (tekentje voor onbekend teken) in windows's Kladblok. Graag wil ik dit voorkomen of genezen.
Verwijderd
Heb je die blokjes ook als hem opent in Wordpad?Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 23:41:
Als ik in linux met een editor een bestandje tik, waarmee ik in windows verder wil gan met kladblok, doet hij raar. Alle Enter's die ik in linux heb getikt worden Blokjes (tekentje voor onbekend teken) in windows's Kladblok. Graag wil ik dit voorkomen of genezen.
Bestanden die je in linux hebt getikt moet je niet met Notepad openen, maar wordpad. Notepad kan niet goed overweg met einde regel tekens van linux. Andersom wel, veel editors in Linux hebben ook de optie om het Windows-compatible op te slaan.
Windows codeert een enter in 2 ascii tekens, *nix maar in één. Windows begrijpt jouw *nix enter tekens dus niet. Er zijn wel window programma's die hiermee om kunnen gaan, zoals The Programmers File Editor o.i.d.
He who knows only his own side of the case knows little of that.
duidelijk, bedankt.
Ik wist dat dit een simpel probleem was maar op welke keyword moet je hiermee zoeken..
Ik wist dat dit een simpel probleem was maar op welke keyword moet je hiermee zoeken..