Toon posts:

HELP: Gigabyte GA-8PE667 Ultra + PC3200

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mn systeempje draaide al lekker met een Corsair 512Mb DDR333 PC2700 CAS2. Deze module heb ik vandaag omgeruild voor een Corsair 512Mb DDR400 PC3200 CAS2.

Probleem: Mn systeem boot niet meer! Heb op de site van Corsair gekeken en dit geheugen is compatible. Heb de batterij eruit gewipt (en er weer in), power eraf (en er weer op), fans aan etc.. Zodra ik de powerknop indruk spinnen mn disken op en begint mn speaker te piepen (zeer snel acher elkaar).. Dit piepen houdt niet meer op. Het klinkt meer als een alarm dan als een foutcode.. Kan hier niets over vinden.

Kan iemand me enigzins op weg helpen? Had dit soort alarm al ns eerder toen ik met mn memory settings aan de haal ging in de bios. Maar batterij eruit en ik kon weer verder pielen.

Specs:
Gigabyte GA-8PE667 Ultra
ATi Radeon 9700 Pro
Corsair PC3200 Platinum DDR400 CAS2 512Mb
Sony DRU-500A
IBM Deskstar 60Gb
Maxtor 160Gb

Alvast bedankt!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ouwe er even in terug zetten of een andere :?

Verwijderd

Topicstarter
Tja, die oude heb ik dus niet meer.. :( Misschien morgen weer omruilen dan.. Lijkt me uitgesloten dat die module brak is

Verwijderd

Dat gigabyte mobo heeft vrijwel altijd problemen met meer dan 1 module. Nu gebruik jij er maar 1, maar het zou me niet verbazen als'ie al bijna nooit met 2 overweg kan, 1 ook niet altijd goed gaat...

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 18:35
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 23:18:
Tja, die oude heb ik dus niet meer.. :( Misschien morgen weer omruilen dan.. Lijkt me uitgesloten dat die module brak is
Hmmm alles kan kapot. zeg nooit, nooit :D.

Zou gewoon eerst een andere module proberen dan weet je of het geheugen rot is of niet.

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 12:06
ga gewoon naar de winkel en laat de module ff in een systeem testen weet je het meteen zeker

Verwijderd

Problem solved!! Corsair module werkt prima.. Het kleine nadeel van de PE Ultra is dat je de AGP kaart moet verwijderen om de module te verwisselen. Nu was ik even vergeten dat die (voor mij) net nieuwe ATi 9700 pro een aparte voedingsconnector heeft.. En die was ik dus vergeten aan te sluiten.. Tja, dan gaat ie piepen!

Duzz.. Tnx for replies!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Cool dat het is opgelost, maar jij bent de topicstarter niet..
Kloontje..? Da's niet toegestaan, zie de FAQ :/

IP's komen overeen.. hou je mailbox in de gaten.

Verwijderd

Ik zag t net inderdaad... Was mn vorige accountsettings kwijt en zit nu op mn werk met blijkbaar het oude account.. Zal t corrigeren.. Excuses! :)

Verwijderd

Wat eigenlijk precies klonen? Als je antwoord wil geven op een thread (zoals deze), dan kun je ook antwoordne onder een andere nick (is zelfs een link voor opgenomen). Is klonen gewoon 1 persoon, meerdere accounts, of moet je dan aan meer overtredingen voldoen?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Wat eigenlijk precies klonen? Als je antwoord wil geven op een thread (zoals deze), dan kun je ook antwoordne onder een andere nick (is zelfs een link voor opgenomen). Is klonen gewoon 1 persoon, meerdere accounts, of moet je dan aan meer overtredingen voldoen
Die vraag hoort hier niet thuis. Stel die vraag in een ander forum of benader een Admin/modereter whatever.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Clones = meerdere accounts van 1 persoon.
Acocuntsharing = iemand anders je account laten gebruiken

Ze zijn beiden niet toegestaan.
Maar dit had je vanzelfsprekend via de FAQ kunnen terugvinden B)

En het kicken van oude topics is niet zo netjes en al helemaal niet als je dan ook nog een off-topic vraagje gaat plaatsen. Dat valt namelijk ook onder overtredingen >:) :P ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.