Toon posts:

Antec Plus 1080 AMG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan deze kast te kopen, ookal zou ik m liever in het zwart hebben, maar goed.
Ik weet dat de fan van de 430W TP voeding langzamer gaat draaien als de temperatuur lager is. Weet iemand hoe het zit met de 2 casefans aan de achterkant en de casefan in het sidepanel? Zijn dat ook smartfans?
Op de site van Antec staat wel HEEL kort iets over dat je ze op de voeding kan aansluiten en dat de snelheid geregeld kan worden, maar dat is maar heel summier. Zie verder echt nergens terug hoe het nou precies zit.
Hopelijk weet iemand van jullie het.

Bedankt!

Verwijderd

AMG = de AMG ?

dus Mercedes sportdivisie heeft hem getuned ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jee, niet allemaal te gelijk he??
Hahaha, jazeker! Binnenkort komt volgens mij ook een Brabus en een Alpine versie uit! ;)
Maar ff serieus, het staat voor Antec Metallic Gray.

Maar zijn er ook nog mensen die on-topic iets toe te voegen hebben?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

De snelheid van 3 !!! fan's kan geregeld worden via de voeding die een speciale fan-aansluiting heeft.
Om eerlijk te zijn : die fan's en e voeding zijn echt heeeeeel erg stil ...
Ik wordt nu gek van mijn koelertje op mijn proc aangezien die nu het meeste herrie maakt ( en natuurlijk mijn SCSI schijfjes).
Kort gezegd : die kast is een hele goeie koop.
[spam] check review op site in sig [/spam]

Verwijderd

Topicstarter
Moooooooooooooi! Dat moest ik ff weten! :Y)
Die review had ik overigens al gezien, daarom wist ik al dat ik die kast moest hebben.
Nog even over die kleur. Bevalt dat AMG kleurtje? Heb jij er witte of zwarte drives in? Niet dat dat heel veel uitmaakt, er zit toch een deurtje voor, maar toch...

Verwijderd

Topicstarter
Talon, zou je nog even willen reageren op mijn vraag over de kleur? Hoe bevalt dat zilvergrijs?

• DCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 23:59

DCR

Weet iemand of misschien de 1000 AMG ook in Nederland te koop is ? of anders nog ooit te koop komt?

• Fried
  • Laatst online: 24-02 11:48
twijfel nog tussen de 1000AMG en de 1080AMG...

hier staan de specs:
http://www.antec-inc.com/pdf/CaseComparison.pdf

naar mijn weten is het enige verschil dat bij de 1080 een voeding incl. is. en bij de 1000 een raampje erin.

pricewatch:

10 Antec ATX SOHO Plus 1000AMG No PSU € 78,-
4 Antec ATX SOHO Plus 1000AMG No PSU + window € 79,-
20 Antec ATX SOHO Plus 1080AMG 430Watt € 135,-

die 1000 vind ik persoonlijk mooier, maar zit al beetje krapjes bij kas... en nu wil ik weten of het mogelijk is om voor die 57 euro verschil die er tussen zit, mogelijk is om er dezelfde (of soortgelijke) voeding in te zetten als in de 1080 (dus waar je die fans op kan aansluiten).
iemand?

maar ik neem aan dat deze in die 1000 zit?
430W Antec TruePower (Retail) € 99,- :/

[ Voor 7% gewijzigd door Fried op 02-12-2003 11:40 ]

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Fried schreef op 02 december 2003 @ 11:38:
twijfel nog tussen de 1000AMG en de 1080AMG...

hier staan de specs:
http://www.antec-inc.com/pdf/CaseComparison.pdf

naar mijn weten is het enige verschil dat bij de 1080 een voeding incl. is. en bij de 1000 een raampje erin.

pricewatch:

10 Antec ATX SOHO Plus 1000AMG No PSU € 78,-
4 Antec ATX SOHO Plus 1000AMG No PSU + window € 79,-
20 Antec ATX SOHO Plus 1080AMG 430Watt € 135,-

die 1000 vind ik persoonlijk mooier, maar zit al beetje krapjes bij kas... en nu wil ik weten of het mogelijk is om voor die 57 euro verschil die er tussen zit, mogelijk is om er dezelfde (of soortgelijke) voeding in te zetten als in de 1080 (dus waar je die fans op kan aansluiten).
iemand?

maar ik neem aan dat deze in die 1000 zit?
430W Antec TruePower (Retail) € 99,- :/
Is dit niet een klein beetje een nutteloze kick :?

• Fried
mlevd schreef op 02 december 2003 @ 11:44:
[...]

