[SAA7134] Medion TV-kaart geen beeld... verkeerde tuner?

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 14:07
Ik heb met veel pijn en moeite de juiste driver voor deze chipset gecompileerd en draaiende gekregen, maar ik kan nog niet zenders kiezen. Ik krijg steeds ruis te zien.
Wie heeft 'm draaiende en weet waar mijn probleem zit?
Het is de laatste TV-kaart die de Aldi verkocht heeft.
In XavTV heb ik wel kunnen switchen tussen composite 1 & 2, SVideo en Tuner en je zag wel het beeld veranderen, dus ik neem aan dat dat wel werkt. Ik heb zo gauw geen video bron bij de hand om te testen.
Ik denk dat ik het moet gaan zoeken in de aanroep van de tuner ofzo.
het programma scantv kan ook geen enkele zender vinden

wat ik tot nu toe gedaan heb....
- RedHat 8.0
- NVidia XFree 4 drivers geinstalleerd. (Xine werkt nu met -V Xv mode)
- kernel 2.4.19 met V4L2-patch
- driver voor SAA7134 gehaald van bytesex.org. (versie 0.2.1)
- xawTV geinstalleerd
- module van SAA7134 geladen, die weer de nodige andere modules laad. (insmod saa7134 card=9) (volgens de CARDLIST is dat voor de MEDION 5044)
code:
1
2
3
4
5
6
7
Module                  Size  Used by    Tainted: P
tda9887                 4124   1  (autoclean)
tuner                  11872   0  (autoclean) (unused)
saa7134                60896   0
video-buf              14088   0  [saa7134]
NVdriver             1149248  10  (autoclean)
hid                    11764   0  (unused)

Onder windows XP werkt de kaart in deze machine prima, dus ik denk niet dat het een IRQ-probleem is oid.
Iemand een suggestie?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 14:01
de tuner module is waarschijnlijk niet het probleem. De drivers zijn nog pril. Zelf krijg ik bijvoorbeeld het geluid maar niet aan de praat (op een terratec cinergy).

Verschillende problemen en hun oplossingen worden besproken op de video4linux mailinglist. archieven kun je vinden op http://www.spinics.net/lists/vfl/ of http://www.redhat.com/mailing-lists/video4linux-list/

scantv heeft trouwens bij mij wel eens dienst geweigerd omdat vbi (teletext) niet werkte. stel eens handmatig een kanaal in bij xawtv (even onder windows checken wat een geldig kanaal is)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 14:07
Ik heb bij XawTV al een paar kanalen met de hand ingesteld (gewoon opgezocht op de site van Essentkabel), maar geen beeld.
Ik vind de aanwijzingen op de site van die driver (bytesex.org) op zijn zachts gezegd een beetje mager qua uitleg.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 14:01
TD-er schreef op 21 november 2002 @ 18:36:
Ik heb bij XawTV al een paar kanalen met de hand ingesteld (gewoon opgezocht op de site van Essentkabel), maar geen beeld.
Ik vind de aanwijzingen op de site van die driver (bytesex.org) op zijn zachts gezegd een beetje mager qua uitleg.
tja, pre-alpha software en het modulebeleid onder linux (modules =/= userland ). Daarom is de mailinglijst onmisbaar. De developer (Gerd Knorr) reageert daar ook regelmatig. In de sourcecode staat hier en daar ook wat commentaar. ;) Volgens mij is de medion kaart wel eens langsgekomen, maar helaas werkt de zoekfunctie niet in die redhat archieven.

Als je de tuner op de medion kaart weet, zou je die ook handmatig mee kunnen geven met de tuner module. "Modinfo" geeft hopelijk aan welke optie. Verder moet alles goed zitten met i2c. bij versie 0.1.x moest er nog een aparte i2c module in de kernel hangen. Heb je ook al naar de kernel logs gekeken waar het precies fout gaat?