Ik heb met veel pijn en moeite de juiste driver voor deze chipset gecompileerd en draaiende gekregen, maar ik kan nog niet zenders kiezen. Ik krijg steeds ruis te zien.
Wie heeft 'm draaiende en weet waar mijn probleem zit?
Het is de laatste TV-kaart die de Aldi verkocht heeft.
In XavTV heb ik wel kunnen switchen tussen composite 1 & 2, SVideo en Tuner en je zag wel het beeld veranderen, dus ik neem aan dat dat wel werkt. Ik heb zo gauw geen video bron bij de hand om te testen.
Ik denk dat ik het moet gaan zoeken in de aanroep van de tuner ofzo.
het programma scantv kan ook geen enkele zender vinden
wat ik tot nu toe gedaan heb....
- RedHat 8.0
- NVidia XFree 4 drivers geinstalleerd. (Xine werkt nu met -V Xv mode)
- kernel 2.4.19 met V4L2-patch
- driver voor SAA7134 gehaald van bytesex.org. (versie 0.2.1)
- xawTV geinstalleerd
- module van SAA7134 geladen, die weer de nodige andere modules laad. (insmod saa7134 card=9) (volgens de CARDLIST is dat voor de MEDION 5044)
Onder windows XP werkt de kaart in deze machine prima, dus ik denk niet dat het een IRQ-probleem is oid.
Iemand een suggestie?
Wie heeft 'm draaiende en weet waar mijn probleem zit?
Het is de laatste TV-kaart die de Aldi verkocht heeft.
In XavTV heb ik wel kunnen switchen tussen composite 1 & 2, SVideo en Tuner en je zag wel het beeld veranderen, dus ik neem aan dat dat wel werkt. Ik heb zo gauw geen video bron bij de hand om te testen.
Ik denk dat ik het moet gaan zoeken in de aanroep van de tuner ofzo.
het programma scantv kan ook geen enkele zender vinden
wat ik tot nu toe gedaan heb....
- RedHat 8.0
- NVidia XFree 4 drivers geinstalleerd. (Xine werkt nu met -V Xv mode)
- kernel 2.4.19 met V4L2-patch
- driver voor SAA7134 gehaald van bytesex.org. (versie 0.2.1)
- xawTV geinstalleerd
- module van SAA7134 geladen, die weer de nodige andere modules laad. (insmod saa7134 card=9) (volgens de CARDLIST is dat voor de MEDION 5044)
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Module Size Used by Tainted: P tda9887 4124 1 (autoclean) tuner 11872 0 (autoclean) (unused) saa7134 60896 0 video-buf 14088 0 [saa7134] NVdriver 1149248 10 (autoclean) hid 11764 0 (unused) |
Onder windows XP werkt de kaart in deze machine prima, dus ik denk niet dat het een IRQ-probleem is oid.
Iemand een suggestie?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)