wireless linksys --> time outs

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik heb sinds vandaag een linksys wap. Hij lijkt goed te werken, alleen als ik het probeer in een andere ruimte (afstand +/- 15 meter) met een muur en een raam tussen wordt de connectie heel onregelmatig. Kan ik iets instellen zodat er minder timeouts optreden ? Nu schommelt hij heel erg met pingen.

Misschien iemand tips ?

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
beter locatie voor je acces point zoeken (metetr verplaatsen doet vaak al wonderen)

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

inderdaad, of ergens op een hogere hoogte hangen. dat heb ik gedaan, en nu kan ik 4 deuren verder bij m'n zwager lekker internetten.

• Stalkert
Ook als mijn notebook een meter van de wap staat gooit ie er afentoe nog eens een timeout tussen

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Je Netwerkkaart instellen op vaste snelheden , beginnend bij 1mbit en door naar boven afhankelijk van de kwaliteit van het signaal

Je kan ook nog een antenne op je AP zetten die het signaal 360 graden rond versterkt zie www.routershop.nl

p.s. Heb je de V1 of de V2.2 van de AP ?

V1 is namelijk output hack voor V2.2 is al hoog vermogen van 100mW

Verwijderd

Je moet je accesspoint nooit bij een computer in de buurt hebben staan. De computer genereerd erg veel golven in de vorm van storing. Niet voor niets zijn de kabels van je monitor, usb, muisje etc. afgeschermd met een passief koolstof filter!

• Stalkert
Ik ga eens proberen wat raymondvdm zegt. Ik heb btw versie 2.2

Waar stek ik de snelheid in bij een netwerkkaart? Ik bij de properties van het device nergens iets vinden.

Mijn verbinding valt af en toe spontaan weg ook al is het bereik goed. Bij pingen zegt ie dan ineens dat de doelhost niet beschikbaar is.

• Stalkert
iemand die weet waar ik de snelheid op mijn 3com netwerkkaart kan instellen ? Volgens mij kan dit niet.. ik heb nog niets gevonden iig

• Jimbolino
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

heb je toevallig een p4 2.4 ghz :)

gewoon je ap zo hoog mogenlijk zetten, ik kan bij mij door heel de straat internetten terwijl mijn ap binnen staat

extra (rondstraal) antennes zijn duur en leveren meestal niet het gewenste resultaat in huis

probeer eens met een ander pcmcia kaartje

snelheid instellen ? moet je meestal een tooltje van de fabricant zelf d/l-en want zit niet standaard in de drivers

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• raymonvdm
wat heb je voor merk wireless kaartje ?

Ik heb een sitecom , en daar is een tooltje voor
Kheb ook een Edimax en ook daar zit een tool bij ;-)

• raymonvdm
Jimbolino schreef op 22 november 2002 @ 00:24:
heb je toevallig een p4 2.4 ghz :)

gewoon je ap zo hoog mogenlijk zetten, ik kan bij mij door heel de straat internetten terwijl mijn ap binnen staat

extra (rondstraal) antennes zijn duur en leveren meestal niet het gewenste resultaat in huis

probeer eens met een ander pcmcia kaartje

snelheid instellen ? moet je meestal een tooltje van de fabricant zelf d/l-en want zit niet standaard in de drivers
Is jouw straat zo klein dan ?? en wat staat jouw ap dan ? die van mij staat naast 2 verwarmings buizen zal vast niet helpen maar ik kan dus nergens een betere plek vinden iemand tips ? , moet wel binnen hangen !!
Pagina: 1