Toon posts:

Scherm slaat wit uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn vriendin thuis hebben ze een probleem met veel spellen dat bij het opstarten het scherm wit slaat, de PC hangt niet maar er komt geen beeld behalve wit. Dit gebeurt onder andere bij Gta 1, Gta 2, Gta3, Rollercoaster Tycoon 1(2 werkt wel) Test Drive 6, Gromada en nog een paar waar ik de naam niet vergeten van ben
Ze hebben een
Chaintech moederbord
PV 1,8 Ghz
256MB DDR
30GB HD, 7200RPM
Geforce 4 MX440
FP700 (Compaq TFT scherm, met DTP uitgang)(deze wordt geconverteerd naar DVI)
DVD-Rom
HP-9200 Cd-Rewriter.

Ik heb al 2 detonator geprobeerd(meegeleverde & nieuwste), DirectX 8.1 Herinstalleerd
En het grote Geforce 4 topic en Detonator topic doorgelezen

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 23:07:
Bij mijn vriendin thuis hebben ze een probleem met veel spellen dat bij het opstarten het scherm wit slaat, de PC hangt niet maar er komt geen beeld behalve wit. Dit gebeurt onder andere bij Gta 1, Gta 2, Gta3, Rollercoaster Tycoon 1(2 werkt wel) Test Drive 6, Gromada en nog een paar waar ik de naam niet vergeten van ben
Ze hebben een
Chaintech moederbord
PV 1,8 Ghz
256MB DDR
30GB HD, 7200RPM
Geforce 4 MX440
FP700 (Compaq TFT scherm, met DTP uitgang)(deze wordt geconverteerd naar DVI)
DVD-Rom
HP-9200 Cd-Rewriter.

Ik heb al 2 detonator geprobeerd(meegeleverde & nieuwste), DirectX 8.1 Herinstalleerd
En het grote Geforce 4 topic en Detonator topic doorgelezen
Probeer eens een oude driver te downloaden versie 30.72 oid was het geloof ik, want het kan zijn dat de nieuwste bugs bevat, als dat niet werkt zou ik, de kaart verwijderen, dan reinstallen met de nieuwste drivers en anders ff naar nvidia melen oid

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
express schreef op 20 November 2002 @ 11:51:
dan moet je niet zoveel rukken
lekkere replie.. ga zo door :X

[ontopic]
heb je nog andere spellen geprobeerd?
het lijkt er namelijk op dat het bij een specifiek aantal spellen zo is.

als reinstall van je drivers niet wil lukken moet je is proberen met een andere kaart.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

helpt het als je je scherm in de andere uitgang plugt? of een ander scherm daairn plugt?

ik meen zoiets bij een klant gezien te hebben namelijk, maar weet niet zeker of ie een nvidia kaart had

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 14:13:
helpt het als je je scherm in de andere uitgang plugt? of een ander scherm daairn plugt?

ik meen zoiets bij een klant gezien te hebben namelijk, maar weet niet zeker of ie een nvidia kaart had
De monitor heeft een DTP stekker, en ik heb alleen een DVI>>DTP Convertor, dus ik kan hem niet op de D-Sub aansluiten.

En het komt inderdaad bij een aantal specifieke spellen voor. En ik kan er geen verband tussen vinden.

Ik ga vanavond proberen eerst alles van Nvidia eraf en dan alles van Direct X eraf, om vervolgens Detonator 30.72 en Direct X 8.1 te herinstalleren.

Verwijderd

probeer ook een srandom opengl en direct3d instellingen in je beldschermproperties aan te passen. met name fogtabels enzo.

hielp bij sacrifice ook heel aardig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de testen van DXDIAG gedraaid, bij directdraw mislukt de tweede test, en bij Direct3d mislukte ze beiden, Dit kwam er uit DXDIAG:
DirectDraw-testresultaten: Fout bij stap 7 (Gebruikerscontrole van botsen op volledig scherm): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)
Direct3D-testresultaten: Fout bij stap 33 (User verification of Direct3D 8 rendering): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)

Verder heb ik ook SOF2, geprobeerd maar deze heeft er ook last van.
Voor zover ik weet valt SOF2 onder OpenGL of heb ik dat mis??

Ik ben er nu wel achter dat het alleen voorkomt bij een resolutie van 640*480.
of lager(GTA 1,Onder windows). Maar dos gaat wel goed.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2002 21:03 . Reden: aanvullende info ]

Pagina: 1