Problemen met de videokaart.

Pagina: 1
Acties:

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
(Ik post dit ff voor iemand die hier niet geregt is)

Een paar weken geleden sluitte ik een webcam aan mijn USB poort en nadat Windows zelf de camera detecteerde kon ik er mee spelen. Echter, na een uurtje of 2 reboote ik en daar begonnen de problemen. Ik draai XP en op het moment dat het bootscreen hoort te veranderen in Windows zelf gebeurt er niets. Hij laadt dus zonder problemen, maar zodra hij in Windows zelf komt gebeurt er gewoon niets. Het toetsenbord werkt dan ook niet meer enzo, compleet vast dus. Eindeloos lang lopen ouwehoeren (in safe mode) met drivers, nieuwe geinstalleerd, oudere weer, de standaard drivers van XP etc. Alleen dat laatste hielp tijdelijk. Als ik alle drivers verwijderde van me GeForce 2, reboot, installeert windows zelf de standaarddrivers. Maar zodra ik dan naar mijn beeldinstellingen ga loopt de PC compleet vast als ik een nieuwe resolutie instel (of de dpi).

Toen wilde ik na 2 dagen geen PC gebruikt te hebben XP opnieuw installeren en krijg nou wat... hij deed het opeens! Zo uit het niets geen problemen meer. Ik blij (snapte er niets van). Maar vandaag kocht ik een nieuw toetsenbord (ouwe was kapot). Deze aangesloten, en ja hoor.. precies dezelfde problemen als toen ik mijn webcam aansloot. Nu zit ik dus weer in safe mode en op het moment dat windows van de bootscreen na windows zelf moet gebeurt er niets meer.

Wat moet ik doen?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
pnp os in bios op disabled staan?, chipset drivers installeren kan helpen en bekijk je irq's even.

Tweakers Discord

Verwijderd

Wat zijn chipset drivers? Gewoon video drivers toch?

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 10:40
Als ik het goed begrijp heb je WinXP nog niet opnieuw geinstalled? Zou daar maar es beginnen dunkt me.. ;)

(volgens mij raak je met steeds zitten kloten met verschillende drivers, installen - de-installen, alleen maar verder van huis.. :/)

PV: Enphase + Denim 12.4 kWp | V2G: Leaf + Quasar | WP: Amber 95 | WPB: Explorer v4 270L

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Tja... sommige USB-poorten kunnen niet zoveel stroom leveren enzo. Zo heb ik bijvoorbeeld een draadloze optische logitechmuis. Als ik het ontvangertje aan de USB-poort hang en Windows reboot wil de muis soms totaal NIET. Haal ik het USB-stekkertje er een keer uit en doe hem er weer in, doet ie het ineens weer! (Probeer ook maar eens met dat ding, gewoon ff af- en aankoppelen, desnoods een paar keer)

Er vreemd probleem vond ik het dus ben ik op zoek gegaan en ergens vond ik ervaringen van mensen met hetzelfde en het bleek aan het moederbord te liggen; die kon niet genoeg stroom leveren enzo. De PS/2-poort zou dat wel kunnen.

Toevallig had ik zo'n verloopstukje liggen (USB->PS/2). Sindsdien (al maandenlang) heb ik m'n muis via dat verloopstukje aan de PS/2-poort hangen en nooit weer last van uitval gehad :)

Verwijderd

Maar het toetsenbord is PS2, niet USB (zoals die camera).
Ach ja, ik reinstall XP wel na me tentamens. Tenzij ik XP zo over de huidige kan gooien.. maar dan moet ik zekers alle programma's weer opnieuw installen?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 17:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 00:39:
Maar het toetsenbord is PS2, niet USB (zoals die camera).
Ach ja, ik reinstall XP wel na me tentamens. Tenzij ik XP zo over de huidige kan gooien.. maar dan moet ik zekers alle programma's weer opnieuw installen?
Als je hem erover heen gooit hoef je geen programma's opnieuw te installeren. Wil je het goed doen, dan zou ik idd de hd ff formatteren. Daarna moet je wel alles installeren :X

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Zet in je bios usb toetsenbord uit als dat daar staat. Dat zal helpen, heb je wel je muis op die usb aan gesloten? Dan naar de ps2, alles wat je uit de usb kunt krijgen weghalen. En voor je webcam, na een nieuwe windowsinstall meteen de nieuwste driverversie van het net plukken en installeren, voordat je de oude installeert, ou moeten helpen.

Die usb is wel mooi met veel op een stekkertje, maar het is mijn ervaring, dat je beter iet teveel op aan kunt sluiten, ook al levert ie genoeg stroom.
Pagina: 1