Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!
<h2>Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)</h2>
Programming & Webscripting -> Webdesign & Graphics
Programming & Webscripting -> Webdesign & Graphics
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het zijn ongeveer 50 bestanden, heb geen zin eigenlijk om voor elk bestand een html bestand te maken, kan dat niet op een andere manier gedaan worden?
Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!
Je kunt er een asp-pagina van maken die de titel dynamisch (aan de hand van de querystring bijv.) invult en op diezelfde manier de juiste SWF laadt.
..liever een ASP, omdat het het 1 niet ken en (2) de naam heeft van langzaam zijn?
Wat versta jij onder 'langzaam' ??
ASP is waarschijnlijk snel genoeg hoor. Ik denk dat je 't verschil met een gewone HTML-pagina niet eens ziet. Zeker niet omdat dit slechts een heeeel klein dingetje is.
je ASP-pagina:
de aanroep van de pagina wordt nu iets als:
Hmmm.... waarom ga ik hier iemand anders z'n code ziten maken ??
Ik ben veel te goed voor deze wereld.
ASP is waarschijnlijk snel genoeg hoor. Ik denk dat je 't verschil met een gewone HTML-pagina niet eens ziet. Zeker niet omdat dit slechts een heeeel klein dingetje is.
je ASP-pagina:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <html> <head> <title><%= Request.QueryString("title") %> </head> <body> [img]"images/<%=[/img]"> </body> </html> |
JavaScript:
1
| window.open("<asp-pagina>.asp?title=LeukeTitel&image=plaatje.jpg", "bla", "toolbar=0, etc"); |
en anders de querystring in het html bestand zelf uitlezen met javascript en het benodigde bestand ophalen..
serverside is wel sneller en betrouwbaarder...
code:
1
| onclick="open('sjabloon.html?bestand.swf','miniwin'.... |
Thanx, zo een oplossing zocht ik, ik ga eens aan de slagHangloozz schreef op 19 november 2002 @ 23:36:
en anders de querystring in het html bestand zelf uitlezen met javascript en het benodigde bestand ophalen..
code:
1onclick="open('sjabloon.html?bestand.swf','miniwin'....
Ik ga eens denken over je oplossing Maikel, maybe als het niet lukt ga ik het toch via ASP doen, thanx!maikel schreef op 19 November 2002 @ 23:35:
Wat versta jij onder 'langzaam' ??
je ASP-pagina:
HTML:
1 2 3 4 5 6 7 8 <html> <head> <title><%= Request.QueryString("title") %> </head> <body> [img]"images/<%=[/img]"> </body> </html>
JavaScript:
1 window.open("<asp-pagina>.asp?titel=LeukeTitel&image=plaatje.jpg", "Nieuw Window", "toolbar=0, etc");
Als mijn oplossing niet lukt, ga je 't in ASP doen ??
Overigens denk ik dat mijn oplossing wat eenvoudiger is dan die van Hangloozz (NOFI uiteraard) aangezien je dan niet zelf meet de url hoeft te gaan parsen om precies de bestandsnaam eruit te krijgen. En daardoor (zoals Hangloozz al zegt) ook wat betrouwbaarder.
Waar staat je site trouwens ?
Als die op een server van je provider oid staat, zou ik toch voor Hangloozz' oplossing gaan aangezien er dan waarschijnlijk geen ASP wordt ondersteund.
ik heb zelf 1 windowtje dat een titel krijgt van degene die hem opent en die pars ik met PHP dat vind ik het makkelijkst
dus
<title>
<? global $title;
echo $title; ?>
</title>
en dan aanroepen met
onclick="open('window.php?title=dikkeTitel','miniwin'...
dus
<title>
<? global $title;
echo $title; ?>
</title>
en dan aanroepen met
Stoer; Marduq
XangadiX schreef op 20 november 2002 @ 09:40:
ik heb zelf 1 windowtje dat een titel krijgt van degene die hem opent en die pars ik met PHP dat vind ik het makkelijkst
dus
<title>
<? global $title;
echo $title; ?>
</title>
en dan aanroepen met
waarom in hemelsnaam eerst "global $title"
dat is leuk
* XangadiX vind variabelen als global zetten het leukste wat er is, daar kun je hem bij wijze van spreke snachts voor wakker maken
nee grapje, meer omdat ik dat in flash gewend ben, ik definieer variabelen altijd global als ik ze tussen sites overstuur, je kunt het ook weglaten geloof ik
* XangadiX vind variabelen als global zetten het leukste wat er is, daar kun je hem bij wijze van spreke snachts voor wakker maken
nee grapje, meer omdat ik dat in flash gewend ben, ik definieer variabelen altijd global als ik ze tussen sites overstuur, je kunt het ook weglaten geloof ik
Stoer; Marduq
Pagina: 1