Is dit niet een klein beetje een nutteloze kick :?
kick?? naar mijn weten niet echt een kick.. gewoon een vraag van mij die over de zelfde kast(en) gaat...

beetje wannabe-mod reactie :/

• Fried
heb zojuist de 1000AMG besteld en de antec 430watt truepower P4

iemand die me dit nog kan aan/af-raden? ik kan de bestelling nl. nog wijzigen...

nog ff vraag:

is deze voeding dezelfde als uit de 1080AMG (waar je dus fans op aan kan sluiten die hitteafhankelijk werken?)

• _Richie_
  • Niet online
Fried schreef op 03 december 2003 @ 16:14:
heb zojuist de 1000AMG besteld en de antec 430watt truepower P4

iemand die me dit nog kan aan/af-raden? ik kan de bestelling nl. nog wijzigen...

nog ff vraag:

is deze voeding dezelfde als uit de 1080AMG (waar je dus fans op aan kan sluiten die hitteafhankelijk werken?)
Ik neem aan dat de voeding hetzelfde is als in de 1080 AMG.

Zelf heb ik de 1080 AMG kast met 3 witte drives. Staat natuurlijk niet helemaal passend, maar storend is het zeker niet. Voor de rest ben ik tevreden over de kast, helaas heb ik veel herrie, omdat ik het max aantal casefans heb ingebouwd.. (fancontroller moet nog komen)

• Fried
heb er toevallig een foto van gemaakt?

op die plaatjes van I-net lijkt ie natuurlijk altijd mooier dan ie in werkelijkheid is...
(en dan kan ik mijn aanwinst alvast eens in actie zien :D )

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Beetje jammer dat de antec voeding denk ik toch niet helemaal zo fris is als ze beweren:
Mijn ervaring:

Antec True Power 380P; dood, computer was uit.

Heb er wel plezier van gehad maar helaas blijkt het een zeer goede maar achteraf toch ook weer geen goede aankoop te zijn geweest (toen was die nog rond de €110,-)!!!

Suc6 met je aankoop!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Dat zal wel net een slechte serie zijn vrees ik :( :(

Ik heb mijn Antec SX1030BEC SOHO fileserver kast gekocht in November 2000, waar dus een Antec PP-303X 300watt PSU in zit. Deze heb ik vandaag vervangen voor een 400watt Antec voeding uit een Antec 1040 kast. Niet omdat de 300watter het begeven heeft maar omdat deze niet ATX 2.03 compliant is en dus ook geen P4 connector heeft.

Voorals nog bevalt de 400watter mij ook uitstekend, heb deze voor 68 euro gekocht bij een kleine computerzaak. (Die op dat moment alleen Q-Tec's hadden maar voor mij deze Antec voeding uit een van hun antec kasten gehaald hebben!! Dat noem ik nou eens service!!).

Anyway, mijn ervaring met Antec kasten en voedingen zijn tot nu toe alleen maar erg goed. Ik heb de 1000 en 1080 eens bekijken en hoewel ze er van buiten iets anders uitzien, zijn het van binnen gewoon dezelfde kasten als mijn 3 jaar oude 1030. Ik kan alleen maar lovende dingen bedenken van deze kast. De afwerking is zeer goed, de kast is zo stevig als een huis, de removable drivebays zijn erg handig en met 4 Antec 80mm fans blijft alles lekker koel! Beste feature blijft het zij-paneel wat zich als een soort van "open gaande deur" in 1 beweging laat verwijderen. Nu misschien normaal op PC kasten maar anno 2000 zeker geen standard feature!!!

Enige nadeel is wel.. die kast is lood en loodzwaar! Hou daar rekening mee als je een leuke, lichte LAN PC wilt bouwen :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Fried
gewicht boeit me niet zo.... als ik naar een LAN ga dan is dat meestal toch in de buurt... en ik ga niet op de fiets ofzo :P

gistermiddag de bevestigingen gekregen gisteravond het geld over gemaakt...
hoop dan dat ik ze volgende week binnen heb!! :)

zal erna wel wat foto's en commentaar plaatsen.. want op een paar reviews na weinig over deze kasten gelezen op tweakers

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Moet ik anders wat foto's pasten van mijn kast? Die is van binnen gewoon hetzelfde. :) Tis nu alleen een enorme bende hoor.. maar heb wel foto's van de bijna lege kast met mainboard en fans.

