Pc stopt met opstarten na *systeemtabel*

Pagina: 1
Acties:

• supermidget
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het betreft een oude pentium 60mhz. Ik had net de 1gb schijf geformatteerd en windows 98 geinstalleerd. Bij de eerste reboot van de setup blijft hij nu hangen bij dat schermpje met info over je systeem, net na de memory check (als je Del kan indrukken voor Bios):
| Irq |
| Primary Master Blabla |
| Primary Slave Blabla |
| Secundary Master Blabla |
| Secundary Master Blabla |
|______________________|

Als die tabel is verschenen gebeurt er niks meer. Je krijgt ook geen dosprompt "C:>" dus je kan niets uitvoeren, alleen bios kan ik nog bij... heeft iemand ervaring?

EDIT:

f*ck verkeerde forum

SPV ---> ?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

boot van flop.... en typ: fdisk /mbr
reboot... en probeer....

Launching containers into space

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 12:42

White Dust

PlaneScape: Torment

Dit is niet echt iets voor SPV ;)

Maaréh, is het bios toevallig een beetje en rotzooi...

• supermidget
  • Niet online
zeer apart dat de pc niet vanzelf gaat booten... met opstartdisk werkt idd wel... dan gewoon c:\windows\win intikken en windows start op(zo lijkt het, gaat nogal traag, setup was ook nog niet klaar dacht ik)

wat doe ik met fdisk/mbr dan? misschien moet ik een primaire partitie instelln... effe kijken..

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 20:45
Mja ik gooi 'm maar naar Overige Hardware :P

Move > Overige Hardware

• supermidget
  • Niet online
supermidget schreef op 19 November 2002 @ 23:28:
zeer apart dat de pc niet vanzelf gaat booten... met opstartdisk werkt idd wel... dan gewoon c:\windows\win intikken en windows start op(zo lijkt het, gaat nogal traag, setup was ook nog niet klaar dacht ik)

wat doe ik met fdisk/mbr dan? misschien moet ik een primaire partitie instelln... effe kijken..
EDIT:

ow, Initialisatie van het VFAT-apparaat is mislukt
geen brond, kan vfat niet verder laden blabla

systeem gestopt :'(

• White Dust

White Dust

éhr, je probeert de comp zonder opstart flop, dat ik daar niet aan gedacht heb :P 't is ook zo lang geleden ;)

Je zult geen partities hoeven in te stellen, gewoon bootflop met cdrom ondersteuning en daarna vanaf CD windows installen ;)

* White Dust is even de post opnieuw aan het lezen... :+

• supermidget
  • Niet online
probleem is dus, ik had windows 98 eral op gezet... nouja, ik deed installeren enzo, "kopieren van bestanden, 90 minuten resterend" en toen was ik maar weggegaan. volgende moment (5 uur later :)) stond ie stil op die ene tabel...

• White Dust

White Dust

supermidget schreef op 19 November 2002 @ 23:33:
probleem is dus, ik had windows 98 eral op gezet... nouja, ik deed installeren enzo, "kopieren van bestanden, 90 minuten resterend" en toen was ik maar weggegaan. volgende moment (5 uur later :)) stond ie stil op die ene tabel...
hmz, is de windows CD mischien kadoek...

• supermidget
  • Niet online
de schijf is fat 16, en ik probeer win98 te installen. misschien is dat het probleem?

ik hoop niet dat de cd kapot is... ik wilde namelijk eerst 98SE erop doen maar de speler ondersteunde geen 700mb cd'tjes ;) ik had nog wle een originele 98FE
Pagina: 1