Toon posts:

Partities op IBM microdrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om zowel en digicam als een mp3 speler aan te schaffen die de IBM microdrive ondersteunen. ( Nikon 4500 / Nex IIe) Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de microdrive in twee partities te verdelen zodat ik er 1 vol kan zetten met Mp3 en de rest voor de foto's kan gebruiken.
Ik begrijp dat het misschien handiger is om 2 CFII kaartjes te kopen i.v.m. steeds wisselen van de microdrive, maar ik zie er tevens mogelijkheden in om verschillende soorten data op hetzelfde medium mee te kunnen nemen.
De Nex IIe kan namelijk ook als HD gebruikt worden.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

denk niet dat je apparatuur dat gaat ondersteunen, maar probeer het gewoon :P

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Je zal een kans hebben dat de apparatuur wel een onderscheid maakt in de folders en subfolders.

Meeste digicam beginnen met het merk en dan nog een subfolder.
Voorbeeld: \DCIM\100_FUJI maakt mijn digicam ervan.

Ik denk (en weet het haast wel zeker) dat je er gewoon een mapje bij kan zetten in de root.
Desnoods met een extra foldertje om aan te geven dat daar de mp3's beginnen.
VB. \MP3\Album A ...... etc..

Partities zal helaas niet gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ga van de week op HCC beurs shoppen en daarna uitproberen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Met een IDE->CF convertor zou je het ook met een simpel CF kaartje kunnen proberen. Dan kan je kijken of je camera of MP3 speler met partities overweg kan.
Een CF kaart en MicroDrive zijn allebei qua aansturing hetzelfde als een harde schijf.
Enkel is een CF-kaartje (een klein) een stuk voordeliger dan een MicroDrive.

Een partitie is een truuk met de data in de sectoren die op de schijf staan. Windows moet er in ieder geval mee overweg kunnen , alleen is het de vraag of de andere apparaten het wel zo leuk vinden

Senile! Senile Oekaki