Als gewicht geen bezwaar is en je hebt niet meer dan 4 HD's dan is het echte een prima keus. Enige nadeel is dat er geen mainboard tray in zit maar ja.. hoevaak verwissel jij een mainboard (ik heb het voor het eerst in 3 jaar weer es moeten doen :) ) en het voorkomt gerammel, en geeft de kast nog meer stijfheid en stevigheid. (Je kan er gewoon op staan! :) maar dat doe je mooi wel op je eigen risico. )

Heb je er ook wat Antec 80mm fans bijbesteld? Standaard zaten er 2 Antec 80mms fan bij die erg stil waren .. maar toen had ik er 2 Sunon 80mms bijgezet. Die maakte zo'n waanzinnig kabaal - leek wel of die kast ging opstijgen! (En dan koop je een Delta 60MP fan voor je Alpha omdat ie lekker stil is ten opzichte van de 60HP .... overstemmen die Sunons gewoon alles in die kamer!!).

Heb er toen maar snel 2 Antec's bij besteld en ze zijn behoorlijk stil voor 80mm fans. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Fried
nee, geen fans bijbesteld....

heb maar 2 schijven (sata 7k250 hitachi). momenteel heb ik er 3.. maar deze kast wordt voor mijn nieuwe systeem :)

dus de kast is wel redelijk stil? hoe zit het met die voetjes op een laminaat vloer? trilt dat erg? anders doe ik er wel van die rubber plakkertjes onder.

foto's zie ik graag!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Fried schreef op 04 december 2003 @ 12:10:
nee, geen fans bijbesteld....

heb maar 2 schijven (sata 7k250 hitachi). momenteel heb ik er 3.. maar deze kast wordt voor mijn nieuwe systeem :)
Die 2 disks kunnen mooi in de onderste drive bay. Daar kan je dan een 80mm fan voor plaatsen en deze houdt de disks mooi koel en blaast ook nog verse lucht je kast in. :)
dus de kast is wel redelijk stil? hoe zit het met die voetjes op een laminaat vloer? trilt dat erg? anders doe ik er wel van die rubber plakkertjes onder.

foto's zie ik graag!
Erhm ik weet niet of ik een MP3tje kan maken? ;) Met 4 80mm fans, een P4 Intel koeler, een FX5700 Ultra met behoorlijke fan en een Antec SL400P voeding met 2 fans is de kast niet bepaalde geruisloos te noemen. Het zoemt een beetje maar het geluid is zeer dragelijk. (In tegenstelling tot de 60MP fan die soms wat hogere tonen produceerde en de vreselijk irritante chipset fan die op mijn KT7 zat en telkens ging fluiten!!).

Met 2 fans is het natuurlijk veel stiller maar ik hou er van een flinke bries door de kast te jagen. :)

Die voetjes staan bij mij op een kistje (mijn SCSI kabel voor mijn dia scanner was niet lang genoeg en een nieuwe, langere kabel kost behoorlijk wat centjes) maar ook toen de Antec kast op mijn bureau stond heb ik daar geen last van gehad. Maar je kan er natuurlijk altijd een rubbertje onder plakken.

Ik hoop ZSAM wat fototjes te hebben - zodra ik vanavond mijn systeem geheel af geinstalleerd heb, hoop ik wat te kunnen posten.

• Fried
'k wacht met spanning op je foto's :P

bij mij komen er dan de 2 standaard meegeleverde fans in. de 2 hitachi 7k250 schijven, een hercules AIW radeon 9800se en een P4 2.8 boxed...

dus denk dat ie in ieder geval minder lawaai maakt als mijn standaard computerland kast met 2x 120gxp ibm's, 1x 60gxp, een spire koeler op cpu en een radeon 8500 (club3d).

• _Richie_
  • Niet online
Ik zal ook proberen wat foto's te maken van mijn kasttie :)

Heb nu alleen ff geen tijd...

[ Voor 26% gewijzigd door _Richie_ op 04-12-2003 17:22 ]

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ok hier zijn wat pics die ik geschoten heb tijdens het in elkaar draaien van mijn nieuwe PC. D.w.z. het vervangen van mainboard, CPU, memory en videokaart.

Aangezien mijn digicam er mee kapte omdat de batterijen op zijn, heb ik nu even geen fototjes kunnen schieten hoe het er uitziet als alle onderdelen erin zitten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/dump/antec1.jpg

Op deze foto zien we mijn kast, de Antec SX1030BEC (1000 serie voor midi-tower neem ik aan daar de 800 serie kleiner is, 30 voor de bijgeleverde Antec PP-303X 300watt PSU met SmartPower en BEC voor Black Enclosure.)

De PP-303X zit er nog in maar verder is alles eruit. Er is dus geen mainboard tray maar dat maakt mij niet uit. Die 2 "schappen" die je aan de rechterkant ziet uitsteken zijn de dragens van 2 "Drive Bays" waar je HD's (onder) en 3,5" devices (boven) in kan plaatsen.

Die paarse dingen zijn de 80mm fan houders. Je kan gewoon de 80mm fans erin klikken, schroeven is niet nodig. Er is plaats voor 4 80mm fans alhoewel je maar 3 houders ziet: 2 achterop de kast en 1tje voor onderin de kast. De andere fan wordt namelijk in de HD Drive Bay geklikt welke nu dus uit de PC is.

Onderin zie je witte strips - daar zitten de 5,25" drive rails. (bij gebrek aan beter woord). Deze schroef je op de zijkant van je 5,25" devices zoals je DVD-ROM of DVD-RW in mijn geval dan. Dan kan je ze gewoon zo in en uit de kast schuiven zonder te moeten schroeven.

Daarnaast wil ik nog even opmerken dat de afwerking van de kast ontzettend goed is. Het metaal voelt bijna "zacht" aan maar niet op een goedkope manier. Maar meer van "erg goed afgewerkt". Haalde ik vroeger regelmatig mijn handen open aan goedkopere kastjes (zeker tijdens het werken bij Vobis en Dynabyte) - ik heb in 3 jaar tijd niet 1x iets bezeerd aan deze kast. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/dump/antec2.jpg

Mainboard erin - voeding eruit. :) Hier zie je de 2 Antec 80mm fans nog zitten achterin de kast.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/dump/antec3.jpg

En zo ziet hij eruit als ie weer in elkaar zit :) :) (deze is overigens enige maanden terug es genomen maar dat maakt niet uit natuurlijk)

[ Voor 5% gewijzigd door tazzman op 05-12-2003 00:49 ]

• Fried
ziet er nice uit!

ook mooi bureau van de ikea ;) heb ik ook :P

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Mijn Antec SL400P 400watt PSU heeft mij 68 euro gekocht en werkt prima hoor.

Bureau is inderdaad een model van een bekende zweedse designer ;) Was geloof ik iets van 1500 piek 3 jaar terug. Vind het nogaltijd een heerlijk bureautje!

Verwijderd

offtopic:
Zo, jij gebruikt je scanner zeker vaak :D :D,

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 11:29 ]

• Talon
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Ah ....dit topic leeft nog ...
Na een jaartje stoeien met die kast en veel ombouw werk ben ik er nog steeds wel blij mee.
Ik heb een AMG Plus view window nog gekregen van Antec en daar ook wat mee gestoeid, maar die is weer terug in zijn doosje. Was niet wat voor me ...
Maar ... na een jaar met zo'n bakbeest te zijn opgescheept ga ik nu over naar een Shuttle barebone.
Lan partys met dat ding is echt verschrikkelijk ...zelfs als je maar 100 meter hoeft te lopen ...

Mening : als je de ruimte nodig hebt qua schijven en je moet zo nodig je dual-proc bordje kwijt is het zeker geen slechte keuze.
Maar je moet geen zwakke rug hebben als je ermee wilt gaan sjouwen.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 11:28:
offtopic:
Zo, jij gebruikt je scanner zeker vaak :D :D,
Ja hoor - je tilt gewoon de deksel op ;) Wordt alleen lastig bij gote boeken scannen ozfo.. 8)

• Fried
ok, gisteren alles binnengehad!
kast is heel degelijk, niets rammelt, lekker stevig, en ziet er mooi uit!

die cages voor je drives zijn ook superfijn, werkt als een trein (dat rijmt ook nog eens).
moederbord had ik liever een verwijderbare tray gezien... maar het ging zo ook wel... zal wel gaan rammelen denk ik.

verder niet veel aan gedaan, vanmorgen nl. vroeg op... zal in de loop van de week wel wat meer posten.

icm. met die antec 430 truepower is hij echt een aanrader.... op die voeding vallen ook fans aan te sluiten zodat deze temp. gestuurd worden..
ook ideaal!

Verwijderd

ik had een sonata besteld
deze bleek slecht leverbaar vanaf de 20ste pas en dit was niet zeker...
vandaag zagk dat de 1080AMG op voorraad was bij de zaak waar ik mn systeem heb besteld. snel gebeld en hij was indd op voorraad dus, vind hem eigenlijk nog beter als de sonata.
hopen dat het zooitje snel binnen is dan post ik mn ervaringen, heb er nog 2 papst bijbesteld dus zal wel koel blijven :)

btw: wat is het gewicht nu eigenlijk van deze kast? :X
Pagina: 1